Gå til innhold

Deres mening? Plis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Beklager at dette kanksje blir litt langt... Men...

Jeg har i mange år vært plaget med depresjon og angst, men siste året har dette gitt seg betraktelig og jeg har forsåvidt kunne fått levd et normalt liv. Sluttet for 3 mnd'er siden på medisin som jeg har gått på i ca 3 år fordi jeg er gravid. Noe som jeg ble fantastisk glad for!

Jeg er bare 17, men jeg og kjæresten min valgte å prøve å bli gravide siden jeg har pcos - noe som er den største form for barnløshet i Norge.

Det å ha pcos er ikke til å spøke med, og man har større risiko både for å få det ene og det andre i svangerskapet. Noe som jeg da allerede har fått diverse plager pga.

Jeg er snart 4 mnd'er på vei nå og står i et enormt dilemma - nemlig skole eller ikke!

alle 17åringer bør gå skole, det er vel nesten som en selvfølge!

Jeg hoppet over første året i fjor, så dette er første året mitt på vgs, og jeg mistrives forferdelig og føler jeg har valgt totalt feil! Ikke noe frister av det.

Men samtidig får jeg så dårlig samvittighet hvis jeg skulle hoppe av skolen igjen?? Huff...

Skole kan man jo alltids ta senere i livet. Kanskje jeg bare skal forsøke å holde meg frisk og riolig under svangerskapet, og prøve å være den gode mor jeg ønsker å være når ungen kommer.

Har også tenkt litt i den bane at vi kanksje skulle prøve å bli gravide igjen en liten stund etter fødselen, også bare gjøre fra seg barn etc nå.., også skole senere. ? Det fins jo nettstudier, kurs.. alt mulig.. eller tenker jeg helt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi, dette vet jeg ikke helt om jeg kan svare på, men kan prøve å fortelle om mine erfaringer.

Jeg ble gravid som 19-åring og har bare gått 1. året på videregående, jeg slet også med depresjoner og angst, gikk på cipralex/ antidepressiva og klarte ikke å fungere på skole i det hele tatt, selv om jeg er flink i skolesammenheng.

Jeg har enda ikke begynt på skolen,(er 23), men har utrolig lyst.

Nå føler jeg meg klar for det og kanskje kan takle skolen annerledes nå enn da jeg var 19.

Har nogså tenkt mange ganger på brevkurs, nettskole osv, men har aldri kommet meg så langt.

Jeg gjør meg ialefall ferdig med barna nå, så får jeg ta skole en annen gang senere.

lykke til!

Skrevet

Jeg studerte mens jeg var gravid sist, og etter jeg fikk barnet. Ser at det ikke hadde vært så enkelt nå når barnet mitt er eldre, og en til er på vei....

Skjønner at du har en helse å ta vare på også.. Men videregående er jo lurt å ha. Du har jo krav på tilrettelagt undervisning, så da kan du jo ta det over lengre tid, og ikke så lange dager???? Ville snakket med skolen og hørt hva de kan gjøre for det. Vet ikke hvordan arbeidsmarketed er for de uten vgs???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...