Gå til innhold

Grøt fra 4 mnd! Hvor mye og ofte??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når begynner man å gi en hel porsjon og ikke kun smaksprøve? Til hvilke måltider på dagen gir dere grøt, og hvor mye mme i tilegg? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei:) Vi begynte litt forsiktig da frøkna var ca 4 mnd. Begynte med smaksprøver på formiddagen vi. Syns det var greit å følge med om hun reagerte på det, eller om det gikk greit. Hvilket det gjore:) Bare et par skjeer til å begynne med. Fortsatte så med litt på kvelden, etter en uke kanskje...husker ikke helt... Men det tok nok 2-3 uker før vi var oppe i full porsjon. Og hva som er en full porsjon, avgjør barnet rett og slett:) Jeg ser jo at det står på noen grøt-pakker hva som er en full porsjon, men jeg målte aldri det så nøye. Har gått helt fint. Jeg lot henne spise seg mett:) Drakk melk etterpå:) Ble kanskje rotete dette...hm Spør igjen i tilfelle;)

Skrevet

Jeg gjorde det samme som Silje, men etter en uke med masse gris og nesten ingenting i magen gikk jeg over til velling istedet. Det ga jeg på kvelden.

Jeg ga bare et par t-skjeer med pulver og ganske tynt.

Fra ca 5 1/2 mnd fikk hun frokost, lunsj, middag og kvelds, og det har vi fortsatt med, men hun får alltid melken først, ellers drikker hun ikke.

Skrevet

Ja, vettu? Tror kanskje jeg også skal begynne med melka først?? Idag nemlig ikke lillegutt drikke noe etter at han hadde spist grøt... Begynte med grøt i går, da, så må nok prøve oss fram litt mer før vi har helt rutine på dette;) Bruker jo bare en teskje pulver og litt melk til det er passe konsistens. I morra skal jeg prøve to teskjeer pulver for lillegutt blir nemlig litt fornærma når grøten er slutt;) Men hvorfor vil han ikke drikke etterpå? Selv blir jeg jo veldig tørst av grøt i grunnen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...