YallaYalla Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Og når begynner man å gi en hel porsjon og ikke kun smaksprøve? Til hvilke måltider på dagen gir dere grøt, og hvor mye mme i tilegg? :-)
*shehasmyheart* Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Hei hei:) Vi begynte litt forsiktig da frøkna var ca 4 mnd. Begynte med smaksprøver på formiddagen vi. Syns det var greit å følge med om hun reagerte på det, eller om det gikk greit. Hvilket det gjore:) Bare et par skjeer til å begynne med. Fortsatte så med litt på kvelden, etter en uke kanskje...husker ikke helt... Men det tok nok 2-3 uker før vi var oppe i full porsjon. Og hva som er en full porsjon, avgjør barnet rett og slett:) Jeg ser jo at det står på noen grøt-pakker hva som er en full porsjon, men jeg målte aldri det så nøye. Har gått helt fint. Jeg lot henne spise seg mett:) Drakk melk etterpå Ble kanskje rotete dette...hm Spør igjen i tilfelle;)
Matja Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jeg gjorde det samme som Silje, men etter en uke med masse gris og nesten ingenting i magen gikk jeg over til velling istedet. Det ga jeg på kvelden. Jeg ga bare et par t-skjeer med pulver og ganske tynt. Fra ca 5 1/2 mnd fikk hun frokost, lunsj, middag og kvelds, og det har vi fortsatt med, men hun får alltid melken først, ellers drikker hun ikke.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. desember 2007 #4 Skrevet 3. desember 2007 Ja, vettu? Tror kanskje jeg også skal begynne med melka først?? Idag nemlig ikke lillegutt drikke noe etter at han hadde spist grøt... Begynte med grøt i går, da, så må nok prøve oss fram litt mer før vi har helt rutine på dette;) Bruker jo bare en teskje pulver og litt melk til det er passe konsistens. I morra skal jeg prøve to teskjeer pulver for lillegutt blir nemlig litt fornærma når grøten er slutt;) Men hvorfor vil han ikke drikke etterpå? Selv blir jeg jo veldig tørst av grøt i grunnen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå