Gå til innhold

Skjedekatarr, må man til legen for å få en kur for det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fastlegen min har ikke ledig legetime før 20. Desember, og jeg må ha en kur for skjedekatarren min før den tid. Kan jeg gå på legevakten å få en resept på en kur? Noen som vet?

Fortsetter under...

Skrevet

Nå er jeg ikke helt sikker på hva skjedekatrr er, men det høres da ut som noe du burde få en hastetime for?!

Hvis ikke ville jeg gått på legevakten, absolutt!

Skrevet

Mener du problemer pgr av sopp?

I såfall får du Canesten på apoteket i ulike varianter...

Skrevet

Skjedekatarr er bakteriell vaginose, nesten det samme som sopp da.....men det svir kjempe mye, og klør litt, og lukter råtten fisk :( Kjipt!!! Jeg har hatt det ett par ganger før, så jeg vet kjennetegnene. Kan ikke jeg da bare få en resept uten vaginal undersøkelse? At jeg kunne ringt fastlegen og spurt om hun kunne skrevet ut en respet til meg i det minste?

Skrevet

Det er ikke sopp, men bakteriell vaginose. Det er to forskjellige ting og dermed er det ikke canesten men Flagyl man må bruke for å bli kvitt plagene. Den finnes kun på resept.

Skrevet

Ring legekontoret og hør. Siden du har hatt det før burde det vel ikke være noe problem.

Jeg har kronisk senebetennelse i begge armene og når jeg har behov for tabletter går jeg bare innom og får meg en resept.

Annonse

Skrevet

hmm... Jeg har hatt dette flere ganger (og prøvd ulike typer reseptbelagte medisiner).

Uansett... Når jeg ringer legen min og sier hva det gjelder får jeg alltid time i løpet av et par dager. Jeg trodde det var vanlig at underlivsplager ble "prioritert". En gang jeg hadde kraftig øyebetennelse på begge øyne kunne jeg få time om 3 uker nemlig;p haha...

Legen min har også noe de kaller "ringeliste". Dvs at man kan ringe kontoret og be om å bli satt på denne lista, og så ringer legen rundt til alle på ringelista i løpet av dagen. Som regel etter at siste pasient er ferdig.

Jeg har fått resept på flagyll over telefon av fastlegen min, siden jeg har hatt bakteriell vaginose før og godt vet hva slags symptomer det gir;o)

Skrevet

Okay. Ja jeg ringte å sa hva det gjaldt,men kunne ikke få time før 20 Desember. Jeg kunne ringe akutt telefonen i morgen tidlig så kunne det være jeg kunne få en legetime i løpet av morgendagen. Men kan jeg ringe legevakten å få resept der hvis jeg ikke får time i morgen?

Jeg trodde åsså at underlivsplager ble "prioritert", men det ble det altså ikke. Øyebetennelse og vente 3 uker, det va jo vel drøyt da....

Tror ikke de har noe ringeliste på dette legekontoret, dessuten er visst hun fastlegen min på jobb kun 2 dager denne uke......kjempe bra :(

Hvis ikke jeg får legetime i morgen skal jeg forlange en resept, jeg nekter å vente helt til 20. Desember.

Skrevet

Ah... Så utrolig kjipt!!

Prøv å ring i morgen og bare si at du skulle hatt en resept på flagyll e.l. som kan legges i "luka". Da kan du hente den i løpet av dagen etter eller noe.

20. desember er jo drøyt liksom!! Lykke til da!! =)

Skrevet

Du MÅ bare ha resept. Kan da ikke vente så lenge.

Tror jammen jeg hadde troppa opp på kontoret og sagt at jeg venter der, helt til jeg får resept.

Uakseptabelt å ikke hjelpe deg uten legetime den 20.desember.

Makan.

Skrevet

Ja, vanvittig kjipt!!! Jeg NEKTER å vente helt til 20. Desember med å få resept. Hun fastelegen min er veldig sånn at man må ha legetime for å få resept. Men når det ikke er timer, så kan det vel ikke være så vanskelig. Jeg skal ha resept!!!!

Jeg skal ringe i morgen tidlig når de er åpnet.

Skrevet

Ikke sant. Jeg kan ikke gå med skjedekatarr i 17 dager til. Får jeg ikke legetime i morgen, så kjører jeg dit å går ikke derfra før jeg har fått den resepten. Godt å høre at det er flere enn meg som syns det er uakseptabelt å vente helt til den 20. Desember for å få resept.

Skrevet

Du kan sende en fax til fastlegen din, forklare problemet, si du tror/vet du har skjedekatarr, og be han/henne faxe resept til apoteket ditt. Det gjorde jeg en gang for noen år siden, siden jeg hadde hatt det før visste jeg at det var det. Legen faxet resepten og så fikk jeg regning på et lite gebyr for jobben.,

Annonse

Skrevet

Jeg har fått utskrevet resepter over telefon mange ganger, både til meg og barna.

P-piller

P-ring

Allergitabletter

Dråper mot øyekatarr

++

Skal ikke være noe problem å få det når du har hatt det samme før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...