Gå til innhold

Skokolade m/alkohol? Er det lov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har aldri tenkt over dette, fordi jeg aldri spiser noe sånn type sjokolade.

Men kjøpte Baileys sjokolade i dag, NAM NAM!

Hehe... Tok 1 kule, og tenkte at dette smakte alkohol ja!

Leste på pakken at det er 6% alkohol i dem. Men hvor mye det er i hver sjokolade aner jeg ikke....

Så da bare lurer jeg på.... Disse sjokoladene "ulovlig"??? :)

Fortsetter under...

Skrevet

lurt på det sjøl ...

Skrevet

håper det går ann, tviler på at det er ren cognac i cognackuler..

Alkohol dunster bort?

Skrevet

Nei ren cognac.... kanskje en liten del med cognac kanskje?? :)

Står hvertfall på de Baileys kulene at det er likør av baileys inni dem da...

men kan jo søren meg ikke være mye, skal være maaaaaaaaaaange kuler å spise før man blir brisen :P om det går an i det hele tatt??? :P

Skrevet

Tror man kan få positivt utslag på alkometer RETT ETTER man har spist likørkonfekt, men går vel aldri "i blodet".

Skal jo bare spise litt..noen få.. :)

Skrevet

Skal sikkert mange kuler til for å gjøre et voksent menneske på 50-70 kg brisen ja......men babyen din er vel sånn ca 500 gram nå? Tror ikke det skal så mye til der.

Annonse

Skrevet

ville nok holdt meg unna....det går i blodet ditt. Det er mer alkohol i di kulene enn i en flaske øl...

Skrevet

babyen deler jo blod, så den får jo ikke mer alkohol enn mor, og får ikke høyere alkoholinntak enn mor.... Man skal jo ikke stappe denne sjokoladen bare inn i barnet, så det blir en litt feil vinkling. Hadde ikke bekymret meg over sjokoladen, men det går jo an å moderere seg. Det er forøvrig 0.7% alkohol i kefir og modne pærer også, om noen er engstelig for å få i seg spor av alkohol...

Misforstå meg ikke, jeg mener ikke at det er ok å nyte alkohol i svangerskapet, men det må vel være mulig å kose seg med en liten sjokoladebit uten å få dårlig samvittighet

Skrevet

hehe... så om du tåler 2 flasker øl før du blir fyllesyk, så skal du bli det av 2 kuler også...? Det er alkoholprosenten som er oppgitt, ikke mengden alkohol. Om du tømmer alle kulene i en flaske tror jeg du skal tømm mange kuler før du får fylt opp en hel flaske....

Skrevet

Jeg hadde spist med god samvittighet! Ihvertfall en kule eller to. Selv om alkoholprosenten er mer enn i øl er det jo betydelig mindre volum! Du spiser jo ikke tilsvarende en halv liter. Det er promillen i blodet ditt som har noe å si og barnet får jo ikke høyere promille enn deg fordi det er mindre!

Skrevet

Den lille dråpen med alkohol som er i konfekt tilsvarer IKKE en flaske øl.

Litt fornuft kan man vel bruke..

Skrevet

Jeg kommer i alle fall IKKE til å putte i meg noe som helst som har alkohol i seg, nå som jeg er gravid..!

Det vil jo ikke si at om DU tåler mye før du blir brisen, så vil babyen gjøre det og.. Den tåler faktisk svært lite av det.

Jeg er ingen ekspert på området, og det kan godt hende at ikke babyen tar skade av en kule eller to. Men det kan like gjerne hende at den faktisk gjør det! Jeg ville derfor ikke tatt sjansen...

Greit at man skal kunne kose seg når man er gravid, og ikke være paranoid på alt, men jeg ser da virkelig ingen vits i finne ut hvor langt man kan "strekke den" når det gjelder alkohol???

Selv synes jeg at likørsjokolade er skikkelig godt, men det finnes da masse annet godt vi kan klare å putte i oss i stedet denne perioden vi går gravide?

Viktig å tenke på babyen og, ikke bare at vi selv skal kunne unne oss ditten og datten. Det er jo ikke oss det går utover, -VI merker ikke noen bivirkninger av f.eks. et par likørkuler.. Men gjør babyen det?

.......

Skrevet

Dette er virkelig et ømt tema.

Men ærlig talt, INGEN blir brisen av konfekt. Og den mengden som er i en sjokolade er så liten at det gjør ikke utslag i blodet.

Annonse

Skrevet

men tror du en baby ville blitt brisen av en likør kule??

er jo sikkert ikke mange dråpene med likør i hver kule da.....? :)

Jeg har aldri likt likør kuler jeg, endelig funnet en sjokolade som var nam! :D hehe....

Jeg har spist 2 kuler tilsammen nå.... Og tror nok jeg kommer til å spise en til ja :) hehe....

skal seff ikke stappe i meg, men et par kuler tror jeg nok ikke kan gjøre noen skade.

Skrevet

Hmm, litt paranoia ute å går her, skjønner jeg. Vel, på jobben min har vi nulltoleranse for alkohol (jobber på sjøen) men likørsjokolade blir servert i messa til høytider, og bailey's is/ eller dessert får vi og lov å spise, så tror ikke det er den største fare for at noe som helst blir påvirket av alkoholen i sjokoladekonfekt. MEN, det er likevel ikke nødvendig å spise, siden, som så mange andre her tidligere har sagt, at det er jo så mye annet å kose seg med. Men vi har alle våre valg å ta.

Skrevet

Så lenge det er alkohol i det,så er det jo det og en bør vel styre unna disse tingene da,men om du tar en,så er det vel knapt synbart,så det tror jeg ikke har skadet fosteret,men jeg holder meg unna,det er snakk om ni månder og jeg gjør atl jeg kan for å beskytte den lille.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...