Gå til innhold

bli satt igang?


baby_på_vei:-)

Anbefalte innlegg

er de noen som vet om man må søke om å få bli satt i gang før termin? 7 uker igjen til jeg har termin men kroppen min klare ikke mer... skal prøve p holde ut til hvertfall 36 men de er et slit hele tiden..mye falske rier og bekkenløsning..

noen som har hørt om å bli satt i gang før pga sånne problem og om noen vet om de kan bli aktuelt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tanta mi hadde mye plager med kraftige kynnere, spesielt på slutten. Hun var til slutt så sliten at hun ble satt igang 3 uker før termin. Gutten hennes var ganske stor, jeg tror nok det vil ha litt å si.

Men snakk med en jordmor der du skal føde, kanskje du kan få en time til samtale der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hvordan du har det og har tenkt på det samme selv. Er bare så vannvittig sliten nå og ser ikke for meg at de siste 6 1/2 ukene kommer til å bli så mye bedre. Selv har jeg hatt bekkenløsning fra uke 12, og den siste mnd har jeg blitt tett fulgt opp pga høyt BT. DEt vil si at jeg er på kontroll 2 ganger i uken. Kjenner at jeg har ingenting å gå på i tillegg til kvalmen, hodepinen osv. Selv kommer jeg til å snakke med JM om dette. Ser nå for meg at jeg skal klare å komme meg til over nyttår, men vet ikke hvor lenge jeg klarer enn det. Men da er jeg også over fullgått (over 37 uker) så jeg kan liksom ikke se hvorfor det skal bli noe problem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg...syns det bare er helt utrolig å i hele tatt ville føde 7 uker før tiden pga kynnere osv. Håper ikke du blir satt i gang i det hele tatt. Kynnere og bekkenløsning er en del av noen svangerskap og det klarer man. Vet faktisk hva jeg snakker om, har selv blitt lagt inn pga komplikasjoner og etter et par døgn på klinikken ser man premature barn og man får også et innblikk i hva de små barna går igjennom. Det finnes mange gravide som må være sengeliggende i flere månder og det er jo helt forferdelig, men de gjør det og vet at det kun er for en periode. Unskyld, meg men bit tenna sammen og slut og klag over kynner og bekkeløsning. Vi er mange som har de du er intet unntak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at så lenge babyen er stor og fin og mor sliten etc går det nok fint å bli satt igang.

Jeg er i uke 33 med tvillinger og er helt tom for overskudd og mangel på søvn. Forskjølet også. Overlegen på Ullevål sa at jeg ikke blir stoppet fra uke 34 og at jeg kan bli satt i gang fra 1.1. 2008.Har termin 25.jan.

Hold ut 2 uker til ;D

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ikke sagt at jeg skal bli satt i gang nå som de er 7 uker igjen.. skal klare å komme mej igjenom til uke 36-37.. har selv en datter fra før som er prematur så jeg vet godt va jeg snakker om..

men når du har kommet til uke 37 da regnes ikke barnet som prematur lenger..

har lagt inne halve svangerskapet pga mye oppkast og altfor lite næring.. når jeg da blir kvitt dette kommer de ramlende bekkenløsning og falske rier..

så er de så rart jeg vilbli satt i gang??? ehhh nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regel nr en blant alle oss gravide: tenk på deg selv og ikke tro du vet hvordan alle andre sin graviditet er. For det vet du ikke. Uansett om du har født 100 ganger. OG du hjelper ingen ved å fortelle dem hva de skal gjøre eller føle. Det har vi profesjonelle til å ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...