Gå til innhold

Hvor fort ble dere gravide etter p-pilleslutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har akkurat tatt min siste p-pille nå... (litt skummelt!), og er nysgjerrig på deres erfaringer. Noen som vil dele? Hvor fort kom dere inn i rytmen igjen mtp mens, eggløsning osv.? Og hvor fort ble dere gravide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk min første mens på dag 28, helt "etter boka" etter jeg sluttet med p-ring. Jeg forventet ikke dette, for jeg har gått på p-piller i lengre perioder tidligere og ikke fått igjen mens når jeg har sluttet. Nå har jeg ikke gått på p-piller siden vinteren 2004, og begynte med p-ring desember 2006. Jeg fikk bare den ene mensen og nå er jeg gravid!! Jeg gikk til naturterapeut og fikk fotsoneterapi rett etter at jeg sluttet med p-ring, så dette kan ha "hjulpet" meg inn i syklus med en gang. Jeg forventet ikke å bli gravid før etter ca 6 mnd, fordi jeg har hørt at det tar litt tid for hormonene kommer seg ut av systemet vårt. Dette varierer nok fra person til person! Det beste er nok å prøve å ikke tenke på det, men det er lettere sagt enn gjort vet jeg! Lykke til! Ei venninne av meg ble gravid etter 2 år, så her er det mye forskjellig!!

Skrevet

Jeg fikk mensen da den skulle kommet, 28 dager etter og syklusen etterpå var det full klaff - om ikke helt planlagt så veldig velkomment likevel :) Hadde hørt mye om at det kunne ta lang tid å få kroppen på stell så sluttet med pillene litt over 6 mnd før vi egentlig skulle begynne å prøve, nå har vi termin bare uker etter den egentlige prøvestarten - hehe.

Skrevet

Jeg ble gravid en måned etter jeg sluttet.

Skrevet

Tok 8 mnd med meg.

Skrevet

Jeg sluttet på minipillen midt i en periode, og ble gravid noen dager etterpå. Det er sikkert ikke helt det samme som med P-piller, men jeg kjenner mange som har blitt gravide umiddelbart etter pilleslutt. Lykke til :-)

Skrevet

når jeg sluttet på minipillen (cerazette), så fikk jeg mensen kun noen få dager etterpå. Etter det ble jeg gravid.. :) Kun etter første prøve periode:)

Skrevet

Sluttet på cerazette to mnd før vi ville begynne å prøve, da gikk det på første forsøk.. er veldig takknemlig!

Skrevet

Det tok 3 pp........ Kjapt og greit.. Selv om mannen min syntes det tok grådig lang tid da - mannfolk!! Hehe.........

Skrevet

Hadde sånne piller som var sånn at da siste pillen var tatt så fikk jeg mensen dagen etterpå (eller av og til et par dager etterpå) , uansett så fikk jeg mensen da.. pluss en måned senere og det var min siste mens:p da hadde jeg gått på pillen siden jeg var 17 år (21 da jeg ble gravid første gang:))

Skrevet

Jeg ble gravid på pilla"ler",men første gang vi prøvde ble jeg gravid andre mnd etter pillestopp.

Brukte yasmin(som jeg forøvrig har helt og holdent mistet troen på)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

2,5 år....

Skrevet

hei=)

Legger inn mitt svar og selv om det ikke er så positivt...

Sluttet i april 06, fikk ikke igjen EL før februar-07... fortsatt ikke gravid.(har forøvrig andre grunner enn p-pillen til det da)

Skrevet

Jeg gikk på p-plaster, ble gravid etter første mens da jeg sluttet på plasteret! Trudde ikke at vi skulle bli så fort gravide!

Skrevet

gravid etter første mens. ventar spent på august no :)

Skrevet

Tok siste pille i slutten av september, et par dager senere kom den vanlige "pille-mensen". Så ble jeg gravid, så jeg rakk aldri engang å få tilbake den "ordentlige" mensen.

Gikk ganske mye fortere enn jeg hadde forventet:p

Skrevet

Jeg gikk på p-piller i 15 år. Sluttet og fikk regelmessig syklus med en gang. Ble gravid på 7.pp

Skrevet

Testet positivt for 1 time siden:) Da var det gått 1 måned siden jeg tok ut p-ringen for siste gang. Fatter ikke at det gikk så fort!!!

Skrevet

2 mnd gikk det:)

er så lykkelig.. blitt oppblåst allerede og er 7 uker på vei..tilig d?

er mitt 2dre barn..

Skrevet

Sluttet på pilla 12. august og er nå 11 uker på vei:)

Klaffet på andre forsøk etter pilleslutt:)

Lykke til!

Skrevet

Med vesla sluttet jeg på pille i februar, og ble gravid i august (6mnd). Vi prøvde ikke å bli gravide, og det kom som et sjokk at det plutselig var ei lita tulle i magen:-)

Denne gangen sluttet jeg på mini-pille i mai (vesla 1 år), fikk mensen igjen i august (15mnd etter fødsel), og ble gravid i oktober (7-8 uker på vei nå).

Studier viser at gjennomsnittstiden før man blir gravid etter pilleslutt er 6mnd. Det samme gjelder hvis man ikke har gått på p-piller, så det er ingen forskjell!!

Skrevet

Jeg sluttet på pillen da jeg fikk mensen og ble gravid med en gang, på første forsøk!!

Skrevet

ca 7 måneder, hadde da gått på p-piller i 6 år.

Skrevet

7 mnd etter en stund med p plaster;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...