Gå til innhold

Det burde finnes et eget forum for SA og MA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir helt frynsete i kantene av å lese om SA og MA. Jeg unngår å lese de innleggene hvor dette kommer fram i overskriften, men blir helt frynsete bare av å lese overskriften også.

Hvorfor i all verden finnes det ikke et eget forum for dette? Det blir jo så ofte nevnt? Jeg har veldig stor forståelse for at de som gjennomgår dette har behov for å skrive om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes jo et eget forum - ufrivillig abort - det så jeg først nå... hvorfor skriver dere ikke der?

Skrevet

Er helt enig med deg. Tror ikke det har noe for seg å ha alle disse overskriftene inne på 1.tri, hvor mange engster seg for babyen enda. Husker at jeg ble helt fra meg om å lese om MA første gangen her inne, det hadde jeg aldri hørt om før.

Skjønner jo at de som mister har behov for å snakke om det også, så da hadde jo et slikt forum dekket deres behov også. Man kan jo fort komme i den situasjonen selv, og da hadde iallefall jeg satt pris på et slikt forum.

Skrevet

Åja!? Kanskje bedre å bruke det da ja..

Skrevet

Jeg vil anbefale de som har hatt ufrivillig abort å skrive inne på "Ufrivillig abort" i steden ja. Jeg brukte det forumet, og fikk mange gode svar fra jenter som hadde opplevd det samme som meg. BIM'ere må ikke tro det er et "dødt" forum bare fordi man ikke får svar etter 5 min! Synes det var godt å få støtte fra noen som var/hadde vært i min situasjon. Og de hadde masse trøst og litt oppmuntring å komme med. Akkurat det jeg trengte da:-) Helt unødig etter min mening å skremme de som ikke kjenner til MA/SA.

Skrevet

Jeg forstaar veldig godt at det ikke er noe hyggelig aa lese om SA/MA naar man er lykkelig nygravid, spesielt ikke fra de som er veldig bekymret og nesten presenterer seg med sine ufrivillige aborter og snakker mye om dem. Det blir man bare nervoes av og stresset, spesielt dersom man er foerstegangsgravid, det er jo saa nytt alt, og for de fleste gaar det jo heldigvis veldig bra og man VIL og MAA jo tenke positivt! Flott at dere sier fra, synes jeg da.

Paa den andre siden synes jeg (som jo har mistet noen veldig tidlige spirer men er en positiv person og optimist og ikke tenker paa meg selv som en "mister") at det er helt skrekkelig aa vaere inne paa disse SA/MA sidene. Der forkuserer man jo ofte veldig negativt, er veldig bekymret og identifiserer seg veldig med sine tidlige mistet og senere mistet. Saa jeg har ikke noe der aa gjoere, rett og slett, selv om jeg forstaar dem VELDIG godt ogsaa, de som har behov for - lenge og mye - aa snakke om dette vanskelige med likesinnede.

Saa vanskelig dette her.

Jeg haaper i hvert fall at jeg ikke er en av dem som fokuserer dette negativt, og tar det heller bare som en livserfaring jeg rett og slett ikke kunne, kan eller vil kunne gjoere noe med, og som jeg tenker paa som litt tilfeldig og veeeeeeldig uflaks. Jeg har et barn og vet at det utmerket godt veldig lett kan gaa saa utrolig fint! =o)

Jeg er nygravid, kanskje 6 uker, kanskje 7 eller 8, det faar jeg vite paa UL neste uke, er glad, oppstemt og utrolig spent! Vil bare spre babystoev og er IKKE bekymret, det har jeg ikke grunn til synes jeg og alt er bare fryd og gammen. Skulle jeg har behov for aa snakke om vanskelige ting, vil jeg selvsagt gaa et sted der "man har mer plass til det" men ellers vil jeg bare vaere her og vaere "happy go lucky" og kose meg.

Vi som har litt tunge erfaringer faar bare vaere ekstra bevisste hvor vi snakker om disse tingene, spesielt paa en maate som kan stresse andre, det er en oppfordring til alle andre som har mistet fra en som ogsaa har mistet, men som mest ser framover og gleder seg!! - med alle....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...