Gå til innhold

Trenger råd om hvordan jeg forholder meg om dette er påbegyndene bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i min 11 uke og har de sidste uker haft smerte i min højre rumpeballe eller sån innen unner der... Uff vanskelig å beskrive. Gør vondt når jeg går og ellers beveger meg. Sover fint om natten.

Lure felt på om det er begyndene bekkenløsning eller en muskel som har slået sig vrang. Har prøvet å jogge og svømme smerten væk, men den blir sittene. Blir hverken bedre eller dårlgere om jeg prøver å "tøie" rumpen ut.

Hvilke forholds regler ska jeg ta om jeg er bekymeret for bekkenløsning?

Skal jeg prøve å bære mindst muligt? Bær daglig sønnen min på 19 mdr og 14 kg i mai tai og vil nødig slutte med dette.

Skal jeg slutte med jogging min? Svømmingen? Vil jo heller ikke bli sittene stille, men vet ingen ting om dette.

Gør likesom ikke så vondt ennå, at jeg vil bestille legetime, men er jo veldig greit ikke å gøre det verre kun fordi man ikke vet bedre.

Tusinn takk for hjelpen, om der er en der ute der har tid og lyst å svare.

Fortsetter under...

Heisann! Trist å høre at du går med smerter, det er uhyre upraktisk!

Det kan være en av fire spør du meg...

1)Bekkenlåsning- iliosacralledd som har låst seg (ledd på siden av haleben). Dette vil en kiropraktor kunne ordne raskt og enkelt.

2)Bekkenløsning- relaxin i "for store" mengder. Dessverre ingen mirakelkur her...

3)Isjias/nerve i klem. Kiropraktor og fysioterapeut vil evnt. hjelpe.

4)Muskelstrekk.

Ta det opp med legen din ved neste kontroll.

Du kan jo også spørre om du kan få veiledning hos fysioterpeut, som uansett årsak til problemet, kan veilede deg til korrekt og trygg trening. I mellomtiden ville jeg (som selv går med en heftig bekkenløsning)- hvis jeg var deg- vært i bevegelse så mye som mulig innen smertegrensen. Svømming er kjempebra!

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...