Gå til innhold

Overgang gra NAN 1 til NAN 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julia ble fire måneder i går, og vi har nå kjøpt NAN 2.

Må si jeg gruer litt for å begynne med det, uten å helt vite hvorfor.

Noen som har erfaringer med å gå fra NAN 1 til NAN 2?

Vi har ikke hatt noen problemer med NAN 1, så regner vel egentlig med at det vil gå bra.. men har jo hørt om babyer som får vondt magen av 4-mndrs- mme.

Hun har fått mme fra fødselen av.

Skrevet

Heisann! Vi gikk over fra NAN1 til NAN2 en uke før lillegutt ble 4 mnd og vi har ikke merket noe forskjell... Eneste forskjellen på 1 og 2 er jo at det er mer jern i NAN2. Mange som begynner med grøt ved 4 mnd alder også, og vil tro det er større sjanse for at det gir magevondt enn at NAN2 skal gjøre det dersom babyen ikke har hatt problemer med NAN1... Lykke til!:)

Skrevet

Gutten vår reagerte med vondt i magen av NAN2, gikk derfor over til hipp som han reagerer mye bedre på! Man kan jo få vondt i magen av mere jern, så høres ikke så usannsynelig ut....

Skrevet

Jeg har ikke brukt NAN, men jeg tviler på at det er så stor forskjell på disse to at man skal få magevondt av de... Jeg brukte Hipp1 og gikk over til Hipp2 uten problemer! Det er jo det samme bare forskjellige merker.

Jeg tror du kan begynne med Nan2 uten å være bekymret. På den annen side trenger du ikke å begynne med nr 2 uansett. Du kan fint bruke NAN1 hele tiden de drikker pulvermelk.

Lykke til :)

Skrevet

Bare legge til at hvis du ser på innholdet i de to ser du at det kun er jernmengden som er forskjellig... Ifølge helsesøster skulle man gå over til NAN2 fordi jernlageret babyen hadde fra fødselen av etter hvert går tomt og h*n vil trenge mer jern...

Skrevet

Vi hadde ingen problemer med NAN 1, men da vi gikk over til NAN 2 begynte hun med spygulping dagen lang. Hver gang jeg tok i henne fosset det ut av henne, stakkars liten. :( Både hun og jeg skiftet klær 5-10 ganger om dagen. Etter en uke med det gikk vil tilbake til NAN 1 og problemet forsvant. Så prøvde vi NAN 2 igjen og spygulpingen kom tilbake. Nå har vi byttet til NAN HA1, som inneholder like mye jern som NAN 2, og alt er bare fryd og glede, så det er ikke jernet som er problemet hos oss ihvertfall.

Det er ikke bare jernmengden som er forskjellig på NAN 1 og NAN 2. Det er en annen proteinsammensetning i NAN 2 for å gi større næringstetthet, og det er sannsynligvis de "nye" proteinene som ble for kraftig kost for babymagen her i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...