Lunalill Skrevet 3. desember 2007 #1 Del Skrevet 3. desember 2007 Under svangerskapet la jeg på meg 37 kg.. De første 17 kg forsvant nesten umiddelbart etter fødsel, men de siste 20 vil bare ikke av! Jeg blir veldig fortvilet da jeg er vant med og har vært en veldig slank person hele livet.. Så dette går utover selvbilde og ikke minst forholdet til min samboer, da jeg ikke lenger greier og ha ett normalt sexliv, pga kroppen min.. Høres kanskje dumt ut, men sånn er det for meg iallefall... Nå har jeg også spist sunt, 4-6 måltider pr dag + at jeg er veldig aktiv.. Men ingenting hjelper:(... Vekta har krøpet nedover ca ett halv kilo på 6 mnd... Det skal også sies at jeg har vært hos lege og sjekket stoffskiftet, og det er ingenting galt med det... Det må jo være noe jeg gjør galt?? Er det noen som kan komme med råd, føler jeg begynner og bli ganske så desperat her:(( Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136199528-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 3. desember 2007 #2 Del Skrevet 3. desember 2007 se svar på innlegg "er dette greit?" Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136199528-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-136200835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 3. desember 2007 #3 Del Skrevet 3. desember 2007 på kosthold og trening, glemte jeg å si Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136199528-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-136200845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunalill Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 3. desember 2007 Fant det endelig;) Tar litt tid her med meg i dag;p hehe Sitter nå og ser litt på det her mat-prog du har satt opp, og har noen spørsmål;) Frokosten er forsåvidt grei, og det er måltid to og tre, bare det at jeg ikke liker tunfisk... Går det da greit at jeg spiser hamburgerrygg?? Eller er det ikke magert nok? Er også veldi gla i majones(ikke lett majo), så kan jeg ha det under pålegget, eller bør jeg unngå det?? Spiser ikke smør... 125g magert kjøtt, da regner jeg med at det blir feks kylling, svinekjøtt(hvitt kjøtt)?? Har egentlig ikke tenkt så mye over hva maten inneholder, da jeg har hatt et relativt sunt kosthold.. Uten snop, brus og saft.. Og mye grønt, og ik minst endel, men ikke for mye frukt... Nøtter er jeg heller ikke noe begeistret for, hva kan jeg da bytte ut de med?? Og tilslutt proteinshake... Hvor får jeg kjøpt en som en bra for event mitt mål?? Helsekost?? Huff blei mye det her gitt:).. Men jeg begynner og bli en smule desperat som sagt... (måtte kopiere denne listen du skrev).. kl.0700 60g havregryn m/linfrø og banan + skummet mel el. proteinshake kl.1000 Grovt rundstykke m/75 g kjøtt (jeg bruker en boks tunfisk fordelt på måltid en og to) kl.1300 samme som kl.1000 kl.1600 125g magert kjøtt+ 200g grønnsaker (stek i 1 ss soyaolje) kl.1900 proteinshake + neve nøtter kl.2100 salat m/100g magert kjøtt (eks. reker)+litt dressing/olje Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136199528-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-136203742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 4. desember 2007 #5 Del Skrevet 4. desember 2007 Grunnen til at jeg spiser tunfisk selv er fordi at proteininnholdet er veldig høy og fettprosenten veldig lav...og ikke minst er det billig! En ting du vil merke og det er at sunne matvarer er det som koster.. men har du prøvd å steke tunfisk med krydder før du spiser den? Får en helt annen smak og lukt enn rett fra boksen...til og med sambo begynte å like tunfisk etter jeg introduserte annet enn rett fra boks Ellers er det jo litt "mye" fett i hamburgerrygg da og er et ganske salt pålegg, men om du dropper majonesen er det ihvertfall bedre enn andre alternativer (som salami og lignende.)..men du er klar over at du må spise nærmere 80-85 g av dette pr måltid? Det tilsvarer nesten en hel pakke pr måltid...Høres ut til å bli en heller salt og dyr opplevelse for min del.. Liker du kylling eller kalkun? kanon det også, men da bør du kjøpe fileter og forhåndsteke dem, del prosjonsvis i fryser så gjør du det lettere for deg selv når du først skal spise med 125g kjøtt magert kjøtt mener jeg kylling, kalkun,svin,hvit fisk, tunfisk, reker, kreps og annet kjøtt som har tilnærmet 20g protein og under 4g fett pr.100 g rent kjøtt liker du cottage cheese? greit alternativ til nøtter, her får du også en dose protein samt kalsium...kalsium i seg selv er bra for benbygning og forbrenning...du kan fint bytte ut hele 1900 med cottage, gjerne tilsatt litt fun light for å endre smak om du vil det Proteinpulver får du kjøpt på helsekost eller på nett...bruker selv 100%whey fra proteinfabrikken (selges på sunkost og pf.no) koster mellom 300-400kr for en kg avhengig av hvor du kjøper den..jeg er så heldig at en uavhengig treningsbutikk her i Kristiansand selger dem til nettpris på 319kr Skal du ha proteinshake til morgen og etter trening bør det være hoveddel med wheyprotein i den du velger, skal den brukes til kveldsmåltid og utenom trening bør den bestå av større del kaseinpulver...du får også tak i tilnærmet 50/50 med begge typer protein i Tech Nutrition sin protech...selges også på type sunkost eller på tn.no er det mer du lurer på er det bare å spørre Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/136199528-vet-ikke-hva-jeg-skal-gj%C3%B8re/#findComment-136207555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå