Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Hei jenter! Vet at det er spurt tidligere, men hvordan er det med dere og symptomer? Er 7+4 i dag, men har så utrolig få symptomer! Har kanskje litt dårligere matlyst, men kan telle på en hånd de gangene jeg har vært kvalm, og det har gitt seg fort når jeg har følt det slik. Ellers har jeg litt ømme pupper på kvelden. That's it! De fleste sier jeg bør være kjempeglad, men for meg har det motsatt effekt. Jeg blir bekymret. Er det flere som har det som meg, som kan berolige meg litt??
to-em Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 jeg har det ikke slik selv, men jeg har ei venninne som gikk gjennom hele svangerskapet to ganger faktisk og ikke var noe kvalm og kjente ikke noe annet på kroppen heller. Går jo an å ta ul for å få roet deg ned hvis du går og er bekymra. Er ikke noe godt å gå sånn. Lykke til
*En rosa og en blå* Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Hei!! Jeg har det på akkurat samme måte, og er 7+0! Og det blir jo til at man begynner å lure - er jeg gravid, eller? Jeg har hatt litt magesmerter a-la menssmerter, men disse sluttet for et par dager siden. Er litt småkvalm og har veldig liten matlyst (eller det vil si - jeg kan ikke spise så mye før jeg blir veldig mett, dårlig og oppblåst), men jeg føler meg ikkke gravid!! Jeg bestilte meg en slik baby-doppler i dag på e-bay slik at jeg kan høre hjertelyden når jeg vil, og neste uke skal jeg til en privatlege og håper han vil ta en UL på meg slik jeg kan få roet meg ned. Vi er helt sikkert bare paranoide! Skal vedde på at spiren har det veldig bra hos oss begge..
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. desember 2007 Kan man høre hjertet så tidlig som 7+4 tror du? Jeg skulle bare ønske jeg visste det slo et hjerte der inne. Da skulle jeg vært overlykkelig!! Synes det er litt dumt med ultralyd u.s. bare for å roe ned meg. Kvalmen kan jo ennå komme???
ormeynglet Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 I mitt første svangerskap så hadde jeg ikke et symptom utenom oppblåst utpå dagen og ømme pupper i starten. Skjønner at dere kan bekymre dere men egentlig er dere kjempeheldige altså. I mitt andre var jeg uggen og veldig sliten i første halvdel. Nå er jeg 5 uker og har ingen symptomer utenom oppblåst enda, men det kan vel komme. Trenger ikke være veldig kvalm for å være gravid altså. Skulle det skje noe med den lille i magen så hadde dere merket det, enten ved blødning eller ved smerter. Kos deg med ditt "friske" svangerskap du:)
Tott76 Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Hei! Jeg har stort sett bare litt oppblåst mage og/eller menssmerter. Hadde jeg ikke visst at jeg var gravid hadde jeg nok ikke tenkt over dette!! Men kanskje du tisser ofte? Det er et tegn på at livmora di vokser/er hoven :-) Mamma hadde ikke kvalme i det hele tatt når hun var gravid, så jeg forventer ikke så mye av det jeg heller. Selv merker jeg at jeg blir litt "stressa" fordi jeg har lest mye her inne. Husk at det ofte er de som har litt problemer i svangerskapet eller opplever litt utenom det forventede som skriver her inne, så jeg velger å tro at flesteparten har det som meg - lite problemer! Jeg leste også at hjertet begynner å slå uke 7, men at det er vanskelig å høre noe før uke 10, selv med babydoppler (som noen velger å kjøpe). Jeg vurderte å kjøpe en slik en, men kom fram til at det kommer til å stresse meg opp mer enn å berolige!!! Husk også at noen ikke vet at de er gravide før uke 8-9 også, de har nok ikke hatt så mange symptomer da :-) Lykke til, dette går nok bra! OG - jeg leste også at 90% går bra etter uke 5, så da ble jeg beroliget! Hvor mange i din omkrets har du egentlig hørt om som har mistet og hatt store problemer? Jeg har ikke hørt om så mange faktisk :-) Veldig bra!!
Tjukkemagen *m/jente 1.mai* Skrevet 3. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2007 Takk for alle svar. Litt roligere nå faktisk. Blir litt stressa av å lese alt som står her inne (sambo liker ikke at jeg besøker BIM). Tenkte bare å spørre fordi jeg ikke har de klassiske symptomene. (Tisser ikke mye, ikke oppblåst, ikke mensmurringer, ikke stikking i magen osv.) MEN, jeg har: Ømme pupper, blødende tannkjøtt når jeg pusser tenner, og litt dårlig matlyst, i allefall dagtid. (Orker ikke tanken på varm mat) Så jeg er sikkert i orden. Har jo ikke hatt noen blødninger heller.... nå skal jeg ta en tur ut og kjøpe litt julegaver. Kanskje jeg får tankene over på noe annet da! Ha en fin dag, og takk igjen jenter!
orkide75 Skrevet 3. desember 2007 #8 Skrevet 3. desember 2007 symptomene kommer og går her:) men har vært meget plaget med kvalme, er aktivt sykemeldt pga det.. men kjenner av og til murring i livmora, og puppene er så ømme at jeg skulle gått med ett "rør meg ikke"skilt:)
Gjest Skrevet 3. desember 2007 #10 Skrevet 3. desember 2007 Det er helt vanlig. Ikke alle er kvalme og nesten ingen er kvalme hele tiden. Og enda mer vanlig er det at man tror det er noe galt fordi man ikke er dårlig nok. Hvis du har mulighet til det kan du kanskje kontakte en gynekolog med innvendig ul apparat for å berolige deg, men jeg tror dette går helt fint:)
ehlen Skrevet 3. desember 2007 #11 Skrevet 3. desember 2007 Jeg er også 7+0, å har lite symptomer. kjenner litt murringer å har ømme bryster, men thats it;) har plagdes litt med urinveisinf. å liker dårlig å spise penicilin nå. Men d var visst ganske normalt det oxo. Alt i alt tror jeg bare vi har vært heldige, å vi får satse på at d blir slik hele veien;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå