Gå til innhold

Kan det være trøske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på 4 uker har hvitt belegg på hver side av tungen og har hatt det i hvert fall i 3 uker. Nevnte det for jordmor for 3 uker siden, men hun mente det ikke var trøske den gang.

Har i helgen hatt vondt i brystene etter amming, kjenner det også i dag, men litt svakere.

Kan ikke se noe på selve brystvortene annet enn at de er litt røde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KUn vondt i brystknoppene??

ER sugetaket til baby godt nok???

Når strålende smerter i selve brystet?

HVitt belegg i munnen behøver ikek være trøske, men ta en tur til lege for sikkerhets skyl!!

Skrevet

Det er vanskelig å beskrive smerten, slags stikkende/strålende smerter fra brystknoppen og innover.

Tror babyen har godt nok sugetak, slet med ammingen etter fødselen, melken kom sent i gang, legen beordret mme, fikk veldig såre brystknopper og fikk hjelp til å få til ammingen når melken kom og de siste 2 ukene har det gått veldig bra, først nå i helgen jeg har kjent smertene etter amming.

Har bestilt legetime i morgen.

Skrevet

Syns det høres ut som om du har trøske, da får du ofte slike stikkende smerter.

Jeg har i tillegg til det hatt kløe på brystvorten og følelsen av å bli gnidd med sandpapir på brystvorten under amming. Og jeg får trøske på brystet også uten at du i det hele tatt kan se noe hos babyen.

Siden du har fått legetime i morgen, burde du benytte tiden før til å lese litt om trøske, symptomer og behandling. Ikke sikkert at legen din har peiling i det hele tatt! Min lege presterte å si til meg ved en anledning da jeg ammet nr2 at; ja, ja, kanskje det bare skal gjøre litt vondt da! Men det skal det jo IKKE!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...