Gå til innhold

da har jeg tatt verdens vanskeligste avgjørelse


mor til to. 15mnd og 6år

Anbefalte innlegg

jeg har slitt litt denne gangen... ønsket egentlig ikke å være gravid... men prøvde å slå meg til ro med tanken... tenkte det sikkert var nærver og kvalmen som gjorde det.....

men har etterhvert skjønt at jeg og sambo ikke fungerer... har nok gjort meg mer deprimert... har prøvd å fikse det, men nytter ikke....

 

har en sønn på 4 år som jeg må ta meg av...

må tenke på han... kan ikke sitte igjen med to alene.. de har ikke samme far engang... syns dette er helt forferdelig... ønsker det ikke, men føler jeg må... hadde et tøft svangerskap med gutten... klarer det ikke alene....

 

takker for meg her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg vil bare ønske deg lykke til videre. Håper at du og gutten din får det fint sammen, og at du kommer deg gjennom dette. Heldigvis har du kommet fram til denne avgjørelsen mens du ennå har valgmuligheter, selv om det er vanskelig å tenke positivt nå.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en sønn på 4 år som jeg må ta meg av...

må tenke på han... kan ikke sitte igjen med to alene.. de har ikke samme far engang... ???????????????????

 

Nei jeg bare tenker at det er litt rart at du kom på dette med at sønnen din trenger deg, nå som far til barnet i magen ikke er i bildet. Høres ut for meg at du gjør dette for å såre far til spiren. Når du sier at du har en SØNN SOM TRENGER DEG, så tenker jeg hvem er spiren da? Blir ikke den din sønn eller datter? Du bør tenke nøye på dette og grunnen til du ble gravid til å begynne med, hvis det var for å beholde far til spiren blir det mye lettere å kvitte deg med den nå som han er borte fra livet ditt, men hvis du ble gravid fordi du tenkte det ville ha vært koselig med et barn til og for å gi din sønn en søster eller bror blir ikke det like lett å kvitte seg med den.

 

Bare ikke glem at begge er barna dine og at begge trenger deg, spiren din har fått en sjanse til å leve ikke ta den fra han for en mann plz. Og jeg synes at din sønn har bare glede av å ha en bror eller søster, en han kan regne med i livet. Tror meg når jeg sier at det ikke kommer til å spille noe rolle for dem om de har samme far eller ikke så lenge de har en mor som er glad i dem.

Jeg kan forstå at du er redd for å bli like dårlig med svangerskapet som du var med din andre sønn, men det er ikke sikkert, og om du hadde en mann i huset tviler jeg på om han ville ha vært til stor hjelp med akkurat det.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjaere deg,

 

Det maa vaere vanskelig aa vaere deg naa, du har det sikkert veldig vanskelig. Det er mange her inne som ville sendt deg klemmer oest og vest dersom de saa innlegget ditt. Her kommer mange fra meg: mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

 

Hva enn du velger, saa tenk deg grundig om, det er ogsaa et godt valg aa faa barnet, man maa ikke alltid velge det som virker mest rasjonelt i oeyeblikket. Dessuten synes jeg du hoeres veldig lei deg og trist ut naa, saa snakk med noen du stoler veldig godt paa og luft tanker og sorger foer du tar endelig beslutning. Det er noe som heter Alternativ til Abort, de vil kunne troeste deg og i hvert fall gi deg de alternative tankene som du selv - forstaaelig nok - ikke klarer aa produsere selv akkurat naa.

 

Stor klem for meg, jeg synes veldig synd paa deg, men haaper du lander paa et godt valg som du vil kjenne er rett naar du blir 40, 50 og 60 ogsaa, og som kan vaere noe for soennen din i lengden. Jeg respekterer selvsagt at du evt tar abort, det er en grunn til at man kan det i Norge, men jeg vil ogsaa oppmuntre deg til aa vurdere alle alternativer foerst. Du maa ikke ha daarlig samvittighet, samme hva du endelig, etter grundig vurdering, velger.

 

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Solrik_26: det er alltid mer til en situasjon enn det lille hun skrev her, og jeg synes man skal være forsiktig med å trekke raske konklusjoner. Alle har rett til å ta egne avgjøreser i sitt liv.

 

Til deg som har tatt verdens vanskeligste avgjørelse: Lykke til videre i livet. Alt ordner seg, selv om det er vanskelig akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg solrik. Når en først har hatt sex og blitt graivd,om det var med vilje eller ei,så kan en ikke bare drepe det lille barnet. Det er et liv,når en har kommet så langt som til uke 8 dannes faktisk armer og ben,hjerte slår faktisk mange ganger før en vet at en er gravid. Hvem kan bestemme at et lite menneske ikke har livets rett???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Ikke tenk på alt det "stygge" dem skriver her. Alle lever forskjellig, og takler ting forskjellig. Selv for 3 år siden valgte jeg abort av mine grunner. Idag ser jeg tilbake på dette som en smart avgjørelse. Så lenge du vet at det er det rette for deg, og at du ikke kommer til å angre, så skal du følge ditt hjerte. Vet at det er helt grusomt å bære ett "barn" som ikke er ønsket allikavell. Du dreper ikke ditt egent barn, det blir ikke kalt barn før 12 uker.

 

Skam dere som skal belære henne. Verken jeg eller dere kjenner henne. Pass på hva dere sier til fremmende mennesker.

 

Ønsker deg lykke til nå, og videre i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer lillemagen.Du har dine grunner til og ta det valget du gjør og det er INGENTING og skamme seg over.

Lykke til videre

Stor trøste klem ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er et barn da,gå inn på www.abort.no og se hvordan et barn i uke 8 og uke 12 ser ut. Det er et lite menneske,indre organer og alt er dannet,hjerte slår. Det er et liv og jeg mener det er like galt å ta et liv da som å ta livet av det rett etter at det er født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud,hva er det med folk i dag?

Eier ikke folk medmennsklighet??

Det er skammelig!!!

 

Er man mot abort,javel,helt ok men hold det da for deg selv.

Det er vel vansklig nok uten slike innlegg.

 

Skjerp dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt forferdelig at noen i det hele tatt poster adressen til en abortside her når det er en person her inne som har tatt en veldig vanskelig avgjørelse!

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abortdebatten kan dere ta inne på et abortforum!

Forkastelig at dere klarer å spy ut slike ord til noen som har det vanskelig!

Fy så stygt gjort!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_Fryd

 

Jeg ville bare sende deg en varm klem midt oppi det vanskelige.

Du har tatt en avgjørelse de fleste av oss ikke kan tenke oss til en gang.

Jeg er i grunnen mot abort men har overhodet ingen grunn til å rakke ned på dere som tar det... dette er noe en må velge selv.

Jeg har selv et barn på 4 år som ikke er min samboers.

 

Og som hun sier her, verdens vanskeligste avgjørelse, synest dere som ikke kan komme med annet enn drittslenging bør holde dere for gode til dette.

 

Ønsker deg lykke til videre i livet og håper veldig du gjør det som er rett for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så stygge noen av dere er ..Dere burde gå og skamme dere!!!

Og det er IKKE et barn,det er et foster!!!SKAM dere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, snakk om å sparke noen som ligger nede... håper virkelig ikke du går inn på den siden. Men at du har noen som støtter deg i dette. Helt ærlig skjønner jeg godt at noen velger abort. I en dårlig situasjon vet jeg at jeg også kunne ha valgt det. Lykketil håper du får det godt.. og at du koser deg med det barnet du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare si at jeg syntes du er utrolig tøff. Jeg har vært igjennom en liknende situasjon selv og det er ikke enkelt. Så lenge det er rett for deg så skal du ikke bry deg med alle disse stygge kommentarene her. Sender deg masse varme klemmer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

far til min sønn på fire år stiller ikke opp.. er mest redd for at det blir det nå og... men tror egentlig ikke det... sambo har egentlig vært fryktelig flink til å stille opp... gjør ikke dette som en hevn mot han.. men makter det ikke alene... hadde fødselsdepresjon etter min første fødsel... hva gjør jeg om det skjer igjen og jeg er alene med to..........?

 

mulig jeg trekker meg når jeg har kommet på sykehuset, men klarer ikke å tenke klart nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil korrigere meg selv dersom jeg har ordlagt meg feil, det er lett aa bli misforstaatt naar man skriver,

 

Jeg oensker deg lykke til samme hva den endelige beslutningen blir.

 

Jeg forstaar godt at abort er den rette beslutningen i noen tilfeller.

 

Det er en grunn til at vi har fri abort i Norge, og det er en helt anstendig avgjoerelse og noe man maa ta stilling til dersom det paa alle maater er feil aa gaa gjennom svangerskapet og faa et barn i en vanskelig livssituasjon.

 

Jeg er oppriktig lei meg dersom mitt innlegg saaret, jeg mente bare aa oppmuntre til aa vurdere noen dager foer endelig avgjoerelse, for din egen del, at du sover paa ting noen netter saa du blir helt sikker.

 

Kanskje det er drastisk aa henvise til organisasjoner som tilbyr et alternativ til abort, det trekker jeg dersom det ble stoetende.

 

Da haaper jeg du har noen rundt det til aa troeste og hjelpe deg i en vanskelig tid. Godt vi bor i et land med valgmuligheter!

 

Dessuten har du jo faktisk tatt valget, saa det staar det respekt av.

 

Unnskyld fra meg

 

&

 

Klem igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg lykke til med valget ditt.. Selv kunne jeg ikke gjort det nå, men jeg sitter med verdens beste samboer, hus gjeld og bil:) Og vi har prøvd en stund nå:) Hadde jeg vært i dine sko ville nok jeg også vurdert og "skjerme" lille spiren mot et liv i denne verden. Hvis du vet på forhand at du verken vil få tid eller overskudd til verken spiren, sønnen eller deg selv. Det sier deg selv at du vil slite.. og det da sikkert i mange år..

 

Vil bare si at noen her er helt utrolige! Hvis enn vet at enn ikke kan gi barnet det en ønsker, så er det vel ingen vits og gå kronisk med svart samvittighet! Ikke all prevansjon er like sikkert... ( sier ikke man skal bruke abort som prevansjon,) Om man prøver og prøver er det kanskje noe annet.

 

 

 

Lykke til og kos deg masse med sønnen din..:)

 

Tanker sender jeg til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Tenkte jeg bare skulle ønske deg lykke til og jeg vet hva du går igjennom. Har selv hatt mine tvil og årsaker til å ville ta abort. Har faktisk time i morgen ettermiddag for å gjøre det, men da jeg stod opp i dag fant jeg ut at nei, ikke faen om jeg gjør det. Dette skal jeg greie uansett. Har 2 små gutter og ville egentlig ikke ha flere, men når det nå engang har skjedd så får jeg knyte nevene sammen og glede meg over det som skal skje.

 

Men jeg har full respekt for din avgjørelse, det er en av de vanskeligste og viktigste avgjørelsene man tar. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare sende deg en varm god trøste klem! er ikke lett det du går igjenom, men gjør uansett det som er rett for deg! blir ikke lett uansett hvilket valg du tar! du har ingenting å skamme deg over nei! ta deg tid å tenk over det som føles rett! å jeg må bare få sagt at jeg blir sjokkert over hvor motbydelige enkelte folk er her inne! Skammer meg skikkelig på deres vegne! enkelte ganger er det bedre å HOLDE KJEFT!!

sparke en som ligger nede å prøver å dele det vonde hun går gjennom!! må dere flate med ta dere sammen!!

 

Håper du klarer å overse det enkelte skriver her, å ikke ta det personlig! Flertallet har hvertfall vett i hode her!! å vi støtter deg!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...