Gå til innhold

Nygravid i disse julebordtider...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan unngå mistanke om graviditet, med alle disse julebordene nå fremover?? ...tenker på i fht kollegaer etc. Har jo ikke lyst til å si noe til dem enda...(har egentlig ikke lyst til å spre det glade budskap til noen enda, før jeg får vært hos legen og konstatert at alt er bra...)

Noen tips til unnskyldninger for kun å drikke brus hele kvelden???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jo an å drikke alkoholfri rødvin, selvom den ikke er like god.

eller så Går på antibiotika for urinveisinfeksjon eller for noe annet.

Skrevet

Jeg skjønner dilemmaet veldig godt! Vi har akkurat begynt å prøve, og jeg vil være forsiktig med alkohol selv om jeg ikke vet om jeg er gravid eller ikke enda. Og jeg liker ikke å lyve tvert, så hvis jeg kan klare med med halvsannheter og noen små hvite løgner, så blir jeg glad.

Mine tips hvis dere er ute et sted du kan kjøpe selv:

- lettøl i vanlig glass går helt bra, ingen som ser, lukter eller smaker forskjell

- drinker, men uten alkohol (gin & tonic uten gin, mojitos uten spriten osv., osv.)

- ha et vinglass som du nipper til nå og da, men stort vannglass du drikker mye av. Trolig vil ingen legge merke til at du ikke drikker stort av vinen, og gjør de det kan du si at du ikke føler deg helt bra, eller at vinen ikke var god

Hvis dere er på restaurant, og du må bestille ved bordet blir det verre. Da tror jeg det tredje forslaget kan være enklest for deg. En annen mulighet er å kjøre... og ha en god grunn for hvorfor.

Flere tips mottas med takk!!! :-)

Lykke til, Petronella!

Skrevet

Hei du! Jeg har akkurat fundert på det samme.. fant en link her før helga og der fikk jeg tips om å bytte ut spriten på flaska med vann :-) Det rådet fulgte jeg og det fungerte ypperlig for helgas festligheter! Nå hører jeg til gruppen mennesker som ikke er så stille når jeg er edru heller, så det var ingen som merket forskjell... og dessuten: så lenge de andre drikker blir jo de fulle og tenker ikke så mye over din "edruelighet"! En annen plan jeg hadde var å helle eplejus på hvitvinsflaska (san valentin) har skrukork :-)

ellers er det plenty unnskyldninger: vektreduksjon, allergi, omgangssjuke, penicillin... Det går omgangssjuke der jeg bor nå, så den er jo grei! Ellers merker jeg at det er lett å være litt asosial i begynnelsen.. noen nære venninner er det litt vanskelig å la være å si det til. Det er jo en travel juletid, så det er bare å unnskylde seg med julestress og familiemiddager og rundvask!

Lykke til! Vi er heldige vi :-)

Skrevet

Ikke lett dette nei. Har merket at jeg skygger banen litt på de sammenkomstene jeg ikke MÅ være med på. Synes det er stort drikkepress! Folk vet jo at jeg vanligvis tar ett glass vin til maten, skulle jeg la det være ville nok de fleste løftet et øyebryn. Sist jeg var ute så bestilte vi ved bordet, og jeg bestilte vin. Straks etter kelneren var gått unnskyldte jeg meg med at jeg måtte på do, styrtet etter kelneren og ba ham bytte ut med alkoholfri vin til meg. Han smilte lurt og sa at "da er det vår lille hemmelighet i kveld!" Han lovet dyrt og hellig å ikke servere meg noe med alkohol i hele kvelden. Det ble en veldig hyggelig kveld, og ingen merket noenting. Men det er klart, er det et stort selskap, så er det værre å gjøre slike avtaler. Kan jo være mange som serverer. Lykke til uansett :-)

Skrevet

Hei hei jenter=)

Jeg er 9+5 idag, og var på julebord for et par uker siden.. Drakk alkoholfri vin på restauranten. De andre bestilte ved bordet, men jeg sørget for å komme litt for sent. Da var det naturlig at jeg gikk i baren og bestilte. Ved julebord har servitørene som regel hver sine bord, så.. jeg sa til servitøren vår hvordan det hang sammen, og at når jeg bestiller hvitvin ved bordet, er det alkoholfri jeg SKAL HA!!! Dette gikk strålende=)

Drakk alkoholfri på festlighetene også. Ingen som hadde noe mistanke=) herlig=) regner med de blir å si " du drakk jo", når jeg etter jul en gang forteller på jobb at jeg er gravid.. heeh..

Skrevet

Den kommer nok jeg til å få også - hehe. Var på fest fredag og lørdag, drakk alkoholfri rødvin som var helt over på rødvinsflaske med skrukork :) Ingen merka noen ting!! Jeg drakk nok likevel mer farris og vann enn vanlig og gikk tidlig, men da bare skylder jeg på hektisk periode på jobb som gjør meg litt sliten.

Julebordet med jobben kan bli hakket verre siden det ikke er medbrakt før etter maten, men jeg kan jo si jeg begynner litt forsiktig fordi det har vært så mye i det siste eller noe sånt. Og hvis det er et bord der vi heller over fra flasker til glass blir det nok munkholm på glass på meg :) Tar det litt som det kommer og har alliert meg med et par gode venner som er innviet i konspirasjonen - hehe. Utrolig hvor lett det er å få andre med på større konspirasjoner!!

Skrevet

Julebordet med jobben vurderer jeg faktisk å droppe helt og holdent... Får være "sjuk" eller noe... Kommer nemlig aldri til å komme meg gjennom kvelden med mine kollegaer, uten at de fatter mistanke. Det er nemlig ikke lov å ha noe medbrakt. I tillegg er det på et hotell, og vi er 300 stk... Selv om jeg sier til kelnerene, kommer de aldri til å huske meg etterpå, hehe... Tar ikke sjansen.

På de andre, kan jeg rett og slett kjøre...=)

Skrevet

Hvis det er julebord med medbrak har jeg funnet på noe lurt med ølbokser. Kjøp med en sixpack og ha den synlig for andre (he he) Åpne en boks, drikk en slurk (det er ikke farlig) sørg for å gå på do litt etter og hell ut innholdet og fyll på med vann, det syns jo ikke når det er boks. Dette funket veldig bra for meg i helga. På feste etterpå sa jeg fra i baren, og de ga meg alkoholfri rødvin og drinker. Det var tilogmed en venn av meg som selv er bartender som smakte på drinken min og syns den var god, he he.

Lykke til.

Skrevet

Å jeg har mange unnskyldninger. Brukt mange av de selv + venninner har brukt. Må man lyve så må man.

- lage drink uten alkehol, men dryppe rom essens oppi. lukter og smaker ikke godt.

- si du tenkte å kjøre fordi det blir så mange julebord og typen sa du måtte velge hvilke du ville drikke i. Så sier du at du drakk så sinnsykt mye sist helg.

- drikk alkeholfritt i glass (jeg gjorde det i helga og de som smakte sa ingenting)

- åpne ølen så andre ser og lat som du drikker av flaska. Si at øla går rett igjennom og du må på do. hell ut øla rett og slett. Så åpner du ny senere. Når de andre blir fullere trenger du ikke drikke for da merker de ikke noe. hvis de spør så sier du bare at du blei så sinnsykt dårlig. Mulig det var maten?

- medisinske grunner

- du er ikke noe i form rett og slett, men tenkte å gå for selskapets skyld og se hvor lenge du holder ut.

- drikk alkeholfritt og hvis noen legger merke til det så sier du "seriøst, jeg må ha vært full som ikke merka det. drakk jo en god del hjemme før jeg gikk, nei jeg kan ikke drikke dette, må få i meg skikkelige saker"Så tar du tips to.

-be bartenderen om litt vann i et shotteglass

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...