onam * mai 07 + september 08 Skrevet 3. desember 2007 #1 Skrevet 3. desember 2007 Som jeg lovte noen på torsdag skriver jeg nå hvordan det gikk på flyturen :-) Kristiansand - Amsterdam Jeg hadde med meg 8 flasker med vann, to med 100ml resten med 200ml og en termos (0,5l) med kokt vann. Han ved sikkerhetskontroll lukta på vannet i termosen og spurte hva det var til. Sa at det var til mat til småen. Han så på alle flaskene og mente at de måtte jeg helle ut, jeg kunne jo kjøpe vann etterpå. Svarte nei, siden det er kokt kaldt vann. Spurte om jeg skulle smake på vannet så han kunne være sikker at vannet er rent. (måtte ikke det da). Fikk lov å ha med meg alt vannet inn. I tillegg hadde jeg aventboks med pulver og en hel uåpnet pakke mme. Amsterdam - Kristiansand Hadde med meg kun 3 flasker med vann og termosen. De bare spurte om jeg hadde noe væske i håndbagasjen. Svarte ja, vann til maten til gutten. Da var det alt helt ok. Hun bare åpnet termosen og luktet for å sjekke at det var vann oppi :-) Leste etterpå i reglene til KLM at all barnemat som trengs under hele flyturen er ikke med i den væskeregelen :-) Jeg hadde med meg mere enn til hele flyturen på vei til Amsterdam, men det visste jo ikke sikkerhetsvakten. Er det noe dere lurer på, bare spør i vei :-)
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 3. desember 2007 #2 Skrevet 3. desember 2007 Så bra med info om regler og hvordan det fungerer i praksis. Dette er helt supert, det er mange som lurer på hva de skal gjøre. Takker og bukker :-)
Matja Skrevet 3. desember 2007 #3 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har flydd mange ganger mellom Bergen og Oslo, og har aldri hatt problemer med vann, termos eller pulver. Men fra Ålesund til Bergen skulle han lukte og se og kjenne og spørre i vei. Han var skikkelig sånn der "Tja, jeg vet ikke helt jeg altså.", men da sa jeg bare at Vel, da må jeg gå ut igjen og sitte der til jeg skal inn på flyet, for jeg MÅ gi babyen mat mens jeg venter." Nei, da var alt greit da. Jeg bare konkluderte med at han hadde alt for lite å gjøre. Dust!! ;-)
snuske♥2 Skrevet 8. desember 2007 #4 Skrevet 8. desember 2007 Hvordan gikk d på flyturen med tanke på trykket og øreverk hos babyen din? Matet du mye under turen eller gikk det bra med smokk?
Matja Skrevet 8. desember 2007 #5 Skrevet 8. desember 2007 Har ikke gjort noen ting jeg... Hun sovner nå stort sett på fanget mitt, og sover hele veien, og mellom Oslo og Bergen er det jo heller ikke så langt. Men jeg har hørt at de ikke får trykk når de er så små, men jeg husker ikke HVOR små. Det var en flyvertinne som fortalte meg det. Har du gjort noe spesielt?
snuske♥2 Skrevet 9. desember 2007 #6 Skrevet 9. desember 2007 har aldri reist med fly med jenta mi på 3 mnd. skal reise for første gang til jul, så derfor jeg spurte!
onam * mai 07 + september 08 Skrevet 10. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. desember 2007 Småen var ikke sulten under flyturen så han drakk ikke noe, men han hadde sutten i munnen under hele turen. Ingen grining pga trykk :-) Merket på vei hjem da vi hadde turbulens at han fikk vondt i ørene, da suttet han veldig intens på sutten og tok seg på ørene. Grein ikke, han hadde jo sutten :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå