en liten en Skrevet 2. desember 2007 #1 Del Skrevet 2. desember 2007 Hei! som "erfaren" barnevogntriller, har jeg noen tips til der som lurer på vogntype. vi ønsket oss vedig en 3-hjuling, men arvet en med 4 hjul som var i super stand, så da tok vi den istedet. og det er jeg veldig glad for!da vi fikk baby i fjor, var det slik at "alle" måtte ha quinny med 3 hjul.den skulle jo være så fantastisk.jeg forteller hva jeg har opplevd med de forskjellige typene vogner, sånn at dere har litt info å velge ut i fra. her er mine erfaringer med de ulike vogntypene: - lufthjul punkterer. ofte. Venninner med slike 3 hjuls (quinny)vogner punkterte mellom 4 og 5 ganger,det første året. ALLE sammen! er ikke sikker på om det er merket eller vogntypen eller hva, men vær klar over at det skjer! - fire hjul er minst like stabil og lett å trille i terrenget, selv om produsentene av 3 hjulinger påstår at det ikke er sånn. - mange av 3.hjulingen har veldig tykke hjul, noe som gjør dem mye tyngre på snø og slapseføre. - 3 hjulingene er ofte litt enklere å gå i trapper med - mange av 3 hjulingene er så brede at de ikke kommer inn på alle busser og ut av alle dagligvarebutikker.. dette er viktig!! lykke til med valget! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11065633-tips-til-barnevognkj%C3%B8pere-3-vs-4-hjul/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmmmammman Skrevet 3. desember 2007 #2 Del Skrevet 3. desember 2007 Har kjørt to forskjellige vogner nå de siste 8mnd med lufthjul. Har ennå til gode å punktere. Triller på grusvei og asfalt daglig! Så hvordan venninnene dine har klart å punktere så mye skjønner jeg ikke, aldri hørt om noen som har opplevd det faktisk.. Vær også obs på at mange produsenter har punkteringsfrie hjul som ser ut som vanlige lufthjul. F.eks. går Bugaboo over til dette nå på 2008-understellet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11065633-tips-til-barnevognkj%C3%B8pere-3-vs-4-hjul/#findComment-136198443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 3. desember 2007 #3 Del Skrevet 3. desember 2007 Har både 3 og 4 hjuling og er ikke helt enig i det du skriver. Man kan ikke slå alle 3-hjulinger under samme kam, det er veldig stor kvalitetsforskjell på de. Akkurat som det er på 4-hjulinger. Jeg liker ikke simoen vår, tung, håpløs i snø og håpløs i trapper. Tar hele bagasjerommet i bilen. Men den er veldig fin til babyer/nyfødte for den er lun og den er god til å rugge de i søvn. Og den har god kvalitet. Jeg har en OTH 3-hjuling. Triller mye på dårlige grusveier og har ikke opplevd punktering enda. Den er mye mer stabil å trille enn Simoen. Den er mye bedre på snøføre. Og den er ikke så bred at jeg ikke kommer inn i butikker. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11065633-tips-til-barnevognkj%C3%B8pere-3-vs-4-hjul/#findComment-136199081 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LegallyBlond Skrevet 3. desember 2007 #4 Del Skrevet 3. desember 2007 Kan heller ikke si meg helt enig i alt du skriver, har vel hatt 6 forskjelliger vogner nå, både 3- og 4-hjulinger. Synes lufthjul er desidert best å trille med, spesielt i snø og ujevnt terreng. Har ennå ikke punktert med noen av de tre vognene jeg har hatt med lufthjul de 2,5 siste årene. Nå har jeg ikke prøvd den type punkteringsfrie hjul som f.eks emmaljunga o.l har da, finnes sikkert noen typer som er veldig gode av de også, men så langt er lufthjul favoritten her. Å gå i trapper har vært like enkelt både med tre og fire hjul, det kommer helt an på understell og vekt. Nå har jeg hatt to forskjellige trehjulinger (oth og p&t) + har god kjennskap til flere av dem og har ennå til gode å se noen som har tykkere hjul enn firhjulinger av samme merke. Vet at Teutonia spirit s3 har tykke hjul, men det er også den eneste jeg har sett. Men er enig i at firhjulinger også kan være veldig gode i terreng ja, brio kombien vår har vi hatt med oss på de mange skogsveier o.l og den er stort sett super å trille også der. Men ser noen steder helt klart fordelen med at de bare er ett hjul foran. Har opplevd at det er enklere å løfte opp bakhjulene på trehjulingen og bare kjøre på det ene hjulet foran når det har vært veldig steinete og smalt. Noen trehjulinger er brede, men det er stort sett bare quinny som jeg vet om som er så brede at det er ett problem å komme inn på busser og dagligvarer. Både oth og phil&teds som jeg har hatt går inn over alt, det vet jeg at også mange av de andre trehjulingene gjør. Men er enig i at det er viktig å sjekke dette før man kjøper en vogn, gjerne mål den mellom bakhjulene. Det er så mange ulike behov, at jeg tror det er vanskelig å si hva som er best ang. 3 eller 4 hjul og hvilket merke eller vogntype man skal velge. Lurt å kikke seg litt rundt før en velger vogna en skal ha. Hilsen en som har både firhjuling og trehjuling, og ikke kunne tenkt meg å kvitte meg med noen av dem =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11065633-tips-til-barnevognkj%C3%B8pere-3-vs-4-hjul/#findComment-136199777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frk-82 Skrevet 5. desember 2007 #5 Del Skrevet 5. desember 2007 Har ikke så veldig mye erfaring med barnevogner, men jeg har en 3 hjulling og angrer ikke et sekund på det - så langt. - De er mye enklere å svinge med - det er kjempe kjekt uansett hvor du bruker vognen. Om det er mellom reolene og sjokkselgere på butikker eller om det er mellom steiner og ol ute i marka. - Det er nok en litt annen måte å trille på når du bruker en 3-hjuling i forhold til 4-hjuling. Tenker da på det å skal opp over fortauskanter ol, en må knekke litt koden på det å balansere på ett framhjul, blir litt enklere om en låser framhjulet da. - Det som er et minus med 3-hjulinger i forhold til 4-hjulinger at de ikke er like stødige når små barn skal trille vognen på underlag med litt motstand som feks slaps, ubrøytet snø og gras. Årsaken er at små barn vil skyve vognen nedenfra og opp, dette gjør at vognen blir lett på bakhjulene, og fort kommer over på forhjulet og ett bakhjul og derfor kan velte. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11065633-tips-til-barnevognkj%C3%B8pere-3-vs-4-hjul/#findComment-136221095 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #6 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg jobber i barnehage og har endel erfaring med mange ulike vogner. Jeg ser at 3-hjulingene er de vognene vi oftest har problemer med å manøvrere. Disse har også ved flere anledninger tippet mens barna har ligget og sovet, og det er også barn som har satt seg fast med hode eller ben. Kjempe skummelt! Jeg er nå på vognjakt selv og ser fordelene 3-hjulingene kan ha, men jeg er ganske skeptisk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11065633-tips-til-barnevognkj%C3%B8pere-3-vs-4-hjul/#findComment-136241369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå