Gå til innhold

Hjemmesia til baby?

KoBe*Lucas født 5/4-08<3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei - rett og slett fordi jeg vil bevare privatlivet! Det kan jo være kjempekoselig med hjemmeside, men jeg vil ikke at hvem som helst skal kunne se bilder og personlig informasjon om oss. Jeg tenker også litt på at barnet blir stort - og at det som ligger ute på nettet aldri helt kan slettes (det arkiveres så mange steder - fra amerikanske http://archive.org til nasjonalbiblioteket, som arkiverer norske websider) at det er ganske sikkert at barnet i fremtiden vil kunne finne igjen det vi evt putter på nettet om det. Og det vil også fremtidige arbeidsgivere, kjærester osv.

Mest sannsynlig spiller det jo ingen rolle - babybilder skader jo ingen. Men jeg vegrer meg likevel jeg. Kommer til å legge ut masse bilder på private billeddelingsnettsteder (jeg bruker Flickr, hvor du kan sette det opp så bilder bare vises til familie eller bare til venner, eller hvor du kan sende en hemmelig URL til folk i epost så de kan se utvalgte bilder - og hvor det er lett å laste ned bildene på DVD igjen om du vil ha sikkerhetskopi - det fins en rekke andre gode sites. IKKE bruk Facebook, for avtalen man signerer på Facebook sier at Facebook har all rett til å bruke bilder vi laster opp til AKKURAT hva de vil, for evig tid) - og så sender jeg sikkert utvalgte bilder på epost til de i familien som neppe går på websider.

Så må jeg jo innrømme at jeg har min egen blogg, hvor jeg blogger med fullt navn, men der poster jeg nesten ingenting personlig og aldri bilder og sånt av barn. Jeg kommer nok til å poste et babybilde der - så på sett og vis gjør jeg jo akkurat det jeg råder imot - men jeg skal holde det MEGET minimalt. Ett bilde, og ikke masse info.

Det er liksom en ting å dele masse informasjon om seg selv, men jeg ønsker å beskytte barna mine.

På den andre siden, leser jeg jo blogger med masse om barn, og liker godt det - f.eks. er http://dooce.com kjempemorsom :)

Ja, jeg har hjemmeside som er passordbeskyttet. Bytter ut passordet med jevne mellomrom. Jeg har full oversikt over hvem som har den adr. (Stoler på venner og familie, ja.) Syns det er en fin måte å la venner og kjente følge med på hva som skjer siden vi bor langt unna hverandre.

Er mye innpå hjemmesidene/bloggene til venner også. Elsker å se hva de har gjort den siste tiden, og følge utviklingen. Er ikke alltid så lett å møtes i en travel hverdag.

takk før alle svar :D:. vil jo si både bra og ikke bra ang hjemmesia til barnet men som sagt så har jeg sjøl mine venner i sv og familien i thailand og rundt her i norge så dt er da litt sjekkt å har en hjemmesia der kun dina nærmeste har tilgang til ^^

man treng nå heller ikke legg ut nåkke om privat livet sitt.. har vart innom endel sia der folk fortell ka de jobba med og korsen partner møtes og korsen barnet ble til * sånnt ting kan være alt før privat synes jeg*

har tenk å lag et sia der nærmeste får sjanse til å ser bilder og slik ting men er nå enig med dere alle .. :)

ønske dere lykke til med alt :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...