Gå til innhold

Blir IKKE kvitt den j**** soppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har smurt meg med krem og barnet med reseptbelagte dråper, er konsekvent og tørker av tungen hans og smører på.Jeg bytter ammeinlegg og vasker alt på 60'. Men det blir bare verre! Flasser masse, har dødsvondt når han spiser og nå blør jeg og! Har hatt dette i UKER nå, kjæresten min sier måneder.

Skal jeg gå til legen igjen eller....? Eller skal jeg bare fortsette kuren og bruke ammeskjold?

Hjelp....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvordan ser man at man har sopp??er det farlig?og bør alle tørke av tungen til barnet etter amming`som en vane?

Skrevet

Gå inn på ammehjelpen.no og gå inn på " Sopp ".

Da ser du bilde og der står det litt om symptomer og what to do.

Det er liiite trivelig. Hos meg begynte det som kløe, så smerte/stikking, så flassing, osb.

Man bør ikke tørke av tungen til barnet etter amming som vane, har ikke lest eller hørt om det noen plass- men om barnet blir behandlet for sopp kan man gjerne tørke "soppbelegget" av tungen / inni kinnene for da kommer medisinen bedre til slimhinnene.

Sopp er ikke farlig, bare j***** irriterende.

Skrevet

Hvor lenge har du hatt dette??

Hvar du gitt melkeprøve til dyrking?? Kan nesten høres ut som om du har fått deg en bakteriell infeksjon på toppen !!!!

Ta deg en tur til legen i morgen !!

Skrevet

Ja det var det jeg tenkte meg..

Har ikke gitt melkeprøve til dyrking, var jo jeg som måtte fortelle legen hva dette var.., for hun hadde aldri sett noe sånt - i et land der under 30% av mødre ammer.

Har sår og sprekker og vondt.

Nei, hvor lenge jeg har hatt det...? En god stund.

Hadde det i sept, fikk medisin så gikk det over.

Så fikk vi det igjen i november.

Kan jo være vi ikke ble helt kvitt det første gangen..

I morgen skal vi flytte hus og vaske ut leilighet,

og flytter ut av landet på fredag- så vet ikke hvor mye vits det er å avlegge melkeprøve. Blir så j**** godt å komme hjem til Norge der leger faktisk vet hva trøske er. Jaisæss.

Jeg får komme meg til legen etter jeg har vasket ut.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...