Verdens peneste gutter er mine Skrevet 3. desember 2007 #26 Skrevet 3. desember 2007 Synnest ikke enn skal gi en veledighetsgave til julegave, hva om de enn gir gava til er mot akkurat den organisasjonen som du har gitt de i gave liksom. Det er bedre at enn selv kutter ned på prisen til hver enkelt å så støtter selv. Det er veldig mange som støtter organisasjoner ellers men de får velge selv hvem de vil gi til.
Mamma Mirabell Skrevet 3. desember 2007 #27 Skrevet 3. desember 2007 er enig med lenej jeg !!!!!!!!! Jepp det stemmer. skyt meg den som vil Og jeg er sikker på at det er maaaaange som er enig, men inne på dette forumet skal folk være så innmari "perfekte" så ingen tør å ytre sine meninger som ikke står i samsvar med resten her inne. Det er min mening. Reskepkter at ingen er like og slutt og snakk nedsettende om et menneske som har andre meninger enn dere......
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. desember 2007 #29 Skrevet 3. desember 2007 Jeg kommer ikke til å gi bort veldelighetsgaver i år, men jeg kommer til å ønske meg noen slike:) Og ei klimakvote, jeg ønsker meg en klimakvote til jul.
Stjerne37 Skrevet 3. desember 2007 #30 Skrevet 3. desember 2007 Vil bestemme selv hvem og hvor mye jeg vil eventulet gi.Hver mnd når jeg betaler skatt så går blant annet noen av de pengene til å hjelpe andre,også i utlandet,Gir til frelsesarmen når jeg ser dem stå med bøssa..utover er jeg en jævla egoist som bruker pengene på min familie og meg selv!!
mai_med_gulljenta! Skrevet 3. desember 2007 #31 Skrevet 3. desember 2007 I år gir meg å søstrene mine bort 300 polievaksiner i bestefar å tante sitt navn, de har ALLT de trenger å de har ikke disse barna Tror de blir glad jeg, vi slenger med en flaske vin også så kan de kose seg mens de vet at de hjelper disse barna:) hadde veldi lyst å kjøpe sånn skoleboks til et barn fra snuppa til meg men i år har vi rett å slett ikke råd til det!
silhah og emilie Skrevet 4. desember 2007 Forfatter #32 Skrevet 4. desember 2007 jeg må bare få si det til du som mente at alle skulle være perfekte.. jeg er på ingen måte perfekt og prøver heller ikke å late som å gi til noen som trenger det handler ikke om det å være perfekt..jeg gjør det ene og alene fordi jeg vet det er mennesker som trenger penger mere enn det jeg gjlr, og jeg er "bare" student. jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: å vite at ved å kjøpe en geit til mormor og bestefar, betyr at en familie har mat osv, gir meg en stor lykkefølelse.. vet dere egentlig hvordan det er å ikke ha mat på bordet, det å frikke sølevann, spise sin egen avføring, ikke ha klær, kjenne at hele kroppen verker av total utmattelse og sult betyr? det å ikke ha en familie å komme hjem til, det å bli solgt på gata, vite at man selv kan dø når som helst..jeg kan nevne slike ting i det uendelige... så hva betyr det da? om hva dere støtter av plan, redd barna, norsk luftambulanse, frelsesarmeen, røde kors, kirkens nødhjelp, unicef og lignende organisasjoner det viktigste burde vært at dere HJELPER... åå dette kunne jeg skrevet myyye om..men jeg skal stoppe her, for denne gang
kajak&Daniel Skrevet 4. desember 2007 #33 Skrevet 4. desember 2007 Jeg kommer ikke til å kjøpe noen slik veledig julegave. Jeg syns bare det var et merkelig konsept. Da blir det jo bare at jeg gir bort mine penger, og så sier at det er på vegne av andre. Jeg kan heller bare kjøpe de den geita fra meg selv, og så kjøper jeg "vanlige" julegaver til familie og venner. Jeg er absolutt for å gi til slike formål, og har selv fadderbarn i plan, og har hatt det de siste 6-7 årene. Jeg vet også nok om hvordan det er enkelte steder. Jeg var jo i Afrika i fjor, og fikk jo oppleve litt. Selv om jeg ikke var i de fattigste områdene da. I tillegg hjelper vi jo familien til samboeren når de trenger å penger til å dra på sykehus o.l. Jeg er enig i at det er viktig å hjelpe. Mange kommer med argumenter om at så mye går bort i administrasjonskostnader o.l, men da får de jo bare sørge for å støtte de organisasjonene som de vet ikke bruker mye penger til administrasjon.
Tante Blås Squaw Skrevet 4. desember 2007 #34 Skrevet 4. desember 2007 Vi "gir" dyr i julegave iår (www.gaversomforandreverden.no), og om noen av mottakerne skulle bli snurtne for det, er det jaggu ikke vårt problem. Jeg driter ikke penger, men vi har så vi klarer oss. Det har alle vi kjenner også. Så hvorfor kjøpe ting til hverandre som man egentlig ikke trenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå