Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Grr.. Er det ikke typisk.. I morgen reiser vi bort for noen dager, og i dag kommer oppvaskmaskina vår på at den skal nekte å vaske..... Står bare å piper og brummer..... Virker ikke som om den drar til seg vann.. men ikke godt å si... Og ikke står det noe i bruksanvisningene til den heller.. Huff.. Jeg blir så oppgitt over sånn tull......
Niem og Patrick Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Hvilken type maskin er det? For enkelte maskiner har et feilsøkingsprogram som kan kjøres, og da fikses ofte problemene.. Men det varierer fra maskin til maskin..
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Ha i sånt nytt blått middel som du får på butikken... det står sammen mrd vaskemiddlene til oppvaskmaskin. Det funker her når vår er sånn.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2007 Er en whirpool.. (skrives det sånn da tro) Blått middel? Hva er det for noe da?
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Finish sin oppvaskmaskin-rens du tenker på Lamela? Vår maskin ble veeeeldig rein da vi brukte den
Marianne og Kristoffer:) Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 sjekk om avløpsrøret er tett:) det skjedde her.
Niem og Patrick Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Okei, jeg har selv en Asko, det er originalt samme levrandør av deler som til whirlpool. I min instruksjonsbok har jeg et feilsøkingsprogram som aktiveres med at jeg trykker 'Avspyling' knappen 5 ganger på 15 sekund. Står det noe i instruksjonsboka om et sånt program? Såfall kan du prøve det, det vil raskt gi svar på hva som er galt. Reagerer ikke maskinen når du trykker på knappene, kan det være kretskortet som er røket.. Mulig også røret som tar ut vannet er tett, fort gjort at det setter seg matrester osv nedi..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 vi hadde og problem med vår oppvaskemaskin for ikke mange ukene siden. trodde den var ødelagt og at vi måtte kjøpe ny midt oppi alt babystyret. men etter endel feilsøking og lesing i bruksanvisningen viste det seg at det bare var min kjære mann som hadde vært litt kjapp med å åpne den sist gang- derfor måtte den kjøre ut forrige program før den begynte på et nytt. vare bare 5-10 minutt igjen- men var heeelt sikker på den hadde tatt kvelden.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 2. desember 2007 Nei, står ingenting om at maskinen har et sånn program... Avspyling, samme som skylling? Hva skjer om du trykker på den knappen så mange ganger da? Kommer feilen opp i noe display eller noe da? Har tatt ut alle filtre, renset de, tatt løs avløpsslangen, og hellt vann manuellt inn i maskinen, og hun tømmer seg for dette, men når jeg starter den ijgen, så bare begynner den å brumme, pipe, og blinke... Hmm.. Pussige greier.. Hun starter likosm programmet, men så etter et sekund eller så så begynner den brumminga og pipinga... Er ikke mer enn 7 år, så syns det er litt tidlig for den å ta kvelden allerede da... Den har vært litt sånn småtullete før også, sånn begynner å brumme og pipe, men da har jeg bare nullstillt programmet, ventet en stund også startet den igjen.. Men det fungerer ikke nå..
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2007 Men om vi stopper vår midt i et program, for så å slå den på igjen, så bare begynner den der den sluttet. Kan nullstille programmet, slik at man kan velge nytt program på vår..
Niem og Patrick Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Hmm.. ja det er nok samme som skylling. Når jeg trykker på den så må jeg følge instruksjonsboka for å gjennomføre forskjellige feilsøkinger på f.eks vann inn, tørke osv. Merklige greier.. Jeg har jobbet litt med dette tidligere, men husker ikke så mye i hodet, pga det er så mange forskjellige typer.. Men jeg kan sjekke litt på nettet. Har du typenavnet til maskinen? Står sikkert på fronten
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 2. desember 2007 Dwf 406 heter den. Hadde vært supert om du hadde kunnet gjøre det.
Niem og Patrick Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Finner desverre ikke noe om feilsøking på Whirlpool.. Merklig.. Men på www.whirlpool.no kan en sende inn sp.mål til fagfolk så kan de svare på hva de tror er galt. Det går jo an å prøves før en eventuelt ringer en repratør (som ikke er så veeldig billige)..
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 Jepp, sånn flaske som skal stå på hodet i korgen der... det er sikkert bare forurenset i rørene og da funker denne. Maskinen tåler så lite på den måten, og denne er helt genial.
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. desember 2007 #15 Skrevet 2. desember 2007 Tror den stopper jeg der den skal begynne å skylle... det gjør de jo flere ganger i vaskingen. Prøv Finish sitt rensemiddel du.. så skal du se at den vasker som en drøm igjen. (Det blå middelet. )
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 2. desember 2007 Da er spørsmålet sendt til de. Tusen takk for hjelpen. Håper de svarer snart.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #17 Skrevet 2. desember 2007 Men for at det middelet skal fungere så må vel maskinen vaske sikkert, og det er jo det som er problemet, den vil jo ikke begynne å vaske...
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. desember 2007 #18 Skrevet 2. desember 2007 Nei... den ordner opp selv etterhvert. Vi gjorde dette selv hin dagen. Jeg ville ringe etter rørlegger eller kjøpe ny maskin. Helt til jeg kom på dette middelet. Vi kjørte maskinen to ganger med det i og den funker som om den skulle hvert ny nå.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #19 Skrevet 2. desember 2007 Men når maskinen ikke tar til seg vann, eller starter noe program... Skjønner liksom ikke hvordan dette skal fungere, uten at maskinen går....
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. desember 2007 #20 Skrevet 2. desember 2007 Ja, om den ikke drar til seg vann så må dere sjekke røret inn, men om det er utpumpingen så går dette bra med det middelet i. det løser opp dritten. Men det går og ann å løsne vennslangen og helle litt av dette inn i og så dette resten i korgen. Da løser det opp begge veier. Og det er veeeldig ofte dette som er problemet med maskinene og spesielt når de er så "gamle". De samler jo på litt av hvert over tid.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #21 Skrevet 2. desember 2007 Men virker ikke som om avløpet er tett, men heller at den ikke tar til seg vann... Vanskelig å si egentlig, for den vasket et halvt program før den begynte å tulle, så vi tømte den for vann manuellet, trodde det var avløpet først, og rensket opp i filter og alt sånn... Men den ville likevell ikke starte på nytt, så vi helte i den vann manuellt, og da kvittet den seg med det vannet når vi startet den igjen, men den dro ikke inn nytt, og ville ikke begynne på programmet... pussige greier..
M@mm@ til mine barn Skrevet 2. desember 2007 #22 Skrevet 2. desember 2007 Hm.. ja da høres det ut som det er inntaket ja. Men prøv å løsne vannslangen og hell i litt varmt vann. Ikke kokende men kanskje 50 grader. Og se om det renner gjennom. Gjør det det så er det nok pumpen.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 2. desember 2007 #23 Skrevet 2. desember 2007 Vi har også Whirlpool-maskin, og den klikka totalt i forrige uke. Vi klødde oss i hodet og skjønte ingenting....men det viste seg at den ville ha salt!!! Så vi løp til butikken og kjøpte salt, peisa på nesten 1,5 kg før den ville starte. Men da ble den fin igjen=) Vær obs på at du må kjøre fullt program etter å ha fylt på salt for å unngå ......eh....korrosjon(?) eller noe sånt. Lykke til=)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #24 Skrevet 2. desember 2007 Men det er sånn spesialsalt ja? Hvordan klikket den da? Ga den fra seg noe lyd, eller blinking eller hvordan ble den?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå