Gå til innhold

Hvordan er formen?

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg er nå 9+4. På tirsdag hadde jeg min verste dag hittil. Alt jeg spiste kom opp igjen. Men bortsett fra den dagen har formen vært overraskende bra den siste tiden! Og ellers har jeg lite symptomer også. Puppene er heller ikke noe særlig ømme, men innbiller meg at magen har begynt å vokse litegrann ;)...Mitt første barn dette, og bare håper det er normalt med såpass lite symptomer? Noen andre som har det som meg?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11062184-hvordan-er-formen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jag är ekstremt trött. sover sover och soooooover. idag har jag varit vaken 5 timmar(!) men men det är mycket som händer med kroppen så jag tänker att jag kanske behöver det. hormonerna hoppar lite i kroppen också. vi har precis tagit över ett hus och gick igång med renoveringen igår. det har varit mycket fram och tillbaka om hur vi ska ha köket och jag känner att jag måste andas ett par ekstra gånger innan jag exploderar på alla killar som har synpunter på allt som ser snyggt ut och INGET är praktiskt... det är inte lätt när man står som ensam tjej bland 10 snickare och gravid i sjunde veckan...haha det är ju nästan komiskt!

du ska bara var nöjd över att du har lite symptomer - NJUT!!! :-) jag njuter de få timmar av dygnet som jag inte är sliten... så njut njut njut...hhihihii..

Jeg er veeldig trøtt om dagen, og blir veldig kvalm hvis jeg ikke spiser hver tredje time. Har vært litt svimmel også, så det har vært noen slitsomme dager på jobb de siste par ukene..

Når jeg gikk gravid med førstemann hadde jeg så og si ingen symptomer!

Håper formen blir bedre snart:)

Annonse

Godt å høre at det er flere som er ekstremt trøtte,enkelte dager er det nesten grusomt å løfte på en eneste del av kroppen for å gjøre noe som helst:-)Prøver å få gjort endel ting men innimellom bare MÅ jeg sove.Jeg fortviler litt pga dette fordi jeg aldri før har vært slik,er i full fyk som regel,innimellom kanskje litt for mye så dett er en enorm omveltning i hverdagen for min del. Håper det går over etterhvert...noen som har noe erfaring med dette?Er i uke 8+2,håper noen kan si meg at dette blir bedre,hvis ikke tror jeg at jeg blir smårar til slutt:-)

Jeg er også veldig trøtt for tiden. Er også veldig plaget av det meste...;) veeedlig ømme pupper,stikking i magen,kvalm 24 timer i døgnet og svimmel. Føler meg ganske gravid...hihi:) er nå begynt i min 8.svangerskaps uke,så jeg krysser fingrene for at jeg snart kan bli litt bedre:)

Formen er ekstremt bra. Så bra at jeg har bestilt en UL-undersøkelse i dag bare for å forsikre meg om at jeg ER gravid ;-D Gleder meg mest, men er jo litt spent også, siden jeg ikke føler meg gravid i det heletatt! Det er uansett bra å få roet meg ned litt ;-) Kanskje er jeg av de få heldige om ikke blir kvalm i det heletatt! Moren min var skikkelig dårlig når hun gikk gravid, og selv har jeg vanligvis lett for å være kvalm, men det har jo ingenting å si nå. Jeg kan jo ennå BLI kvalm, er 7+5 i dag.

Litt så der... 8+6 i dag og vanvittig trøtt og sliten, mer og mer zombie for hver dag nå. Kommer meg så absolutt ikke tidlig opp om morgenen lenger, uansett hvor tidlig jeg legger med. Drømmer og må opp for å tisse om natten, og natt til i går måtte jeg til og med opp for å spise...

Skal til legen om en uke fra i dag så kan jo ta det opp med henne da, men da har jeg bare tre arbeidsdager igjen på denne siden av jul i og med jeg skal ha litt ferie også så det er liksom ikke vits å sykemelde seg heller.

Formen min har sakte men sikkert blitt bedre dag for dag. De siste 1,5 ukene har jeg nesten ikke vært kvalm i det hele tatt! BANK I BORDET! Ellers så er jeg veldig trøtt, og har veldig ømme pupper! Sover også mye lettere om natten nå enn jeg er vant til fra før. Har aldri måttet stå opp for å tisse om natten før. Jeg er 8+5 i dag og kan ikke klage over formen:-)

Formen har vært bedre for å si det sånn! hehe. Drev og skrøyt litt i forrige uke over at jeg ikke var kvalm, men på fredag begynte det. Huff.. Nå er jeg nødt til å spise med en gang jeg er sulten, hvis jeg venter litt blir jeg kvalm, og jeg blir kvalm etter at jeg har spist. Ikke lett dette her, hehe.. Dessuten har jeg mistet myye smak. Maten må krydres som bare det for at jeg skal smake noe. Spiste pinnekjøtt som jeg er såå glad i i helgen, men det smakte ingenting :(

Har ikke veldig ømme bryster egentlig, men brystvortene er vonde. Er veldig trøtt og blir fort sliten.

Men jeg syns ikke jeg kan klage egentlig. Går gjerne gjenom dette her for at det lille nurket skal ha det bra :)

God bedring folkens! :)

Jeg har hatt så fin form at jeg ble helt nervøs av det hele jeg. Så i morges etter å ha ligget og bekymret meg i over to timer (igjen....) så bestemte jeg meg for at dette må jeg bare ha avklart i dag: ER jeg virkelig gravid, eller ikke. Er 7+5 i dag. Fikk time på Volvat med det samme, og der gitt kunne jeg se på skjermen en ørliten huleboer med bankende hjerte. Ble så lettet. Klart det er dyrt å ta ultralyd bare for å se et hjerte, men for meg var det verdt det, for jeg har ikke hatt det så bra med all bekymringen min siste uka. Så dere som ikke føler dere gravide og ikke er kvalme: Ta det helt med ro, det går an å være gravid fordet. Bare å glede seg videre! Ha en fin dag alle sammen!

Annonse

Formen er dååååårlig:( Er sykemeldt på andre uken. Den verste trøttheten er over, men jeg er kvalm. Brekker meg for ingenting. Bare tanken på mat, æsj. Samboeren var på apoteket for å høre om de hadde noe til meg, men da de fikk høre om meg nektet de å gi meg noe som helst. Jeg spiser nemlig veldig lite. Har gått ned 5 kg på litt over en uke, og de på apoteket tror jeg kommer til å gå i bakken snart. Derfor var det eneste han fikk med seg var beskjeden om å være hard mot meg og tvinge i meg mat. Uff, mere oppkast:( Er så frustrert...

Er 7+5.. Formen er ganske bra, er ikke kvalm hittil, men føler meg litt spist og spytta ut.... Har en litt rar hodeverk, litt slappere enn før, men skal ikke klage.. Puppene er ømme, men er så glad for å kjenne litt tegn til at det vokser en liten prins/prinsesse inne i meg:)

Frem til uke 6 følte jeg meg egentlig helt fin, var litt trøtt og hadde noen pms-lignende symptomer, men det gikk helt greit. Nå er jeg 9 uker på vei og de siste 2 ukene har jeg fått oppleve kvalme og hodepine. Det veksler mellom å bli kjempekvalm hvis jeg ikke spiser annen hver time(det føles sånn!) til å bli kvalm av å spise. I går hadde jeg min værste dag hittil, var kvalm på jobben hele dagen og bare tanken på mat var ekkelt. Jeg håper det går over! Legger meg kjempetidlig hver kveld for jeg tror at hvile ihvertfall hjelper noe.

Har egentlig hatt det helt fint.... frem til nå er 7+5 :) men tar det helt topp. er blitt kjempe kvalm og brekker meg for ingen ting, men kaster ikke opp bortsett fra etter buss og bil turer, da må jeg finne meg et sted å gjemme meg bak, vanskelig når du går av bussen mitt i sentrum hehe.

har fått helt dilla på klementiner og kim`s natur chips med paprika smak, men er så uheldig med å fått total avsky av alle typer kjøtt. blir dårlig av bare tanken på det, men fisk smaker nå helt himmelsk, noe jeg normalt sett ikke er så glad i. må drikke hele tiden, ellers blir huden og leppene mine helt tørr. Er utrolig trøtt og føler at alt jeg vill er å soooove hele dagen. stort problem nå når eksamens perioden. pluss jeg er blitt ett skikkelig surre hode, glemmer alt og hører og innbiller meg ting hehe. flere som føler de surrer litt ekstra?

Ellers føler jg at jeg har litt større mage og at den føles strammere og klør litt, også har jeg gått opp en Bh størrelse, er blitt helt akne fri har hatt et stort akneprobelm på ryggen, men det er helt borte nå etter at jeg ble gravid.

Men jeg nyter alt ved det :)

Jeg er 8+3 (tror jeg) og har vært hjemme fra jobb de to siste dagene, og sovet... I morgen skal jeg forsøke meg av gårde, så nå MÅ jeg sove... Men torsdag har jeg en fridag, så satser på å være våken igjen over helgen. Kan da ikke vare evig denne trøttheten? Ellers er jeg i ganske fin form, litt kvalm, litt ømme pupper og litt murring i magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...