Gå til innhold

Svangerskaps depresjon og igangsetting 2-4 uker før termin (26 januar)


Tredje-nurk-er-her

Anbefalte innlegg

Har vært sammenhengende syk i over en måned (i tillegg til symptomgivende bekkenløsning siden uke 14) nå å begynner mildt sagt å bli sliten =( (Gallesten og galleblærebetennelse, brokk, feilernæring, oppkast, depresjon - you name it =( )

 

Var til undersøkelse hos verdens mest hyggelig og sympatiske lege på Fredrikstad og fikk beskjed om at jeg skulle settes i gang 2 til 4 uker før termin. Når kom an på hvor moden jeg er etterhvert. Skal tilbake 19 desember for å se hvordan det ligger an og for å få en dato. Eneste lyspunktet i hverdagen nå så jeg gleder meg!

 

Den værste nedturen jeg har hatt hittil var i natt hvor jeg drømte at jeg måtte gravlegge lillegutten. Hva skjer med hjernen?!?!? Har vært så deppa pga den drømmen i natt at jeg bestilte støpe kasser til hånd og fot til LifeStone sånn at jeg har de i bagen på sykehuset "sånn i tilfellet". HVOR SYK GÅR DET AN Å BLI I HODET?!? Er redd jeg!

 

Fler som har/har hatt depresjoner?

 

Måtte bare få det ut..

(Er normalt oppgående i hodet, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt. Har ikke depresjoner selv, men har hatt det MYE før, så vet hvordan det er. Er ikke noe gøy, og det hjelper ingenting at folk sier "ta deg sammen" for så lett er det absolutt ikke.

 

Eneste trøst jeg kan komme med er at i og med at du er såpass dårlig som du er, har jo legen god oversikt over hvordan det står til med den lille, og blir det farlig for han, så tar de jo keisersnitt hvis du ikke er moden, siden du er så langt på vei. :-) Det går nok bra, du er godt overvåket av legene virker det som.

 

Men skjønner det veldig godt, at du er redd og sånt. Selv har jeg hatt mye depresjoner pga dårlig forhold til faren min (babyens morfar) og jeg har stadig mareritt om at han skal komme og ta ungen. Vet jo at han ikke ville gjort det, men han tror at alt er så idyllisk og at han skal sitte barnevakt og være super-morfar, mens jeg egentlig ikke vil at ungen min skal ha han som morfar fordi jeg ikke stoler på han... Skjønner godt at du blir opprørt over drømmen.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det hørtes vanskelig ut. Men uten noen form for formell ekspertise kan jeg si at hvis det hadde vært fare for barnet hadde de forløst det før. Siden de sier du skal få bli satt i gang 2 - 4 uker før termin, og at det er modenheten din som avgjør når det blir kan jeg nok med relativt stor sikkerhet berolige deg med at babyen nok har det bra. Vet at det er vanskelig å se det slik i og med at du er deprimert! Hvis du er redd for at babyen har det bra, så kan du be om å få en UL så du får se det selv. Da kan de se på veksten til babyen og om den får nok næring av deg!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...