Gå til innhold

Vasking av nytt babytøy før bruk?


Elvicky

Anbefalte innlegg

Noen som vet om man skal vaske nytt babytøy før bruk? Det står på sengetøyet og tisselaken osv at det skal vasket (opptil 2 ganger) før bruk, så det er gjort....men jeg lurer på klærne også. Kanskje dette er et utrolig teit spørsmål, men jeg har overhode ikke peiling :-)

 

Ellen75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hallo! er førstegangs, så jeg vet ikke noe mer enn deg. Men jeg har selv vasket alle klærene jeg har kjøpt, det er fordi (av eget smak og behag) at jeg føler det er litt "skittent" etter å ha hengt i butikkene og at mange har tatt i plagget..! men du har sikkert ikke nødt å vaske det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vasket klærne også, da de ofte er tilsatt stivelse og kjemikalier som gjør at de holder seg bedre i butikkene. Dette gjelder forøvrig også for oss voksne...men ikke alltid man gidder det da...=) Men vasker selv undertøy til meg selv hvertfall før det brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vasket alt på 60 grader jeg. Kjøpte nye vaskemidler til babyen og jeg da...Så det ikke er med parfyme o.l Også en mildere Milo til ulltøyet. (Det håndvasket jeg)

Deilig med rent tøy til den lille. Føles møkkete når det har hengt i butikkene, folk har gått & tatt idet osv.

 

Så alt er vasket, strøket & lagt i kommoden til lille vennen vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste klær skal vaskes før bruk, men ikke tøy fra nøstebarn.. ihvertfall ikke pysjen vi har kjøpt der; den kan visst brukes direkte og skal ikke vakes på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere - nå begynte jeg å lure litt selv her; vasker dere ALT tøy; eller bare det som er innerst mot huden? Jeg tenker på sånt som kjøredresser og sånt; vasker dere det før bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vasker alt töy på 60 grader. Både innerst og ytterst. Hvertfall den förste tiden. Etterhvert når de er blitt litt större og vant med baseluskene her ute er det ikke like farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bør vaskes pga stivelse og andre kjemikalier, men et lite tips: ikke vaske alt hvis du ikke er hundre prosent sikker på kjønnet, og ikke vaske mye i størresle 50 - i tilfelle barnet er større når det blir født. Du får jo ikke byttet når du har vasket/tatt av lappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...