LadyLuck & Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Sovna på høyreside i natt, og det tror jeg er det værste jeg har vært med på. Våknet av at det stakk noe innmari i magen, og klarte ikke snu meg. Lå i senga å grein, og sambo måtte hjelpe med å snu meg. Var akkurat som om noen prøvde å barbere vekk all huden på magen, samtidig med at noen anre stakk i meg med noe røglødende. Så fra nå av har sambo fått beskjed om å snu meg i søvne om jeg ikke ligger på venstre side.
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 jeg sover da på høyre side uten problemer jeg! er det no galt??
LadyLuck & Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2007 ser alle på skravle sier de sover på høyre også. Burde jeg være bekymret??
*Super*Mamman* Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Hm.. Har aldri hørt at man ikke skal sover på høyre side....
LadyLuck & Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2007 er vist noe med blodtilførsel,trykk på organer etc.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Skremmende opplevelse, høres ikke godt ut. Men gravide blir faktisk ikke frarådet å ligge på høyre/venstre side. De blir frarådet å ligge på ryggen når magen blir stor for å ikke klemme på en blodåre. Og var det nødvendig å legge det inn på "alle" forum (har sett det på tre stk så langt)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 om hun ble redd kan hun vel søke støtte hvor hun vil. er jo ikke alle steder de sier det samme, og ikke alle steder reponsen er like stor.
LadyLuck & Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. desember 2007 La det ut der jeg regnet med å få svar jeg. først på skravle, og skravle på DIB
mamiladi Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 Synes du skal legge det ut der du vil jeg :-D
LadyLuck & Skrevet 2. desember 2007 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2007 hmmm.. stakk en liten djevel nå, fikk litt lyst å legge det ut på resterende forum nei, gidder ike.
Tannfeen:-) Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Heisann!! Legg d ut på hvilket forum du vil, du!:-) D er d faktisk ingen andre som har noe med. Skjønner at du er urolig, for d der hørtes ikke godt ut.. Sov i den stillingen som føles mest behagelig, d er d beste rådet jeg kan gi. Jeg har også hatt, og ganske sikkert flere med meg, smerter i magen, men d har faktisk variert hvilken side jeg har ligget på. Magen vokser, og de indre organene blir gradvis "skviset" til siden, og d vil de fleste nok merke mer eller mindre av, men d er ikke farlig, bare ubehagelig. For mange kan d nok være et bra alternativ å ligge på ryggen, men alt etter dagsformen, føler jeg faktisk av og til at jeg ikke får puste skikkelig når jeg ligger på ryggen. I tillegg kan du faktisk oppleve luftsmerter som kan være veldig intense! Fordøyelsen funker liksom ikke fullt så bra nå som den vanligvis gjør, ting går gjerne litt treigere rundt i systemet, og d vil også ha innvirkning på lufta som gjerne vil bane seg vei ut... Lykke til videre, iallefall, og blir dette et stort problem for deg, så har kanskje jordmor eller lege noen gode råd å komme med:-)
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Jeg ligger stort sett bare på høyre side, siden jeg får halsbrann av å ligge på venstre.... Litt av hvert vi skal plages med når vi er gravide.......
ALMA1 Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Jeg sover på høyre,venstre eller rygg,kan ikke tenke meg at det skal være farlig og ligge på den ene eller andre siden så lenge man er komfortabel med det selv???!!,
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #14 Skrevet 2. desember 2007 sover stort sett bare på høyre side jeg.. og jordmor sa ingenting når jeg sa at det er eneste mulighet for og få sove...
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 3. desember 2007 #15 Skrevet 3. desember 2007 Jeg sover stort sett bare på venstre side nå, men det er fordi lillegutt liker seg best der.. magen strekker for mye hvis jeg ligger på høyre.. Egentlig skal det vel ikke være så nøye hvilken side man ligger på, men hører noen si at blodtilførselen er bedre når man ligger på venstre side.. Ligg på den siden som er best :-)
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #16 Skrevet 3. desember 2007 Hærregud da!!! Sov på den siden dere vil jenter!!! Snakk om å være hysterisk. Hvis vi skulle tatt hensyn til alle påstander om "hva som er farlig for barnet", hadde vi hatt noe liv i det hele tatt da? Ikke spise ditt og ikke spise datt, ikke ligge sånn og værtfall ikke sånn. Måtte jo ha ligget pal på ryggen uten mat hele sv.skapet da.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #17 Skrevet 3. desember 2007 Heisann:) Jeg greier ikke å ligge på venstre side, for hode til bebin min ligger der, og det kjenner man ganske godt, så når jeg ligger på venstre side, føler jeg at jeg klistrer henne.. hehe, jeg gjør jo sikkert ikke det da, men det bare følest sånn ut.. Men jeg tror at alt er liksom så overdrevet når det gjelder sånne ting...Jeg føler snart at jeg ikke kan gjøre noe som helst.... at alt er gale.. men det går ikke ann å leve slik som det... man må jo kunne gjøre noe uten at man "skader" barnet man har i magen...
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #18 Skrevet 3. desember 2007 Hvor i alle dager har du lest/hørt dette? Har du blitt frarådet å ligge på høyre side av lege eller lignende? Jeg for min del sliter like mye i dette svangerskapet med å finne rett liggestilling!! så LYKKE til!! til dere som bare skal ligge på venstre side...... pass på så du ikke får liggesår da;) hehe
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #19 Skrevet 3. desember 2007 Jeg har litt samme problem som deg. Gikk til legen og de trodde først det var blindtarmbetennelse, men etter mange undersøkelser fant de ut at det var brokk! Hvis det fortsetter å gjøre vondt, dra til lege!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2007 #20 Skrevet 3. desember 2007 blindtarmen kan det ikke være, den fjerna jeg når jeg var 13. Brokk? er litt usikker, hva går det ut på?
Fullrulle86 Skrevet 3. desember 2007 #21 Skrevet 3. desember 2007 snakk om hysteri... Det er ikke farlig å ligge på noen side heller ikke på ryggen viss det føles bra! det er ingen oppskrift på hva som passer akuratt DEG. kroppen sier fra viss noe er ubehagelig. søstera mi kan ikke ligge på ryggen f.eks fordi da svimer hun av pga plasering av morkaka og hovedpuls åra.. så dette med at venstre er farlig eller omvendt er bare tull. har foresten lest innpå her at det er farlig både på venstre å høgre alt etter hvem man spør.. hadde d vært farlig hadde nok legen sakt ifra.
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #22 Skrevet 4. desember 2007 hallo! jeg får faktisk noe av det samme innimellom,og da jeg nevnte det for legen mente hun at når urinblæren blir litt full så presser livmoren mere på den når en ligger på høyre side.(stikk, brennende følelse) Dette stemmer på meg! Det som også er riktig er at en får ofte beskjed om å ligge ca1/2t pr dag på venstre side hvis det har vært litt dårlig vekst på babyen, bedre næringstilførsel! men ikke farlig å ligge på høyre! Håper dette hjalp litt.
BeBe_83 - nr 2 i oktober Skrevet 4. desember 2007 #23 Skrevet 4. desember 2007 Det er ikke farlig å ligge på høyre side, men det optimale for blodsirkulasjonen er venstre side.
BlåklokkaVest Skrevet 4. desember 2007 #24 Skrevet 4. desember 2007 Tror dette har med noe de kaller "vena cava syndrom", som er trykk på en hovedpulsåre. Jeg merker det veldig godt selv hvis jeg legger meg på ryggen. Blir uvel og litt øren. Har hatt det ganske lenge nå (er 25 uker). Det er nok det de mener med tanke på å ligge på høyre side og venstre side. Men så lenge en ikke merker noe, så skal det nok være helt ufarlig. Det du beskriver synes jeg høres mer ut som en forstrekking i ligamenter eller muskler..... Det er sinnsykt vondt, og svir noe helt inferfalsk. Har hatt det mange ganger! Jeg er forresten litt omvendt når det gjelder "vena cava syndrom". I alle mine svangerskap får jeg reaksjon hvis jeg ligger på venstre side, ikke på høyre. Kan ligge en kort stund på venstre, men noen ganger omtrent ikke i det hele. Blir uvel og litt svimmel. Kanskje det kommer an på hvordan babyen ligger?
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 4. desember 2007 #25 Skrevet 4. desember 2007 Sover alltid på høyre side jeg..... Blir kvalm når jeg ligger på ryggen, og liker ikke å ligge på venstre side - og på magen kan jeg ikke sovepå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå