Gå til innhold

Fortsatt vond lukt fra underlivet 4 mnd etter fødsel - normalt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som om "klimaet" der nede fortsatt ikke er som før, 4 mnd etter fødsel. Er det jeg som er utålmodig eller er dette normalt? Lukter nesten litt som salmiakk... Ekle detaljer - sorry!

Har ikke kløe eller noe slikt, så tviler på at det er sopp. Kjønnssykdommer er det helt sikkert heller ikke.

Sambo har kommentert at det lukter litt mer enn før, så enkelte seksuelle aktiviteter er helt utelukket for å si det slik... Jeg føler meg forsåvidt heller ikke klar for å ha ansiktet hans der nede enda, da det forsatt ser litt vel åpent ut. Men det går seg vel til etterhvert :) Håper jeg.

Uansett; spørsmålet mitt var dette med lukt, normalt eller ikke normalt? Noen som vet hva årsaken kan være?

Fortsetter under...

Skrevet

Vet ikke om det er normalt, men her er det også strammere lukt enn før..Er 4 mnd siden fødsel. Syns det har blitt bedre da, så det går sikkert over etterhvert:)

Skrevet

vet ikke hva som er normalt eller ikke. Her har alt hvert som det alltid har vært...Klart under renselsesprosessen var det kanskje en litt annerledes eim, men ikke vært "illeluktende" hverken da eller nå i etterkant..

Skrevet

3 mnd siden jeg fødte. Har også hatt vond lukt, men har blitt litt bedre. Samtidig har jeg har små gult "utflods" flekker, noen gule dråper i bindet. Noen som har hatt det? Lurer jo på om det kan være infeksjon i stingene, for jeg ble sydd. Kanskje har legen oversett noe på 6 mnd kontrollen..

Skrevet

Til deg over! 6 mnd kontroll? Den skal jo være etter 6-8 uker og hvis du har blitt sydd skal stingene være borte nå! Du bør kanskje bestille en time hos legen eller ta en tlf.

Til innlegger: Det kan ta en tid før evt vond lukt kan være borte fra underlivet. Det går en tid før den normale bakterieflora er tilbake til det vanllige, men det blir den.

Skrevet

Anonym over meg: Anonyme over deg igjen har skrevet at det er 3 mnd siden hun fødte, så det er sikkert bare en skrivefeil og hun mente nok 6 ukerskontroll:)

Annonse

Skrevet

sånn hadde jeg det også, lukta GRUSOMT+ at jeg hadde en del utflod som jeg aldri hadde hatt før. Jeg ble henvist til GU fordi legen min fant ikke ut av hva det var. Det viste seg hos gynekologen at jeg hadde noen polypper (daukjøtt, som gyn. kalte det...) etter stinga som ble sydd. Og derfra kom det utflod samt at jeg hadde for lite østrogen pga amming, gyn. klippa vekk polyppene + jeg kjøpte en østrogenkrem til skjeden.

Nå etter 8 mnd er det endelig som før:)

Skrevet

Jeg hadde også stram lukt fra underlivet, men det gikk over da jeg kjøpte en kur med Vivag-stikkpiller på apoteket. Det anbefales.

Skrevet

Til HI: Mest sannsynlig bakteriell vaginose. Veldig vanlig, ikke farlig, bare ubehagelig (særlig vond lukt). Hadde helt samme symptomer som deg, gikk til gyn. Les mer ved å google på "bakteriell vaginose".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...