Gå til innhold

Har mennene deres tatt sædprøve?

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har dere som er utredet også gjennomført sædprøve? Det har ikke vi, og grunnen tror jeg er at jeg ikke har hatt problemer med det å BLI gravid. Men like vel?!?! Burde man ikke teste sædkvaliteten uansett? Jeg får spørre legen. Men hadde vært interessant å vite om dette har vært en del av utredningen deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann. Jeg har tenkt på det samme.... Samboeren min har ikke tatt sædprøve - bare gen-prøve...

Skrevet

Det erlitt uenighet om mannens sædkvalitet kan væregrunn til spontan abort...men jeg er enig med de som hevder det kan ha en sammenheng! For hvis en kvinne har dårlige egg kan det føre til SA, så da kan vel sæd som har dårlig kvalitet også gjøre det? Mange gynekologer somtolker sædprøven ser bare på antall, volum ogom de svømmer bra. Men det er ikke nok. Den første gynekologen jeg gikk til, som var offentlig, han sa min manns prøve var normal. Men jeg sjekket på nettet og syns det var noe som ikke stemte. Så jeg viste prøven til en gyn på volvat uten å si min bekymring, og han så med en gang den var unormal. Mannen min hadde for mange rundceller! Og det ble fikset med en antibiotika kur. Så jeg vil anbefale dere å få menna til å ta prøven, og så dobbelt sjekke med folk på nettet det gyn sier om den. Be om å få alle tallene :-)

De kan få henvisning til sædlabben fra fastlegen sin, eller dere kan be gynekologen om det.

Skrevet

Hei,

Jeg blir veldig lett gravid (blitt gravid på 5 av 7 mulige EL). Dette visste legen min, men sædprøve var allikevel med under utredningen. Har ikke fått detaljer om prøven annet enn at den var 'helt super'.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...