Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #1 Skrevet 2. desember 2007 Må bare lufte hodet litt. Har en datter på snart ett år. Valgte et navn i hastverk pga tidspress og omgivelsene... Har nå i ettertid funnet et nydelig navn som jeg ville ha valgt! Andre som er i lignende situasjon?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 "Valgte navn i hastverk"??????? Hallo! Du visste vel at ungen skulle komme??? De fleste har jo et par navn å velge mellom allerede før ungen er født. Litt dumt å skifte navn på en ett år gammel unge ja. Men hvorfor er du ikke fornøyd med navnet da? Kan jeg spørre hva navnene er?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #3 Skrevet 2. desember 2007 Viste jeg kom til å få pes! Har mange venninner her og vil derfor ikke skrive navnet. Det er absolutt ikke et stygt navn, men nå har jeg funnet et som jeg ikke klarer å slutte å tenke på... Skal selvfølgelig ikke bytte navn på en ettåring! Hadde flere alternativer, 1 pri ble tatt av ett vennepar rett før oss... derfor ble det "hastverk"
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #4 Skrevet 2. desember 2007 Da får du heller satse på å få ei lita tulle til da som du kan gi det navnet til. Ikke vanskeligere enn det
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #5 Skrevet 2. desember 2007 Har ei venninne som skifta navn på sin 8 mnd gamle datter. Skifta navn fra Othilie til Olivia Andrine... Teit spør du meg
Babyluren Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Heisann. En jeg jobbet med tidligere byttet navn på ungen etter ca et år. Det oppfattes kanskje litt rart i starten, men blir fort glemt. Vil bare si at du må gjøre det som er riktig for deg og evt bf, og ikke bry deg så mye om hva alle andre synes. Det er fult mulig i alle fall.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Takk for konstruktiv tilbakemelding! Fikk en ide... Hva med å legge til dette navnet som vi liker? De to passer faktisk sammen med det originale først. Deretter kan vi gradvis begynne å bruke navn 2 for å lage overgangen mer smooth, he he. VET jeg kommer til å få mange reaksjoner fra venner og spesielt familie! Hvordan er reglene for endring? Enkelt?
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #8 Skrevet 2. desember 2007 Det var ei smart løsning! Du kan dessuten sette de sammen i den rekkefølgen du vil, så det nye navnet kan stå igjen som det som vil brukes til daglig. Vet det kan være vanskelig, men ikke bry deg om hva andre mener. Det er DITT barn, og du må føle deg fri til å kunne gjøre det som føles riktig for deg. LYKKE TIL!
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 Selvsagt litt uvanlig og bytte navn på en på snart ett år, men det er ikke verre enn å gjøre det! Jeg mener at det er ganske viktig at du som mamma liker navnet til barnet ditt:) Ville gjort det du foreslo, du kan jo legge til det "nye" navnet før det "gamle"? Du vil nok få litt reaksjoner på førsten, men det blir fort glemt! Det viktigste er jo at lille jenta di får et navn du liker? Må også si jeg ble veldig spent på hva navnene faktisk er...
milde.m72 Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Broren min fikk nytt navn da han var 10 mnd... Farmor overkjørte mor helt fullstendig å "gav" broren min navnet Johan... Mor klarte aldri helt å godta det...så etter mye grubling og irritasjon tok hun mot til seg og gav ham nytt navn Husker at vi barna og familie stusset ikke så mye over det...Han het først Johan,men nå heter han Anders,fortalte vi venner og naboer... Farmor "glemmer" seg noen ganger å kaller han Johan -selv etter 28 år! Så med denne historien mener jeg at hvis du og mannen din er enige..bytt!!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #12 Skrevet 2. desember 2007 Gjør det! Kjenner noen som byttet navn når barnet var litt yngre riktignok, men de forteller ofte om hvor utrolig glad de er for at de byttet:) Siden barnet er såpass gammelt er det sikkert ekstra viktig at dere gjør overgangen så myk som mulig og bruker begge navnene en stund, før dere går over til det nye navnet.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #13 Skrevet 2. desember 2007 Er pappaen enig i at dere skal bytte? I så fall kan dere gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå