Gå til innhold

Undrer litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som enten røyker harsj eller bruker andre narkotiske stoffer (har brukt) men ikke nå under graviditeten. Kommer dere til å fortsette når barnet er født? Hvilket syn har dere på det? Er narkotikaen "historie" eller har dere bare en pause.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg røykte hasj på og av før jeg ble gravid, men sluttet heldigvis ca en ukes tid før jeg ble gravid:) Har vært glad i å ta litt kokain når jeg har vært ute på fest, og hadde tatt det et par ganger tidlig i sv.skapet (fant ut at jeg var gravid i 5.uke), men sluttet selvsagt når jeg fant ut om barnet. Men skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å ta litt kokain når jeg skal på fest igjen! Hasj kommer jeg ikke til å røyke igjen.

Skrevet

Jeg er glad i å røyke litt hasj når jeg drikker. Hender også jeg tar meg en colastrek eller litt pepper. Fester ikke så ofte, kanskje en gang i måneden eller så. Blir sikkert enda sjeldnere etter at babyen er født.

Jeg hadde en skikkelig reis da jeg var tenåring, hvor jeg prøvde absolutt alt av rusmidler (utenom heroin) og gikk konstant ruset noen år. Dette er mange år siden nå, og jeg er ikke særlig bekymret for å vende tilbake dit. Sluttet av egen vilje fordi jeg fant ut at det livet ikke var noe for meg. Siden har det som sagt blitt litt nå og da på fest, vanligvis helt tilfeldig og uten planlegging fra min side. Det har ikke skjedd hver eneste gang heller, men jeg har ikke sagt nei takk for å si det sånn.

Jeg er veldig usikker på hvordan dette vil bli etter at jeg blir mor. Kanskje jeg ruser meg litt hvis jeg har barnefri en helg, og er på et sted hvor jeg kan være trygg på å ikke støte på onkel politi. Skrekken er å bli tatt for noe slikt sånn at barnevernet blir innblandet. Av samme grunn kommer jeg nok ikke til å røyke hasj igjen, siden det sitter i kroppen i flere uker og lett kan dukke opp på en tisseprøve om man er skikkelig uheldig. Jeg har det egenlig like gøy når jeg bare drikker alkohol, andre rusmidler er nok mest for den ekstra piffen. Og så innrømmer jeg gjerne at jeg er meget liberal og har lav terskel for narkotika, sikkert mye på grunn av ungdomstiden min.

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å bruke noen form for rusmidler (inkludert nikotin og alkohol) i nærheten av barna mine.

Skrevet

Koffør kan du ik ta rusmidla i nærheten av ongan dine når du gjer de rus i magen!?? E jo det samme å ruse dæ m baby inni dæ som å gje ongen rus etter den e kommen ut. Syke folk!!!!!

Skrevet

Hæ? Var den til meg..? Jeg ruser meg ikke nå mens jeg er gravid!!! Røyker ikke sigaretter en gang...og er til og med forsiktig med kaffen. Er samme som anonym 17:02 2.12.2007.

Så jeg er hvertfall ikke 'syke folk'...

Skrevet

Må gi deg honnør for at du er så ærlig når det gjelder forholdet ditt til narkotika, og det høres ut som du har reflektert litt rundt hvordan du skal forholde deg til rus i framtiden. Men hvis du virkelig mener at skrekken er innblanding fra barnevernet, hvorfor ta sjansen?

Skrevet

Okei da må æ beklage. Tolka den som om at du gjor det. Beklager!

Skrevet

Jeg gar røyket hasj jevnlig (med flere stopper på alt fra 1 mnd til et halvt år) fra jeg var nesten 14, har aldri vært noe særlig til å drikke alkohol. Før jeg fikk barn drakk jeg vel gjennomsnittlig 1 gang i mnd.

Har også prøvd sopp en gang i Amsterdam og amfetamin en gang (før jeg ble mor).

Jeg sluttet med alkohol og sigaretter og hasj da jeg ble gravid, men begynte både å røyke sigaretter og hasj (av og til hjemme) når jeg var ferdig å amme. Drikker stort sett aldri.

Jeg er ikke stolt av at jeg røyker hasj (bf gjør det også), men jeg har god kontroll over rusen og ofte lange pauser

(dessuten er vi skikkelige folk, han har en god jobb, jeg er en dyktig student med gode arbeidsattester).

Jeg vil aldri at barnet mitt skal skjønne at jeg rører hasj, så kjeg tar meg nok i nakkeskinnet og slutter når hun er stor nok til å komme seg ut av senga.

Ps. røyker selvfølgelig bare så jeg blir så vidt rusa.

Skrevet

Jeg har røyket hasj jevnlig, tatt pepper, kola, knips og ghb en gang i blandt. Jeg drakk dessuten daglig i perioder. Da jeg ble gravid sluttet jeg selvfølgelig med alt dette, men jeg må innrømme at jeg tenkte jeg bare hadde en pause og at det kom til å blinoen utskeielser også etter at jeg ble mor. Nå tenker jeg helt annerledes. Jeg er helt sikker på at jeg ikke kommer til å røre noen sterke narkotiske stoffer igjen, når det kommer til hasj kan jeg ikke være hundre prosent sikker på at jeg aldri kommer til å ta en blås på fest, men jeg kommer aldri til å sitte hjemme på kvelden og røyke og se filmer på tv og denslags. Jeg har fått et helt annet forhold til alkohol også, jeg finner rett og slett rus litt mer skremmende etter å ha vært nykter såpass lenge. Før syntes jeg derimot at det var skremmende å¨være nykter.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...