Gå til innhold

Brystreduksjon og amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer og jeg er prøvere. Sniker meg inn på forumet med ammespesialister da jeg har spørsmål knyttet til følgende problemstilling;

Jeg tok brystreduksjon på venstre pupp for to år siden. I tillegg ble den fettsugd for ett år siden for å bli helt lik den høyre... Jeg har veldig liten eller ingen følelse i området rundt brystvorten når jeg berører forsiktig. Det gjør vondt når jeg klemmer litt. Brystvorten blir ofte hard.

Er det noen her som har erfaring med amming etter brystreduksjon???

Mor og søster har hatt rikelig med melk. Er det mulig å fullamme fra en pupp?

På forhånd tusen takk!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er kanskje forskjellig fra person til person men veninnen min tok brystreduksjon på begge brystene og hun ammer nå uten problemer.

Uansett så vil det sikkert være nok melk i det ene brystet. Tenk på de med tvillinger.

Skrevet

Det kommer nok an på hvor mye av melkeganger og kjertler som er fjernet. En venninne av meg har tatt brystreduksjon, hun fikk melk, men melken kom ikke ut. Hun måtte ta tabletter for å stoppe produksjonen. Der var melkegangene rett og slett brutt frem til brysvorten. Du kan fullamme om du bare gir fra ett bryst.

De to minste mine ville til slutt bare ha av høyre bryst, og det gikk greit å amme bare på det ene.

Skrevet

Tusen hjertelig takk for gode svar!

Skrevet

Legger inn et svar jeg og..

Jeg er brystredusert og ammer nå mitt andre barn. Det jeg sliter med er utdriving av melka. Jeg prøvde å fullamme mitt første barn, det endte med at hun lå på puppen dag og natt fordi hun aldri ble ordentlig mett, ble mye småspising. Nå med nr 2 og litt klok av erfaring har jeg valgt å først amme, og så tilby mme etterpå. Babyen sover bra og jeg klarer å vedlikeholde produksjonen. Hun er nå 10 uker og jeg gir ca 300ml erstatning i døgnet.

Det er ikke alle som sliter med amming etter operasjon, men dersom man sliter med utdrivingsrefleksen pga skadede melkeganger, fungerer det bra med nesespray som kan fås på resept.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...