Gå til innhold

Til dere som har tvillinger.....

DoubleTrouble

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tvillinger på 5 mnd. De har sovet i hver sin seng men på samme rom til nå. Den siste tida har den ene begynt å gråte når vi skal legge henne. Tror det er oppmerksomhetskriking for når vi kommer inn til henne smiler hun. Det som hender da er at hun vekker broren sin som hun deler rom med. Lurer på om vi skal dele dem nå. Legge dem på hver sitt rom. Når begynte dere å legge tvillingene deres på egne rom? Noen med lignende erfaringer?

Fortsetter under...

Heisann !

Er ikke riktig der enda, men ser jo at at utfordringen kommer. Tvillingene er 2,5 mnd og er totalt ulike i lynne. Gutten er hysterisk og jenta mer tranquil, som en sier på de kanter jeg bor. Vi har ikke all verdens rom å ta av, med 4 barn og en au pair. men vi har snakket om er at en får eget rom inntil begge er rolige, mens den andre sover inne hos oss. ellers tenker jeg at det er naturlig å legge de på eget rom når de klarer å sove hele natten igjennom uten nattmåltid. Vi har flyttet begge de to andre så snart de ikke trenger mat på natten lenger. Har fungert helt utmerket.

Ellers har jeg begynt å grue meg til over jul. Au pairen vår har sagt at hun ikke kommer tilbake etter juleferie. Tror det ble for mye støy og lite spanskstudier på henne. Litt høye forventninger kanskje ? Men det har vært utrolig deilig at hun har stått opp med de to eldste og fått de avgårde til skole og barnehage. Snart må jeg gjøre det selv. 4 barn ut i bil innen ett visst klokkeslett. Puh. Her begynner skole og barnehage så sent at pappa dessverre ikke kan bidra med levering. Men alt blir en vane. Dette ble utrolig langt, må nytte tiden mens det er stille. Det er ikke ofte for tiden ; - )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...