Gå til innhold

flere single gravide i moden alder i Oslo-området

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, selv er jeg 41 og er såvidt gravid etter ivf-behandling i Danmark. Testet positivt 23. nov. Har en foreløpig termin ca 2. august 08

Det hadde vært hyggelig å bli kjent med noen i nogenlunde samme situasjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er 42 og venter spent på resultat etter første inseminasjon i Danmark....og det er flere andre gravide og prøvere i området :-) Skal si fra hvis det blir positiv test - vet det om en ukes tid.....

Skrevet

Så spennende da, skal krysse fingrene for deg jeg :-)

Skrevet

Hei.

Gratulerer med positiv resultat :-)

Hvis jeg får lov; jeg er ikke fra oslo (men har tidlig bodd der i 9 år;) Er fra Trondheim og jeg er 40 år. Har IKM om 14 dager.

Tvi tvi!!

Skrevet

Hei !

Gratulerer! Gøy at du har lykkes !

Jeg er 42 og har tatt opp forsøkene på Stork igjen. Ble gravid etter 5 forsøk, men mistet. Har hatt en pause, men er nå klart til å starte igjen. Kjekt at det er flere i moden alder her :-). Jeg bor i Oslo området!

Et spørsmål til deg "nå eller aldri":

Gikk du rett på ivf-behandling? Jeg vurderer om jeg skal forsøke det! Lurer på om mulighetene er større for å få positivt resultat raskere ved ivf? Har du noe erfaringer selv eller informasjon fra andre fra da du tok besluting om ivf som du kan dele?

Skrevet

Jeg var 7 turer til Stork uten noen antydning til graviditet. De siste to turene med pergotime. Mulighetene er jo uten tvil større ved ivf.

Da vet du jo i det minste at egget er befruktet når det settes inn.

Jeg ble i allefall gravid :-)

Skrevet

Hei,

Nå har jeg akkuat startet, og ikke noen ekspert på området, men legen på Nordica mente at det i prinsippet er lik sjanse til å bli gravid med inseminasjon som ved IVF gitt at alt er som det skal. Jeg skal hvertfall gi det en sjanse først og er ikke så klar for IVF kjenner jeg.

Mange av de jeg har snakket med har forsøkt Stork først uten resultater, og har byttet til Nordica hvor de har leger også. Tilbakemeldingene deres er at Nordica er mye mer proffe og at i og med de anbefaler eggløsningssprøyte og at du skannes for egg før du drar, så er resultatene bedre der.......

....og så er det mye billigere på Nordica...

Skrevet

Hei Vive.

Jeg også er i samme situasjon som deg. Legen mente at jeg har gode sjanser ved inseminering, men at IVF kan være noe for meg pga jeg har en tett eggeleder og sliter med å få eggeløsning på den rette siden.

Men, jeg er som deg ikke klar for IVF, men har det i bakhodet. Vil prøve inseminering iallefall fram til våren, så får jeg se det an da.

Jeg har også bakoverbøyd livmor. Men, det skal viss ikke være noe problem ift det å bli gravid.

Ble inseminert i går, så da er det bare å vente ;-) :-)

Skrevet

Hei, jeg er 41 år og kommer fra Oslo området. Har vært igjennom 5 insem. hvor jeg ble gravid på den 5. gangen men mistet, ma, i uke 9. Har nettopp vært i DK for ny runde så nå er spennigen stor:-) Hadde vært hyggelig å bli kjent med andre modene mammaer el. snart mammaer i Oslo.

Skrevet

Hei! Jeg føler meg ikke så veldig "moden", men med mine 39 år er jeg vel eldre enn de fleste andre gravide på BIM ;) Som deg så hadde jeg 7 mislykkede inseminasjoner før jeg endte opp med IVF hos Nordica - og blei gravid på første forsøk heldigvis! Venter ei lita snuppe i slutten av mars, og bor ca 6 mil nord for Oslo.

Har du forresten fått med deg at vi skal ha "singeltreff" på Hard Rock Café i Oslo på fredag? Hvis det passer og du har lyst til å gjøre alvor av å bli kjent med likesinnede burde du absolutt bli med. Vet ikke om vi klarer å skvise inn en ekstra på bordet vårt, men det koster ingenting å prøve =) Ta kontakt med Chaiemae som står for bordbestilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...