Gå til innhold

Erfaringer med Gonal-f sprøyter?

Anbefalte innlegg

Jeg skal igang med IVF på nyåret. Var på info.møte på Riksen i går. Veldig mye informasjon på en gang...

Har lest litt her inne, og doseringene er jo veldig forskjellig fra person til person, men...er det noen som har erfaring med Gonal i fht andre merker?? ...(forstod det slik at de på Riksen var nødt til å rullere på tre ulike merker...ergo fra alle produsenter av slike sprøyter..., så det virker ikke som om de istedet velger ut den sprøyta de tror passer best til hver og en....noe som forøvrig virker litt rart..., men de vet vel hva de gjør).

Er veldig interessert i bivikrninger etc av disse sprøytene...og også nesesprayen Suprecur, som jeg jo også skal ta.... Er litt skeptisk til å putte så mye hormoner i kroppen, men...nå har vi jo prøvd så lenge på naturlig vis...uten hell.. så dette er siste utvei.

Vil jo så gjerne få til dette...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11056964-erfaringer-med-gonal-f-spr%C3%B8yter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du.. har tatt gonal f 3 ganger.. har brukt en annen spray men er sikkert det samme... jeg fikk utrolig vondt i hodet mitt av sprayen auauau.

Når det gjelder gonal f tok jeg 225 enhet hver dag, jeg ble veldig oppblåst i magen, sølte meg konstant stinn i magen.. men det gjør ikke vondt, og nålen er jo så tynn..

Men jeg så det som bare positivt, vi var i gang hvis du forstår, kunne jeg få oppleve å få en spire i magen er det ikke mye jeg hadde sagt nei til for å si det sånn..

Ønsker deg lykke til, bare si ifra hvis du lurer på noe :o))

Hei

Jeg har brukt Gonal-f. Brukte 300 ie, og økte til 375 ie. Regner med at jeg fikk så store doser pga min høye alder, og resultatet av blodprøver.

Merket veldig lite bivirkninger, og nålen er veldig tynn, ikke vondt.

Jeg brukte også en annen spray og fikk de siste dagene på spray også hodepine! Ellers var jeg lite plaget av bivirkninger.

Har nå testet pos. og da er de bittesmå plagene glemt!

Lykke til :-)

Jeg brukte også Gonal F og Suprecur, dosen på Gonal var 150. Merket ingenting da jeg tok disse, men lå 2,5 uker på sykehus etter innsetting pga hyperstimulering, Var også litt skeptisk til å putte masse medisiner inn i kroppen, men kan gå gjennom ild og vann for dette. Har nå tvillinger i magen, sykehusopphold og hyperstimulering er helt glemt. Hadde gjerne gjort det 10 ganger til...

Hei!

Jeg har også gått på Gonal F, første gang fikk jeg 150 ie, som nok er den vanligste dosen å starte opp med første gang.

Jeg fikk bare ut 4 egg og fikk ingen på frys..

Andre gang gikk jeg på 225 ie, og merket allerede fra første sprøytestikk at ting begynte å skje i magen. Stor var derfor skuffelsen da jeg bare fikk ut 4 egg, men det viste seg å være gode egg, så vi fikk tre på frys.

Jeg merket egentlig ikke noe særlig til bivirkningene, så føler meg heldig ift.det.

Ikke noe særlig uansett å putte i seg så mye hormoner, men hva gjør man ikke for å få oppfylt sitt høyeste ønske!!!

Ønsker deg lykke til!

Suprecur ble jeg litt bitch av rett og slett :-) Sur, aggresiv og veldig irritabel. nesten litt sånn PMS aktig. Gonal- F var den p åen måte en befrielse å begynne på... Da gav bivirkningene på sprayen seg nesten med det samme. Startet på 112,5 ie, etter 5 dager hadde jeg UL og økte da dosen til 150 ie. Ingen bivirkninger av sprøyten bortsett fra de siste to dagene da det sprengte p åi den ene eggstokken. Fikk ut 18 egg (de sa 17 da jeg var på uttak men hadde visst oversett ett da før de preparerte de). Men etter uttak har jeg hatt et lite smertehelvete i 3 dager. De sa det var da jeg fikk ut så mange egg (er jo ikke egg i alle eggeposene heller... men væske er det jo i alle så jeg var ganske stinn). Var derfor overstimulert. Uttak onsdag, Kraftige smerter torsdag, gikk som om jeg hadde født på fredag da jeg kom til innsetting.. Fredag kveld hadde jeg så sterke smerter at jeg gråt når jeg gik kp ådo, hadde problemer med å gå og sitte. Lørdag var det likedan - men i dag er det mye bedre. Heldigvis.

Da vi var til forsamtale var det en annen sprøyte vi fikk beskjed om at var "ukens sprøyte" - en hvor man måtte blande smamen med pulvr etc. Fikk oppstartspakke til det etc. men da vi kom inn til legen sa hun at gonal - f ville passe bedre til meg. Jeg var bare veldig glad da de var mye enklere å preppe og sette. Så de gir tydligvis av og til et av de andre merkene selv om det ikke er for tur.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...