Gå til innhold

øyekatarr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har øyekatarr på gutten min, 17 mnd. Begynte behandling m Fucithalmic i dag. Skal begge øyne dryppes når kun ett er rødt/med puss? Og kan han gå i barnehagen mandag? Og, er det vondt?? Noen som har hatt det selv?.. Han virker utilpass og grinete, men ikke feber. Vil ikke sove nå i kveld. Hjelper evn paracet?.. Tenkte kanskje man har vondt bak øynene/hodepine etc?

Gjest irismor
Skrevet

Drypp begge så slipper det å spre seg til det "friske" øyet. Øyekatar er ubehagelig men ikke spesielt vondt. Øyekatar er smittsomt så et par dager med behandling er ganske greit så ikke alle barna i barnehagen får det også. God håndhygiene hos dere er også et "must".

Er han utilpass så gi han en paracet, det skader ikke.

Skrevet

På pakka jeg fikk av legen så skal begge øynene dryppes og det er sikkert fordi at det er lett å smitte over på andre øyet. Jeg har hatt det selv og jeg syns ikke det var vondt, men det rant så mye puss ut av øyet mitt så jeg lå med en våt klut hele natta, hadde helt panikk for at jeg ikke skulle få opp øynene på morgenen :) Ja han kan gå i bhg så fort dere har startet behandling.

Skrevet

Her har vi det på 3 runden nu. Jeg også.

Er kun vondt i øyet når det er hovent, men ikke så veldig vondt. Trenger ikke paracet til det.

Drypp begge øynene ha. Det er ikke smittsomt når det har gått 24 timer med behandling heter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...