Gå til innhold

Hvem har ansvar for brøyting, utleier eller leieboer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ubrøyt, lurer på hvem som har ansvaret?

Skrevet

Det kommer an på hva som står i leiekontrakten, det. :-)

Skrevet

Har ikke leiekontrakt for han vi leier hos mente at det hadde vi da absolutt ikke bruk for.

Skrevet

Er ikke sikker, men tror ikke utleier har plikt til å brøyte. Jeg måker, eller sørger for måking av egen gårdsplass, hvis jeg føler behov for det. Utleier plikter vel å holde huset stand, men kan ikke skjønne at det er utleiers ansvar å måke trappa eller annet for leietager.

Skrevet

Hm...

Det hadde jeg ikke turt, gitt, å leie uten leiekontrakt... Jeg så i husleieloven, men klarte ikke å finne noe spesielt om brøyting, sånn i farta.

Skrevet

Huseier har ansvar for brøyting og strøing. Har dere en kontrakt hvor dets tår at dere er ansvarlige er det såklart dere.

Skrevet

...MEN, om ikke huseier bor i huset dere leier, så kan dere nesten ikke sitte inne og snø ned, og vente på at noen kommer og graver for dere. Det går an å ta i et tak selv også...

Skrevet

Tror det er huseier.

Men uansett ... på mandag ringer du og ber om at dere skriver kontrakt. Hadde aldri turt å bo uten!

Det finnes standardkontrakter på nettet som kan brukes.

Søk på i google og bruk treff nr. 3. (PDF-fil) dette er standardkontrakt fra forbrukerportalen.

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at huseier har gjort det foran min dør hvertfall.

Skrevet

En liten digresjon bare (jada, bare bli sure...); ER det ikke litt rart og sitte og lure på hvem det er som skal brøyte, istedetfor å gå ut og ta i et tak selv?

Skrevet

Vi har Huseiernes landsforbunds leiekontrakt, og i den står det at leieboeren må måke snø i sin trappeinngang, og på sin parkeringsplass. (I tillegg skal han passe på at disse er fri for annet rot, som løv og annet avfall)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...