Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? tror jeg har fått hemorride...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at jeg dusja istad skulle jeg smøre på slik olje for å unngå revning...så kjente jeg plutselig at d var noe ved endetarmen..en liten slags "tapp"... har ikke hatt noen smeter der..men klør litt....

er d en hemorride?!

huff..hva ska jeg gjøre med d da? må d opereres bort...?

:( bekymret...

Skrevet

Hei, trenger ikke opereres bort, og kan nok behandles med is og salve. Kjøp Alcos Anal på apoteket, reseptfritt, koster ca 60 kr. Det som også hjalp meg, var å ise det ned, ta knust is i en plastpose og hold inntil hemorriden så lenge du klarer. Stå på alle fire sånn at blodet får beveget seg der bak. Hemorride er det samme som en åreknute, og da er det viktig å få blodsirkulasjon. Ikke sikkert det forsvinner helt, men is og salve hjelper i hvertall mot kløe/svie. Ikke vær forundret om det blør litt, bare pass på at blodet kommer derfra og ikke fra skjeden. Hvis det blir skikkelig ille, ta det opp med legen på neste kontroll.

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Kan man ha hemorrider selv om man ikke kjenner noe til det? Trodde det skulle være vondt? Fikk litt sjokk her om dagen, da blødde det som bare søren da jeg hadde vært på do, men jeg har ikke merket noe ellers....

Skrevet

Hvis det ikke gjør vondt kan det jo være at det går vekk av seg selv hvis du er flink og holder magen myk.

Hvis du får vondt etterhvert er Scheriproct (reseptfritt på apotek, kan brukes av gravide) også bra. Kjenner ikke til salven som nevnes over her, men Scheriproct har funka veldig bra på meg i alle fall.

Tror ikke de opererer med mindre det er skikkelig ille. søstra mi hadde det så ille/vondt at hun måtte sitte på en badering hehehe men det gikk over det også - trengte ikke operere.

Skrevet

høres ut som en hemoride, som e helt ufarlig, men kan gjøre sykt ondt.

så eg ville kjøpt en salve m en gang og smørt m før du får smerter, for eg ska love deg kan gjøre vondt.

eg har hatt d begge svangerskapene og kunne omtrent ikkje sitte, fikk ikkje sove ingenting..

prøvde først alcos anal som ikkje virket i d hele tatt for meg.

anbefaler Scheriproct!

Skrevet

takk for hjelpen, skal dra på apoteket å kjøpe slik salve i morgen:) uff,mye styr og mye rart som skjer med kroppen mens man er gravid gitt...ikke alt som er like moro:(

Skrevet

Alovera kremen fra volare/avera skal også være god mot hemmorider.

Skrevet

Hei, det var jeg som anbefalte Alcos Anal... Jeg skulle egentlig kjøpe Sheriproct fordi jeg hadde hørt den var best, men fikk beskjed fra farmasøyten på apoteket at hun egentlig ikke ville anbefale den for gravide, den var litt mer konsentrert, og må brukes med forsiktighet. På pakningsvedlegget til Alcos står det at salven kan brukes av både gravide og ammende, mens på Sheriproct er det visst restriksjoner, i følge henne. Alcos har virket godt på meg, men jeg har også iset ned et par ganger om dagen. Måtte brukes Alcos noen dager før det virket, men nå er hemorriden nesten borte.

Skrevet

oy d va rart at de sa..

eg fikk Sheriproct på resept fra legen min så regner ikkje med den skal være farlig då..

Skrevet

nå har jeg vært å kjøpt slik Sheriproct salve... d står på pakningen at man skal rådføre seg med lege hvis man er gravid...men da har noen av dere fått beskjed om at d er greit da? så stoler jeg på d:)

men skal man liksom bare smøre på hemoriden? eller "trykke den inn"

? uff,ukoselig greie d der...! men takk for hjelpen:)

Skrevet

hehehe, know the feeling!!!!

eg fikk den på resept av legen, og han sa d va helt greit å bruke den under graviditet.

smør på ca 3-4ganger daglig, rett på hemoriden og dytt den litt inn om du klarer.

går nok noen dager så merker du bedring!=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...