fremtidoghåp Skrevet 1. desember 2007 #1 Skrevet 1. desember 2007 Spm til dere som har tatt progesterontilskudd NYTT 17:11 1.12.2007 Jeg har lest at dersom man først begynner med prog tilskudd etter påvist graviditet kan man ikke regne med noen virkning. Hvorfor ikke? Stemmer dette? Jeg har tatt naturlig prog i et halvt år, men ønsker ikke ta Crinone hver syklus (har resept) pga bivirkninger. Ønsker å spare den til jeg ser to blå. For ordens skyld må jeg opplyse at jeg tok Crinone en syklus, og da hadde jeg den laveste målingen noensinne... (16). Mens naturlig prog pluss Fertilitea med Vitex har fått verdien opp på 42. Likevel har jeg mistet to ganger i uke 5 og mulig 2 kjemiske i slutten av uke4/beg. av uke 5. Er utredet men finner ikke annet enn litt lav progesteron. men ved neste positive test ønsker jeg å ta Crinone ogs "for sikkerhets skyld". Andre ting som kan hjelpe? Noen tips?? fremtidoghåp
Gjest Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Hei. Jeg mistet for 4. gang tross i at jeg denne siste gangen begynte på Crinone samme dag som jeg fikk positiv test. Det ble oppdaget at fosteret var dødt ved ul da jeg var 8+4. Etter hva jeg har forstått er det delte meninger om dette hjelper eller ei. Jeg fikk det fordi jeg ønsket det selv. Det var en trygghet og det gav håp- det var viktig syns jeg. Selv om de fleste mener at dette ikke har noen virkning, og jeg selv opplevde at det ikke virket på meg, denne gang iallefall, så vil jeg vurdere å bruke det neste gang like vel... Det er en slags trygghet hvis man tror på det. Jeg har mye igjen, for fosteret ble konstatert dødt akkurat da jeg hadde hentet ny dose... Det er tross alt folk har inne som har brukt det og som det har gått bra med! Kan være tilfeldig, eller det kan være at det faktisk hjelper! Tror problemet er at det finnes svært lite dokumentasjon på denne bruken. Generelt finnes det jo utrolig lite forskning på området habituell abort også, dessverre dessverre:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå