Gå til innhold

å det for jeg inn i 11pp

Anbefalte innlegg

ganske forberett da jeg har fått negativ test og tempen ha fallt de siste dagene. Der røk kjangsen min for å bli gravid før terminen jeg skulle hatt nyttårsaften i år:(

Hadde jeg visst at det ikke var så mye galt med meg så hadde jeg hatt mer mot til å gå mot en ny EL, men jeg føler det er så håpløst

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11055393-%C3%A5-det-for-jeg-inn-i-11pp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det bli rnok privat på oss ja, er ingen i det offentlige som har noen tro på oss.

Takk skal du ha for en liten trøste klem. Husk å si fra om du klarer det, er alltid kjekkt med glad historier fra folk som sliter med det samme, da ser man at det er håp

takk skal du ha. Det er rart hva det røde greiene som kommer ut gjør med oss. Jeg har jo ikke hatt særlig håp om at det skulle gå, jeg har VISST at jeg skulle ha tanta pga negativ test og fall i temper, men likevell så vrir det seg i meg når jeg får mensen. Skulle berre ønske at det var en måte å ikke bli skuffet på, men det eksisterer visst ikke.

Ja, skjønner hva du mener. Fikk mensen i dag jeg også. Skuffelsene r til å ta og føle på, og det blir ikke noe bedre av å se en småskuffet samboer som prøver å leke som ingen ting for å trøste heller! Ja, ja..

Jeg pleier å tenke på at jeg er så glad for det jeg har, jeg har jo tross alt en helt fantastisk mann som vil ha barn med meg, og støtter meg. Jeg har ei venninne som "alltid" har ønsket seg barn, men hun har aldri funnet seg en mann som vil ha barn med henne, så nå nærmer hun seg 40, og løpet er snart kjørt for henne.

Men det er jo ikke all verdens til trøst heller.. Det er så kjipt når en ser det tempfallet og vet at nå gikk det ikke denne gangen heller! :(

Annonse

ja, for all del, jeg er glad jeg ikke nermer meg 40 og IKKe har mann, det kan ikke være noe særlig kjekkt i det hele tatt. Vi har vel alle vårt å stri med. Etter min mening kan man ikke måle opp hvem som har det værre enn andre, alt kommer an på tidligere historie, person type, følelser osv... Vi er så forskjellige.

Jeg håper vertfall at de allerf lfeste av oss her inne klarer det

hehe må litt le men godt ment... du har prøvd i 11 mnd og jeg i 11 år hihi... uten å lykkes. men jeg gir meg ikke. Har hatt 3 ivf forsøk, 2 gravide men mistet i sa men skal igang igjen på nyåret :o)

Krysser alt for at du lykkes, og ikke må oppleve i nærheten av alle disse sårbare årene jeg har gått igjennom.. klem

hehe, har tenkt på den der mange ganger du. kjenner en person som har prøvd i 15 år. jeg selv prøvde 2 år første gang, vet ikke om du husker meg, men jeg husker vertfall deg. Det som jeg har sagt lenge er at 11 mnd er ikke lenge i seg selv, men det som gjør at jeg synes dette er tøfft er pga det som feiler meg. hadde det vert litt mer håp så hadde alt vert annerledes;)

Men ja, jeg kan le med deg, for jeg ser humoren i det. Jeg følger fortsatt med deg, har ikke glemmt deg;) Masse lykke til selv, du er tøff:D

Hei alle sammen.

Har lest mye på innleggene deres de siste mnd og kjenner meg så veldig igjen i mye. Har nå forsøkt like lenge som Tryne med 1 SA som resultat.

Akkurat denne pp'n hadde jeg litt forventninger til siden jeg skulle prøve Pergotime, nedturen ble derfor ekstra stor når mensen kom 5 dager forsinket.

Forsøker å holde hodet oppe, men klarer det ikke bestandig. Skulle ønske jeg klarte å la være å tenke på det i det hele tatt.

Innleggene deres har vært gode å lese og det er mange fine mennesker her som har mye empati og forståelse.. Stå på jenter.

Hei igjen du... hadde du et annet nick før?? jeg har jo vært her inne i snart 6 år tror jeg det blir nå hehe...

Får virkelig håpe og jeg skal krysse det jeg har for at du også skal lykkes.. at vi lykkes alle sammen her inne... JULEKLEM FRA MEG

Nei, jeg har hatt det samme nicket hele tiden. Jeg var her inne på sliterene. jeg mener vi har skrevet en del til hverandre også, men det er lett å glemme. Jeg husker vertfall deg. Men jeg skal se om jeg ikke finner noen gammle innlegg, kanskje jeg kan finne noe som gjør at du klarer å huske:) Brukte vertfall 2 år på første, så det er derfor jeg er bekymret nå fordi jeg vet at hun var ett mirakel. legene sa at det er liten kjangs for oss å klare dte i det hele tatt, men vi klarte det likevel. Vi kommer nok ikke til å søke på offentlig IVF da det er så liten sannsynlighet for at vi blir godkjennt, den er nesten =0. Så vi skal få lov å komme til Hausken om ikke vi lykkes innen mars.

Jeg håper at du skal lykkes, jeg blir lei meg når jeg ser at noen av de som slet da jeg prøvde på nr.1 fortsatt sliter nå. Heldigvis ser jeg at de aller fleste klarer det tilslutt, er bare så ufattelig dumt at det skal være slik at noen berre kan se på hverandre så er de gravid.

masse lykke til.

Sant det.. kan jeg spørre hvorfor dere ikke får det til?? er det noe galt??

Jeg har jo først vært på bli gravid, slitere, de over 35 også til slutt ass. befr hehe en god løype gitt.... åhh jeg hater dette..

Skal også kanskje til Hausken nå mens vi venter i det offentlige.. men det blir nok allerede på nyåret..

Hvor gammel er du og hvor kommer du fra??

Jeg blir 38 neste år og bor i vestfold.. og er seff da en gjenganger her hehe.. .

Annonse

jeg har det samme problemet som de i overgangsalderen til tross for at jeg bare er 21 år gammel. jeg målte FSH verdien for første gang som 18 åring, da var den på 17,7, noe som viser at det er umulig for meg å bli gravid om ikke den går ned av seg selv. Vi for full støtte fra vår nye gynekolog om at hvis vi ønsker flere så må vi sette i gang før det er forsent, da disse verdiene som oftest blir høyere med alderen. Dette var i helt korte trekk.

Som du ser så har jeg faktisk vert gravid 2 ganger i løpet av året, noe vi har klart selv. Men dette er umulig at vi kan klare nå. den eneste grunnen til at det gikk var fordi hormonene mine var påvirket av svangerskapet jeg hadde hatt. Nå er verdiene tilbake til det gammle. det som er verst er at det er legen sin feil at det gikk galt. jeg gikk med ubehandlet lavt stoffskifte som kan føre til aborter. Hun hadde ikke nok kunnskaper til å vite at jeg som prøver å bli gravid elelr er gravid skulle ha behandling for det. Derfor er det veldig sårt å tenke på at jeg faktisk skulle hatt termin om 28 dager, men pga den der legen (som for øvrig har sagt at alt var normalt tidligere, når det IKKE var det) så mistet jeg.

Om du har lyst til å lese mer så har jeg en hjemmesiden:

www.tryne-dagbok.piczo.com

Kjempe spennende at dere også skal til Hausken da:) De skal visst være utrolig dyktige:) Jeg håper dette er slutten på all prøvingen deres og at du får oppleve å bli mamma. Jeg skulle gitt bort min kjangs til å bli gravid flere ganger om du hadde blitt det, desverre er ikke det mulig.

Uff, ble super trist å lese innlegget ditt.. er så mye rart som skjer. Faan ikke mulig!!!

Men godt du ikke gir opp, du har viljen og styrken til å lykkes!!!

Ja hører de er flinke hos Hausken.. bare så synd det er så langt dit.. må jo fly og hotell i ei uke.. har jo hatt mine 3 forsøk i danmark og brukt hittil ca 100.000 kr.. uff skulle vært gratis, iallefall 1 baby..

Er så lei av å se alle som triller unger eller annet.. åh hater det!!

Men vi må ikke gi oss..... klem

Ja, det er veldig rart. jeg har enda ikke møtt en eneste lege eller gynekolog som har vert borti så høye FSH verdier på noen som er så unge som meg. Er veldig frustrerende, for jeg har faktisk ingen å dele det med, å det som er verst er at det går ikke an å gjøre en dritt med. Jeg går på pergotime nå, denne funker kun hvis FSH verdien går under 10 en elelr annen syklus, så det er det jeg håper på nå.

Ja, det blir lang for dere å komme dere helt dit, jeg kommer egentlig fra en øy rett utenfor stord, men bor nå i bergen (skal flytte tilbake til sommeren), så for oss er det jo topp. Jeg er enig med deg når det gjelder at det skulle vært gratis. det er så tragisk at noen må bruke mange 100000 tusen kroner på å få en liten en, mens andre ikke betaler en dritt. Synes det vertfall skulel vert en hel del billigere.

Har dere tenkt på adopsjon om dere ikke lykkes? Vi kommer nok til å adoptere uansett, men vi er for unge enda, man må være fullt 25 år for å starte adopsjonsprosessen.

Jeg forstår det veldig godt når du sier at du hater å se barnevogner. Jeg er blitt veldig bevisst på nettopp dette. Jeg har hatt jenta mi med meg på skolen, og der er det en som sliter, så jeg snakker aldri om jenta mi uten at jeg blir spurt når han er i nærheten. For noen uker siden var det en foreleser som begynnte å snakk med meg for han husket den lilel jenta jeg fikk (1870 gram). Da satt han som sliter på siden av meg, så jeg svarte bar enoen helt korte settninger til han mannen. Men han andre klarte sikkert ikke å høre på, så han tok seg en tur ut

Ja det er utrolig sårt tema.. jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har grått meg i søvn.. over mange år.. men han jeg er sammen med nå har 2 barn fra før, 2 gutter som er 5 og 11 år.. Så min kjære ønsker ikke å adoptere.. jeg er ikke helt på det planet jeg heller. har ei kusine som er adoptert fra india hun kom hit når hun var 3 mnd gammel, hun sliter så i dag og blir så mobbet.. så jeg sliter litt med den tanken..

Men får virkelig håpe vi lykkes og at alt ender godt... ønsker så sterkt å bli mamma... føler jeg bare er tante for alle mann.. kos det men det er sårt..

Takk for at du er et så fantastisk medmenneske og du er unik... du fortjener så å lykkes!!!! STOR KLEM

forstår hvorfor dere ikke vil adoptere da, dere har jo også på en måte berre dårlige erafringer med det. men jeg skal uansett ha deg i bønnene mine, jeg ønsker virkelig at du skal klare det. Jeg håper inderlig at du skal få oppleve å bli mamma, å jeg er sikker på at du hadde blitt en god mor.

Takk for gode ord selv, jeg kan vel egentlig sende tilbake den flotte settningen til deg;)

Masse masse lykke til, skal tenke på dere

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...