Gå til innhold

Jeg blør...


Hedda+en til...i sept 08

Anbefalte innlegg

Jeg hadde IKM onsdag 28, og testet positiv tirsdag 27. Og i dag 1.des. blør jeg. Jeg blør ikke mye, men det er sånn at jeg må ha bind. Blodet er tynt og ikke særlig mørkt. Jeg har fortsatt ømme bryst. Er det noen som kan brolige meg, eller tror dere det er en SA? Jeg er ganske deppa nå, og jeg veksler mellom å være kjempe urolig det ene øyeblikket for så å føle at spiren ligger trygt og godt og har det kjempe fint det neste øyeblikket. Men denne usikkerheten gjør meg gal, jeg har lyst til å være helt sikker på at alt er bra, og så har jeg lyst til å slutte å blø NÅ!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

uffda! Dette var ikke noe kjekt å lese..Men for å være helt ærlig, så tror jeg ikke du skal være alt for bekymret før blodet er mørkt (det jeg har hørt iallefall) Kan være så mangte..Skjøre slimhinner, gammelt mensblod. Men ta en telefon til sykehuset å hør hva de mener. Det er jo best å være helt sikker når slikt skjer, selv om det ikke er sikkert at det er farlig. Hadde det vært meg, hadde jeg ringt de nå! Lykke til..Får vi høre hva som er årsaken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt legevakten, og eller dratt dit. Da kan de ta innvendig UL og da ser de kanskje hva som er galt, eller aller best om alt er helt fint.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det er vel for tidlig til å ta UL tror jeg - men det du kan gjøre er å ta blodprøver - usikker på om de tar dette på legevakten, du kan jo ringe og høre. Hvis ikke hadde jeg ringt fastlegen på mandag for å be om dette dersom du fortsatt er urolig. De tar da 2 blodprøver med et par dagers mellomrom for å se om hcg stiger eller synker. Det er slitsomt med slik venting men det er nok det eneste som må til så tidlig tror jeg.

 

For å gi deg litt håp, så har jeg blødd til og fra, fra rugedag 10 (innsetting av embryo ved ivf) - og jeg er nå gravid i uke 7. Blør fortsatt av og til (har både hatt friskt blod, mørkt "mensblod" og brunt..), og i forgårs kom det såpass mye at jeg trodde det gikk galt igjen - men har sett hjerteaktivitet x 2 på UL, så det kan gå bra selv om en blør. Før de kunne se hjerteaktivitet på UL (i løpet av uke 5 om en er heldig?), hadde jeg også 2 runder med blodprøvetaking for å sjekke da jeg har mistet x 2 tidligere.

 

Håper det er kun er ufarlig "terror-blødning" (som jeg har begynt å kalle det,da det etterhvert føltes slik) - håper det går bra for deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde en SA følte jeg en enorm tomhet og følte på kroppen at alt var borte. Mistet også alle symptomer dagen før. Håper at det magefølelsen sier deg er et godt tegn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, dette skjønner jeg gjør deg nervøs.

Desverre vil nok ikke min erfaring roe deg så mye ned...Jeg opplevde SA i mai, og det begynte med litt lyserosa. Dro selvfølgelig til legevakten ( i Oslo), og det eneste de gjorde der var å ta en urinprøve for å teste hcg nivået, som forsatt slo ut. Det beste er nok å komme seg til en lege hvor du vet de har mulighet til å sjekke med innvendig UL hvis du vil være helt sikker.

Uansett, ring legevakta og hør hva de anbefaler.

 

Og for sikkerhetsskyld så krysser jeg fingre for at det går bra med deg og spiren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle svar. Jeg ringte til legevakten, der sa de at det var lite de kunne gjøre på et så tilig tidspunkt. Man ville ikke kunne se noe på UL. Hun sa også at hvis det var en SA så ville det komme mye blod med klumper. Foreløpig er mitt blod helt rennende, som vann omtrent. Når jeg er på do drypper det et par dråper ned i do. Men det virker ikke som om det avtar... Jeg kommer til å ringe legen min på mandag for å høre om de kan ta blodprøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...