Gå til innhold

De "store" innkjøpene.. Hva har dere valgt?

gabi83 *med lillebebisen*

Anbefalte innlegg

Til gutten vår som kommer i mars har vi valgt:

Vogn: Svart TFK joggster twist (5500 med hardbag + ekstrautstyr på babyjungle)

Bilsete: Svart Maxi Cosi Cabrio Fix (ca 2200 med basen)

Seng: Leandervogga den første tiden (1200 brukt), så en helt enkel ikea sprinkelseng litt senere.

Vognpose: Voksipose Classic (safari beige 2275,- eller black with fur 2575,-. Har ikke bestemt oss enda...).

Stellekommode: Hvit ikea kommodeskap til ca 800. Kjempefint og praktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har så langte kjøpt eller bestemt oss for:

Vogn: Brio happy duo med rød bag og svart sportsvogn. Svart understell. Fikk den på salg på torsdag. Satt ned fra 6999 til 3999kr! :)

Bilsete: Kjøpt brukt fra min beste vennine. Brukt på et barn. Concord boo sete. Blått og orange.

Seng: Mamma kjøper denne. Tror vi går for sengpakken de har på barnevognhuset med madrass, dyne og sengetrekk til.

Vognpose: Til de første mnd har jeg arvet en fin skinnpose til små babyer. Fra høsten kjøper vi inn Classic voksipose.

Stellekommode: Skal ha en som kan festes på badekar, ikke bestemt type ennå. Samt stellematte på gulvet og badebalje. Jeg liker best å stelle på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter i mars, og har disse tingene:

Vogn: Simo kombi (2003-mod)

Bilsete: Acta Graco m base (kjøpt brukt, kr 800)

Seng: Vogge (håndlaget, kr 800)

Vognpose: Simo termopose (kr 1000) (Bruker ullpledd og bomullspledd i tillegg oppi posen. Har kjøpt billig varmelaken fra Spar Kjøp i bunnen på posen. Kjøpte et stort og klipper det til slik at vi har både til vogn og vogge.Legger dobbelt lag.)

Stellebord: Kjøpte et Simo stellebord (ikke kommode) som var brukt. Mener jeg ga kr 200 for det. Liker best de med mykt badekar, for de føler jeg er bedre for barnet. I tillegg er det større lengde på dette i forhold til de fleste stellekommoder, og en føler derfor ikke at stellebordet blir for lite. Ikke alle synes at det er et problem at stellebordet blir noe kort etter en stund, men for oss var det av betydning (også min veninne synes stellekommoden er noe kort nå, og gutten hennes er 4 mnd og aktiv på stellebordet). Vårt stellebord er kun et stativ med stellebord, badekar, lommer på siden og en hylle helt nede ved gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn: Marineblå Teutonia spirit s3 m/fashionbag

Bilsete: Svart Maxi Cosi Cabrio Fix m/base

Seng: Leandervuggen i begynnelsen og så sprinkelseng som pappan brukte da han var liten.

Vognpose: Odenwalder Lammy XL (marineblå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til våre gutter har vi kjøpt:

Vogn: Simo kombi tvillingvogn. Blå. (3000 brukt)

Senger: får låne to hvite sprinkelsenger

Seter: To graco bilseter med base (600 kjøpt på finn.no)

Vognpose: har jeg ikke kjøpt. Og skal heller ikke ha. De får saueskinn og dyne;)

Stellekommode er det eneste som mangler nå tror jeg. Tror jeg velger en slik en vi kan ha på veggen. Har ikke så stort bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vogn: Simo kombi 625 sort.(blir kjøpt i løpe av neste uke)

Seng: 'kjøpt av en stetante

Vippestol: Kjøpt av en stetante

Ammepute: fikk jeg gratis

Leker: gratis

Barnebilstol:kjøpt for 2 årsiden.

Resten får jeg av søsteren min:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Vogn: Har brun OTH og skal ha sort 2007-bag. Har også bestilt en Teutonia Mistral 2007 i Color 3000 Fashion black m/softbag. Stelleveske: Skip*Hop og Petunia Pickenottom.

Bilsete: MAXI COSI Cabriofix m/Easyfix.

Seng:Vugge fra Skeidar i starten (hvit) + sprinkelsenga søsknene har hatt i kirsebær. Vi har senga i stua i starten, og vugga på soverommet. Enklere for meg om natten med tanke på amming, og ungen kommer litt opp fra søsknene i stua på dagen.

Vognpose: Buggymummy (gull) + arva skinnpose

Stellekommode: Brio stellebord hvitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den usjenerte gutten vår så har vi bestillt/kjøpt - så langt...:

Vogn: Stokke Xplory pakke m/bag og stol, 'pose' m.m. til ca 8500

Bilsete: Svart Maxi Cosi m 'setefeste' +/- 2200

Vogge: Miyo Baby Hammock kr 2000 kan brukes som seng hjemme og reiseseng fra 0-9mnd.

Sprinkel/uttrekks seng etter 9mnd...

Stellekommoden har vi ikke klart å bestemme oss for enda, så her blir det nok en del mysing på hva andre har kjøpt og hva vi ellers kan finne som passer vår smak.

Blant de mindre innkjøpene...så har jeg heldigvis ei mor som ikke sa nei til en litt uvanlig julegave i år: oppskrifter, garn og strikkepinner for å ordne med "hente tøy": Lue, votter, jakke og babyteppe... Jeg hater å strikke, men fant nydelige oppskrifter (og ideer) hos Nøstebarn - samt en deilig myk ullfrotte pyjamas.

Noen badehåndklær har det også blitt, så sakte men sikkert så blir barnerommet møblert og klar for "Knøtte".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten vår skal få kose seg med:

VOGN: Brio Happy (brun)

Bilsete: Maxi-cosi cabriofix m. base (beige)

En nydelig babykurv som jeg ikke husker navnet på.. (uten alt blondestyret)

Sprinkelseng fra Ikea til senere

Odenvalder dunpose (brun)

Stellebord: Brio moon lux (hvitt)

Den blivende mor er i hvertfall veldig fornøyd med innkjøpene foreløpig;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...