futte (tm) Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Jiminy Cricket (Vet ikke helt stavemåten)
Stary Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2007 Hvordan er det en omskrivning av Jesus?
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 Eufemisme. Hvis man gjerne vil banne men ikke helt tør.
Stary Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. desember 2007 Tull..... Det ligner jo ikke engang...
futte (tm) Skrevet 1. desember 2007 #9 Skrevet 1. desember 2007 "Jiminy Cricket!" or "Jiminy Crickets!" was originally a polite expletive euphemism for Jesus Christ. The name of the character is a play on the exclamation (which itself was uttered in Pinocchio's immediate predecessor, 1937's Snow White and the Seven Dwarfs). Another way to say this is "Jiminy Christmas!", "Jeeminy Christmas", or "Jiminy Crispus". Another example occurs in the 1939 film The Wizard of Oz. When the group first enters the Wizard's chamber, they are startled by the Wizard's sudden thunder-and-lightning display, and Dorothy (Judy Garland) cries, "Oh! Oh! Jiminy Crickets!" (Garland also says the expression in her 1938 film Listen, Darling) Jiminy Crickets is also one of Howard Cunningham's catchphrase when something unpleasant or astonishing happens on Happy Days. Early in the twenty first century, further abbreviation of the "Jiminy Cricket!" expletive resulted in the conjunction, "Criminy!"
Gjest Skrevet 1. desember 2007 #10 Skrevet 1. desember 2007 Ikke uttal deg om ting du overhodet ikke har greie på.
Stary Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. desember 2007 Skal jeg ikke uttale meg? Hva mener du?
Stary Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. desember 2007 Jøss. det visste jeg ikke. Kult!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå