Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #1 Del Skrevet 1. desember 2007 Svigermor driver meg til vanvidd med alle råd og "pålegg" om hva jeg skal gjøre både nå under graviditeten og etter fødselen. Jeg er svingstang nok pga hormonene, dette hjelper ikke. Jeg har fått beskjed om å bruke tøfler, klippe neglene, klærne mine er for trange, spise sitronsuppe det er bra for å forebygge forkjølese (jeg kaster opp av sitrus...), ikke amme barnet lenger enn 6mnd.... Jeg kan fortsette, men det er kjedelig å lese for lange innlegg. Jeg må bare slippe ut litt frustrasjon..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magj Skrevet 1. desember 2007 #2 Del Skrevet 1. desember 2007 Å hjelpe meg! Hårreisende hva noen bare MÅ bry seg med! De forstår ikke at ting har forandra seg sia de sjøl var gravide og hadde småbarn. Håper du greier å overhøre alt tullet. Og så kan sønnen hennes si ifra på en fin måte at dere nok skal greie å finne ut av de tinga sjøl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlåklokkaVest Skrevet 1. desember 2007 #3 Del Skrevet 1. desember 2007 Skjønner hva du mener! Har fått ulike ting og tang påprakket i første svangerskap av ulike personer i generasjonen over meg. I begynnelsen ble jeg fryktelig frustrert, men så fikk jeg litt tips: Jeg gjentok gang på gang "Var det virkelig slik når dere gikk gravid? Så artig! Da har det nok forandret seg mye disse årene!" eller "Så snodig.... Det der er man gått helt bort fra i disse dager....!" der det var mulig. Ellers svarte jeg ofte "Sier du det, du..... Jeg skal tenke litt på det der, ja! Føler meg ikke helt sikker på at det er slik i dag, men jeg skal snakke med jormor/helsesøster om det" Bare nikket ha og ja for å få dem til å holde stille... Ikke alltid like vellykket, men forbausende nok ganske ofte :-) Så verdt et forsøk :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #4 Del Skrevet 2. desember 2007 Takk for gode råd! For noen timer siden fikk jeg pålegg om å kjøpe meg en gyngestol og "sier du det ja, det skal jeg tenke på"-trikset fungerte helt topp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wilma<3 Skrevet 6. desember 2007 #5 Del Skrevet 6. desember 2007 Ja, d der må jeg si hørtes besværlig ut.. Har heldigvis ikke samme problemet, men skjønner at d kan være frustrerende:) Eneste jeg har fått høre iforhold til graviditeten av min svigermor er at jeg kunne jo ikke ha bekkenløsning for d hadde hun hatt og hadde ikke vondt på samme plass! Rart jeg fikk beskjed av legen at d var d da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #6 Del Skrevet 6. desember 2007 min svigermor hater meg- og enda mer nå som jeg er gravid med gullegutten hennes. hun tilbydde meg alkohol når vi fortalte at jeg var gravid- merra er sykepleier. syke kvinnfolk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemell-me.hærlige.gutter. Skrevet 7. desember 2007 #7 Del Skrevet 7. desember 2007 stakk innom her litt jeg er fra februar klubben. åå jeg skjønner dere så godt har samme problem med svigermor. hu forteller alt jeg må gjøre for det gjorde henne når hennes unger var små jeg har en sønn på 8 mpnder nå og når han var 3 månder mente henne at jeg måtte sette han i stol med bore i en barnestol skal jo ikke gjøre det, og henne gir han alt mat pepperkaker og alt blir så rasende jeg skal jo ikke ha det. sitronfromasj melk og is og alt gir hu han cola. og alle de idiotiske råda hu kommer me hater det. kan hu ikke bare holde seg unna er jo me som er foreldrene og trenger ikke råd fra henne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #8 Del Skrevet 7. desember 2007 hva synes dere om dette da? : "dyner og puter og madrasser og sånn det har vi, så det trenger dere ikke å kjøpe nytt"... må få legge til at dette er snakk om 20 år gammelt utstyr... og det som er å få tak i nå tildags er jo kanskje en smule mere gjennomtenkt i forhold til feks allergi og lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugarplum med spire =) Skrevet 16. desember 2007 #9 Del Skrevet 16. desember 2007 Ooh... Høres slitsomt ut! *Klem* Har en herlig svigermor heldigvis, den damen er fantastisk! Mamma derimot, hun kan være en prøvelse til tider, men når jeg har mest lyst til å rope ut, så biter jeg det i meg og tenker at det er godt ment, på en eller annen måte ;-) (da tenkes det veldig hardt også, det skal sies!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå