Gå til innhold

Kan noen hjjelpe meg litt?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi har prøvd å få barn i 2 år og 8 mnd. Men fikk for kort tid siden vite at mannens sæd er ikke bra. Fant ikke noe liv i de :( Vi skal bli sendt videre til en annen by for videre utredning, men noen som har vært opplevd dette? Lurer på om vi kan få egne barn.. Uff dette er vanskelig, men vi skal ikke gi opp uansett!! :)

Vi er 23 og 25 år.

Noen som har erfaringer på dette området? Håper på svar :)

Ps: Jeg har litt dårlig el, men den ble veldig bra med pergo da..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11051886-kan-noen-hjjelpe-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! .. som jeg føler med dere nå...

Har vært der selv. Påsken 06 fikk vi den endelige beskjeden ... mannen min hadde for dårlig kvalitet så vi fikk ikke gå videre verken med IVF eller ISCI...

Mannen min tror ikke på alternativer så time til Dr Purvis var ikke aktulet.. etter en del runder med oss selv bestemte vi oss for donorforsøk. Det har vært værst for mannen, men han er klar for å bli far, så han godtar det at det ikke er hans gener, men det blir hans barn... =)

Vi er nå nettopp ferdig med første forsøk og mannen er i fyr og flamme! (har ikke testet positivt ennå da.. hehe..)

Dere må finne ut hva som passer for dere... Som nevnt kan en prøve nåler.. time til Dr Purvis ryktes å være effektivt.. er det noe som kan gjøres, finner den mannen det.. se på FUB (tror det var det forumet jeg leste om han)

Etter masse tårer og sårede følelser finner dere ut hva dere ønsker å gjøre...

Masse lykke til =*

Hei.

Det stor forskjell på om mannens sæd er ikke bra, og ubrukelig. Hvis det er litt liv i den kand dere prøve ICSI. Det er prøverør, men de tar ut en og en sædcelle og befrukter egget med. (enkelt forklart)

Dere må finne ut om det er litt liv i den, da er det håp. Det er mange som har lykkes med dårlig sædkvalitet.

Been there - done that. Vi er unge vi også og fikk samme beskjed. Har prøvd akupunktur i lengre tid uten at kvaliteten hans ble bedre. Var også hos Dr Purvis og sambo gikk på antibiotika/pencilin 1 mnd uten å bedres. Dro til privatklinikk i Danmark for ICSI i september uten helt å vite om vi kunne bruke sambo sine svømmere eller om vi måtte ha donor. Men selv om vi har fått veldig negative beskjeder om kvaliteten var det mer enn nok til å lykkes - og nå ruger jeg på to spirer i magen :)

Mitt råd: Tenk positivt - og husk: Det er DERE som må gjøre noe med situasjonen, dere får lite "gratishjelp".. Vi valgte Danmark (Maigaard klinikken) fordi de har gjort ICSI MYE lenger enn i Norge, har derfor bedre erfaring og større sjanse for å lykkes! Masse lykke til!!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...