Gå til innhold

Noen som har erfaring med lakserolje eller micro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om noen dager, fikk beskjed for halvannen uke siden at jeg hadde 4-5 cm åpning, hodet er festet og alt er klappet og klart - men jeg har ikke hatt noen form for rier, og ikke ser det ut til å skje noe med det første heller. Kjøpte microlax i butikken i sta, men er noe usikker om jeg tør å prøve...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

lakserolje virker kun dersom du er moden.

jeg prøvde i forrige uke, første dag, 3ss iblandet cola,

det eneste jeg fikk var litt rumling i magen, og litt kynnere

dag 2 tok jeg halve flaska iblandet cola

ikke en dritt skjedde

dag 3 tok jeg resten av flaska,

og fortsatt sitter jeg her

jeg er rett og slett ikke moden da, så da får jeg smøre meg med tålmodighet.

men du har jo åpning,

man bør være forsiktig, og ikke ta for mye, da det kan føre til styrtfødsel.

anbefalt dose er vel 3ss iblandet cola/juice.

Skrevet

microlax er jo til å bruke dersom man ikke får kommet på do. er forsåvidt helt greit å bruke det når du merker at fødselen er i gang, så kanskje du slipper å få klyster på sykehuset. men for å få igang fødselen har jeg aldri hørt om at det skal hjelpe å bruke microlax.

tror lakserolje bare gjør deg kvalm, har neppe noen virkning. men for all del, må jo bare prøve det:P

Skrevet

Microlax hjelper ikke på å få igang fødselen. Den bare smører den ytterste delen av tarmen, slik at en lettere får ut avføringen..

• 1 måned senere...
Skrevet

Når jeg skulle ha første mann så tok jeg lakserolje. Blandet det med cola. Tror jeg tok litt og litt utover hele dagen. (Syntes ikke det gav noe effekt så jeg endte med å ta halve flaska) Fikk magekramper og det ble en del do besøk utover kvelden. På natten kom riene og rundt 12 dagen etter var hun ute ;)

Vet ikke, men jeg var helt sikkert moden. Det var dagen før termin.

Skrevet

Tror ikke microlax setter i gang noe, virker kun lokalt der du setter det. Men jeg har tenkt til å ta det før jeg drar på føden, altså når fødselen er i gang av seg selv. Når det gjelder lakserolje tror jeg du påfører deg selv mer slit enn nytte......

Skrevet

Laxerolje anbefales ikke av leger. Tenkte på å bruke dette sist jeg gikk lei av å vente, men de frarådde dette på det sterkeste..

Skrevet

jeg hadde to cm åpning og tok lakserolje da gikk det tolv timer så var jeg i gang, jeg tok det to dager før termin. gav tipset til ei veninne som var på overtid i etterkant... tolv timer etter var hun i gang også.......

lykke til,, er mulig jeg tar den løsningen hvis jeg går over denne gangen..

• 4 uker senere...
Skrevet

Jeg har en mor som har født på lakserolje 4 ganger! Selv har jeg brukt det på en av mine. Babyen var ute etter 6 timer! Effektivt - men fryktelig smak...

Skrevet

Har akkurat inntatt 2ss lakserolje... Spent på resultat.

Har gjort det før, så vet at kroppen min ikke reagerer med styrt fødsel.

Tok det med havregrynsgrøt og aprikos juice.

*spent på resultat*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...