mizz25 Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Her e det lilla gardina,lilla/sølvfargede duker,lilla/sølvlys,julestjerner/kuler =) Koseli denne tida...
Nætte;mortil2 Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 ÅÅÅÅÅ æ gleda mæ te i mårra når juleeskan ska fram... Sia vi ikke skal feire jul her i år,så bli æ å pynte ganske mye sånn at vi får litt jul her å! Da skal julegardinan opp, juledukan på, nån lilla å nån røde, pynt som e lilla å rød å stjerne i vinduet å ja i det hele tatt... Så mye som æ føle for ska opp å frem!! :-)
Gjest Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Advent for oss er ventetida frem til jul/feiring av samvær med familie/midtvinters, sola snur(ikke statskirkeopplegget). Lilla passer ikke med rødt i mine øyne og jeg hopper derfor pent over den fargen. Julegardinene er oppe (røde), røde stearinlys, røde hjerter med lys i kjøkkenvinduene, "diverse juleblomster", kongerøkelse og lukten av pepperkaker. JUUUUUL!
mizz25 Skrevet 30. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2007 Æ har ingenting rødt ENDA,kun lilla å sølv... =) de fire lysan i adventsstaken e jo lilla i denne tida,så på 4 søndag i advent skifta æ alt om te rødt =)
Erisa* Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Her er det lilla lys i adventsstaken, jeg har kjøpt en lilla orkide og noen lilla kulelys. I tillegg blir det noen engler rundt omkring, stjerne i vinduet og syvarmet lysestake på kjøkkenet og stua. Dukene er lilla og hvite, og jeg har lilla servietter:) Jeg liker advent - syns det er fint å pynte før jul. Når jula kommer er det bort med alt det lilla, og frem med røde farger i stedet.
Piken på landet Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Lilla er ikke særlig pent i denne leiligheten vi bor, så her blir det pyntet for det meste med sølv. Sølvlys, lysestake i stål med sølvkuler i, og sølvduk. Har to adventsstjerner, en blank og en hvit, 7arma lysestake i stål, lysestaker i stål. Har også noen hvite greiner med lys på i en svær blank vase. Hadeland glassengler har jeg også satt frem. Sper på med hvite svibler og røde amarylliser. Røde julestjerner er underveis :-)
XXIII.VI.MMVI * XXI.XII.MMVII Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Her er det lilla lys i adventstaken. Thats it.. Liker helst rødt jeg, mye varmere og koseligere farge. Skal pynte til jul/advent i morgen jeg...
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Har hengt opp stjerna i vinduet og så har vi adventstake på bordet. Vi har tilfeldigvis plommefarga/lilla gardiner og duker og puter så det ser ut som vi har lagt ned skikkelig jobb her, men det har vi ikke
Niem og Patrick Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Jeg har vanligvis to panellengder på hver side av vinduet, et svart sett og et hvitt. Bytta ut de hvite panellengdene med et sett med nisser på fra Näsgränsgården, kjempefine!! Åsså har jeg smijernsstjerne og to hjertelykter hengende i gardinstengene. På bordet har jeg adventsstake med kubbelys med 1 2 3 4 på, og litt forskjellige jule-stearinlys rundtom i stua Syns det ble så koselig hjemme hos oss nå
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Liker advent, men elsker å pynte til jul. Derfor blir det ikke så mye til advent. Det er gjort allerede og det jeg har er: - gangen, stjerne i vinduet - stuen, stålrør-lysestake i vinduet samt et juksetre ute i en krukke. Sirius Rasmus fra Living som ble kjøpt på salg ifjor. Samt en adventstake som jeg har 4 lange lilla lys i, samt perlekjede lysmansjetter på. Om to ukers tid er det frem med alle nissene og englene, samt juksetreet. Har liten stue, eller ikke liten- bare ikke plass til stort juletre. Derfor så lenge vi bor her så blir det 150 cm plast tre.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 glemte den broderte julekalenderen mamma har laget til meg. med to twist hver dag, og 4 gaver på søndagene til meg. kom fra mamma i posten, hatt det siden jeg var liten- og kan ikke slutte selv om jeg er 28 år.
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Adventstake på bordet:-) Kanskje jeg skal kjøpe litt lilla servietter og duker..? Er mer på julepynten jeg da...
Supertea Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Har pynta med røde lykter og telys-glass, og røde julegardiner. Så har vi julestjerne i gullfarget tre i vinduet, og sånn lysslynge med glasskuler oppå gardinene. Og så har jeg tre lilla kubbelys, og fire store gullysestaker med lilla/hvit pynt og lilla telys i. Det meste av juletekstilene mine er arvet, så det er litt ymse farger. Har tatt frem de som er minst røde nå; en juteløper med grønn og rød pynt langs kanten, en blå løper med sølvbroderi, og noen hvite runde duker med rødt broderi. De knallrøde dukene og røde kubbelysene sparer jeg til jul Og juletreet da.
Truseprinsesse Skrevet 30. november 2007 #14 Skrevet 30. november 2007 Adventstjerne og adventstake.. Kanskje kjøper jeg noe mer lilla i morgen.
Trebarnsmamma30 Skrevet 30. november 2007 #15 Skrevet 30. november 2007 Lysestake med 4 lilla lys på kjøkkenbordet, et lilla lys på stuebordet.. lysestake og stjerne i stuevinduet, og julegardiner og lysestake på kjøkkenet:)
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 1. desember 2007 #16 Skrevet 1. desember 2007 Her er tradisjonen tro kjøkkenet pynta til jul med røde julegardiner og røde duker. Stjerne og 7 arma stake i vinduet og julekrybba er oppe. Stuene har lilla duker og lilla stearinlys, adventstjerner og 7 arma stake. Adventsstake med 4 lilla lys og adventskalenderlys som vi brenner hver kveld hele advent. Ellers så er kransen på døra og juletreet er tent ute på tomta. Advent er den beste tida synes jeg.
mor.monsen Skrevet 1. desember 2007 #17 Skrevet 1. desember 2007 Her har jeg i dag pynta kjøkkenet. Har hvite lift gardiner og har festa 4 røde hjerter i nederste kanten på hvert vindy. Julestjerne i det ene vinduet og appelsiner med slikebånd og nellik i det andre. Samt røde telys og to nisser. I morgen skal jeg bake pepperkaker å henge i vinduene i stua. Der er gardinene grønne fra før, med litt gull i så det funker til jul. Har også tatt opp adventstaken som er rød...og har lilla lys i den. Ikke kjempepent, men staken er arva. Tror jeg må kjøpe nye lys til den..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå