Gå til innhold

eggløsning nå, men nesespray fra 7.des - hjelp!!

Anbefalte innlegg

jeg tror jeg har eggløsning nå (funker ikke å ta tester dessverre) - men skal ikke begynne på nesespray før neste fredag...hva om jeg blir gravid i mellomtiden??? Hva om noe er igang når jeg begynner på sprayen da??? Bør jeg heller avstå fra å ha samleie??? Jeg skal gå en god stund på spray pga jula - føler at jeg har så mange dumme spørsmål, men vil nødig "ødelegge" en liten spire om den plutselig er der. Kan jo ikke ta gr.test neste fredag heller, for det blir minst èn uke for tidlig....åh, herregud, hvorfor skal man ha så mange spørsmål om alt. Noen som kan hjelpe meg til å komme til fornuft???

Fortsetter under...

Dette lurte jeg også på :-)

Fikk ingen info på sykehuset, da vi spurte om sex var greit, fikk vi ikke beskjed om at vi måtte avstå.

Men så begynte jo jeg også å regne litt når jeg skulle begynne på spray. Men her på dette forumet sa de at de var ikke farlig hvis vi skulle bli gravide mens vi gikk på spray, men det var viktig å teste hvis man ikke hadde fått mensen før vi skulle begynne på sprøytene. For sprøytene i forbindelse med graviditet var visst ikke så bra.

Men nå er jeg ingen lege, bare det jeg har erfart og hørt. Jeg ble ikke gravid under sprayingen, tanta kom, så det ble ikke noe problem :-)

Lykke til

Det er ikke farlig å være gravid og ta nesespray samtidig! Fikk klar beskjed om dette fra sykehuset! Det er faktisk en del som blir gravide under sprayingen. Den kan visst øke sjansene for å bli gravid i starten for så å avta..... Jeg ville bare hatt sex som vanlig og heller tatt graviditets-test før sprøytestart, som Maya26 skriver.

Lykke til!!

åh tusen takk, jeg elsker disse siden her, det er så godt å få svar...og spesielt fra noen med erfaring :-) Tusen tusen takk. Ha en flott helg, det skal jeg - nå skal vi flytte snart...hurra. Lykke til til dere også :-)

Lykke til med prøvingen.

Vi fikk beskjed om å pruke prevensjon i tiden før vi satte igang IVF, pga mine tette eggledere. Gynekologen min var redd jeg kunne få en ny xu og da hadde IVF forsøket blitt utsatt. Hvis du er helt frisk så tror jeg dere bare skal leve som normalt og bare sett på det som en bonus om du hadde blitt gravid før du satte igang med IVF prosessen.

Lykke til.

ja vi er friske og raske begge to :-) så da får vi leve som normalt og heller se på det som bonus hvis det skulle skje noe. Virker jo som om nesesprayen kan være ett pluss også....- vi får se. Håper det blir mange spirer i magene rundt omkring nå :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...