Gå til innhold

Ekstremt treg mage?

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen som sliter med meget treg mage? Dvs, kun et par ordentlige do besøk i uken? Tatt anføringsmiddel (var hos lege først) og den har kun hjulpet en gang. Drikker nesten bare vann, og prøver å spise så sunt som mulig. Skulle gjerne vært foruten dette! :( Jeg sliter også med kraftig hodepine. Legen sa at dette kan ha noe med forstoppelsen å gjøre, men den kommer tilbake selv om jeg har vært på do. Noen som sliter med dette også? Er i uke 16.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11049087-ekstremt-treg-mage/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde i forrige svangerskap og det har fortsatt i dette. Jeg har prøvd mange produkter. Det som jeg synes smaker minst, gir færrest bivirkninger og som funker absolutt best er Benefiber pulver. Det er rett og slett fiber. IKKE ta lactulose/dulphalac...de smører tarmen...og er ikke bra i lengden.

2 spiseskjeer benefiber rørt ut i et glass med juice er ypperlig.

Jeg var til og med innlagt i forrige svangerskap pga luftsmerter og forstoppelse...dødsvondt. Jeg trodd rett og slett at jeg skulle dø. Jeg lå å spydde av smerter...når jeg oppdaget benefiber var det helt slutt på sånt.

Hei. Ja må nok si det:-( Tidligere måtte jeg ta sånn miniklyster, men det er ikke bra:-( Tar 25ml morgen og 25ml om kvelden med Laktulose + at jeg spiser Ingers rugbrød på morgenen + mye vann utover hele dagen. Det er viktik at du drikker mye vann når du tar mye fiber også, ellers får ikke avføringen din fuktighet. Så fordi om jeg bruker Laktulose må jeg drikke mye. Det er som en befrielse å få gå på do. Hvis jeg tar dette, kan jeg gå 1 gang pr dag på do, i forhold til før 1 gang pr uke. Forbrenninga går ned noe utrolig når vi går gravid, sånn er det bare. Håper alt ordner seg:-)

Annonse

Hallo der.

Jeg har samme problem, gravid eller ei, og bruker Visiblin som er et fruktfiber. Tar det med vann morgen og kveld. Det smaker litt rart i førsten men man blir fort vant til det. Det har ihvertfall hjulpet meg veldig og jeg kan ikke leve uten :-) Kjøpes på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...