Gjest Skrevet 30. november 2007 #1 Del Skrevet 30. november 2007 Hei. Jeg var til min første svangerskapskontroll hos min fastlege her om dagen. Pga at jeg ga blod rett før jeg ble gravid fikk jeg tidlig time. Jeg hadde regnet ut på terminkalkulatoren hos babyverden at jeg var 6 uker på vei. Da hadde jeg lagt inn at jeg har en syklus på tre uker. Hos min fastlege fikk jeg vite at dette er feil! Man skal ikke ta hensyn til hvor lang syklusen er og man regner kun fra første dag av siste mens. Så da ble jeg dyttet tilbake en uke og er derfor bare litt over 5 uker på vei. Kjedelig!! Men jeg fikk et lite halmstrå til slutt. Han tok UL som ikke var helt vellykket fordi jeg ikke hadde full blære (ekstra viktig siden jeg har bakovervendt livmor). Men han trodde at jeg kanskje var ca 8 uker på vei. Altså at jeg hadde blitt gravid i syklusen før jeg selv trodde. Jeg skal tilbake i januar for en ny UL (med full blære) og da håper jeg legens antakelser var rett!! I mellomtiden kan jeg bare vente... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/11047665-feil-i-terminkalkulatoren-hos-babyverden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå