Gå til innhold

Lege eller jordmor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror at fastlegen din må sende en henvisning til fødepoliklinikken om samtale. Hvis du har dårlig kontakt med legen din, ville jeg ha gått til en privatklinikk og snakket med en lege/gynekolog der. Jeg fikk en lege på en privatklinikk til å sende henvisningen for meg ettersom jeg hadde dårlig kontakt med fastlegen min. Tror nok dessverre ikke du kan ta kontakt med fødepoliklinikken selv. Har hørt at jordmor kan skrive søknaden men at fastlegen da må undertegne på den, men er ikke helt sikker på dette. Lykke til!

var fastlegen min som ordnet det for meg,måtte oxo skifte lege nå under graviditeten da jeg ikke ble fulgt opp slik jeg ville,som jeg har forstått det så har ikke jordmødre myndighet til noe som helst anna enn rådgivning,de kan ikke undertegne noe som helst eller gi sykemeldinger...desverre egentlig,for noen jordmødre er bare sååå mye bedre å prate med enn legene...ønsker deg lykke til ihvertfall :)

• 2 uker senere...

Annonse

Hei.

Sikkert litt forskjellig fra sted til sted dette her.

Men jeg sa ifra selv på ultralyd i uke 18 og fikk da først time til jordmor på sykehuset og så etter hvert til lege. Så det er ingen som har søkt om noe for meg. Har også hørt at du kan ta kontakt med sykehuset selv og be om å fa snakke med jordmor/lege ang planlagt keisersnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...