Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 SHIT. Har dere lest innleggene der inne? http://www.dinbaby.com/forum/messagelist/1217 Endetarmer med rifter, luftplager resten av livet, urinrøret på feil plass, skjeden faller ut, hemorider, kuler inne i skjeden, sting på feil plass etc etc - alt pga vaginal fødsel. nå ble jeg HELT sikker på at jeg skal ha KS.
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2007 #2 Skrevet 1. desember 2007 Ja, hvis du tror at alt det der skulle ramme deg, så kjør på... For å være litt slem,og skremme deg ytterligere; det har skjedd at damer har dødd på opperasjonsbordet under keisersnitt, at snittet har skadet organer i buken og til og med babyen, så kanskje du ikke skulle tørre å ta ks heller? Neida, anonym, her må vi slappe av og puste dypt og rolig. De aller fleste fødsler går bra, og de aller fleste keisersnitt også. En fødsel/ et ks er likevel en påkjenning for kroppen, og ting kan gå galt, men det er større fare for å kollidere med bil enn å bli invalidisert av en fødsel/ks...
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #3 Skrevet 18. desember 2007 Lure på hvilken erfaring du har som kan uttale deg om at damer har dødd på operasjonsbordet under keisersnitt.?Jobber i helsevesnet og Ks er en av de operasjoner med minst skader, og er en ukomplisert operasjon.Ha respekt over hva andre føler og slutt å trakassere, All ros til deg hvis du selv vil føde vaginalt, men ha respekt for at andre har ulik mening enn deg!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #4 Skrevet 18. desember 2007 Jeg har født vaginalt og skal nå søke om keisersnitt. Jeg blir skremt av innleggene her om pølsearr, manglende følelse rundt arret, snitt som ble tatt for høyt oppe og jeg kjenner noen som blødde så mye etter KS at de måtte fjerne livmoren. Så det med skremmende ting går begge veier!!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #5 Skrevet 18. desember 2007 Eller jeg mener at jeg blir skremt av innleggene på keisersnitt på Dinbaby, ikke her. Hovne arr, pølsearr, manglende følelse på arret, fjernet livmor, magen som henger over arret osv. osv. Jeg har i hvertfall ingen plager etter min vaginalfødsel på det området! Magen ser fantastisk ut. Så alt har fordeler og ulemper tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2007 #6 Skrevet 18. desember 2007 husk at mange sliter litt i noen måneder etter en vaginal fødsel men blir helt bra igjen i underlivet etter hvert!!!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #7 Skrevet 20. desember 2007 Jeg måtte ha reopprasjon på mitt underliv etter vaginalfødsel!
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2007 #8 Skrevet 20. desember 2007 Jeg fødte vaginalt og fikk 3 grads revning (grad 3c). Jeg sliter med ufrivillig luftavgang og har problemer med å hode meg når jeg er løs i magen. Jeg skal opereres på ny på nyåret (1.5 år etter fødselen). Ang KS så er jeg så klart nervøs siden det er en operasjon, men heller ha et arr på magen enn å være ødelagt i underlivet for livet. Det er noe som heter bukplastikk ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #9 Skrevet 1. januar 2008 Synes det er mye svartmaling og hysteri rundt vaginale fødsler her. Selv fødte jeg vaginalt og er kjempeglad for det. Sydde et par sting og hadde sex igjen 6 uker etterpå. Har ikke hatt noen senskader eller smerter heller. Har faktisk opplevd å få bedre orgasmer og mere følsomhet i skjeden etterpå. Så blir det en til skal det ihvertfall skje vaginalt
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2008 #10 Skrevet 1. januar 2008 Man kan være uheldig både under en vaginal fødsel og under et KS. Jeg har født vaginalt og ble skadet så mye at det hemmer meg i hverdagen, derfor blir det KS neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå