Gå til innhold

Betennelse i visdomstenner!!!!hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klikker snart, gjør så vondt. Fått paralgin forte osv av tannlegen, går også på antibiotikakur siden jeg står på venteliste for å få fjernet de. Jeg fikk nettopp beskjed om at jeg kanskje ikke får tatt de før over jul om ingen avbestilte.

Kommer til å bli gal! Kinnet buler og jeg kan nesten ikke tygge, smertestillende hjelper 1 times tid men så er den på`n igjen =(

Kan de virkelig kreve jeg skal gå sånn her????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor står du på venteliste? Må du operere de ut? Kanskje gå til en annen tannelge eller oppsøke tannlegevakta og se om de kan hjelpe deg raskere. Sånn kan du jo ikke gå, er jo nærmest invalidiserende sånne smerter! Masse god bedring og lykke til!

Skrevet

jeg kom til Akutt hos spesialist en lørdag pga av en stygg bettennelse rundt visdomstannen.Men egentlig måtte jeg vente i ca 3 mnd tror jeg.. de har akutt timer de som alle andre.... jeg hadde ringt å sagt det som det var.. Du kan ikke gå slik til over jul... Lykke til:)

Skrevet

Jeg har time til å fjerne de i januar. De må opereres ut for alle ligger under tannkjøttet,ingen er kommet opp. Nå har jeg tre digre byller over tre av de =( Klarer ikke snakke faktisk.... Det var helt fullt hos kirurgen og jeg får time hvis noen avbestiller. Fikk antibiotikakur for to dager siden men det har ikke hjulpet mye enda. Flaut å si det men akkurat nå er jeg nesten så god som nesten blakk så jeg kan ikke oppsøke noen tannlegevakt heller... Men i desember får jeg jo lønn da=) Operasjonen får jeg dekket nesten hele av nav siden det er en operasjon, Men at jeg skal gå sånn som dette frem til januar er jo helt grusomt=(

Jeg har jo disse to små jentene mine å ta meg av også!

Herlige tider ;-)

Skrevet

Tips nr 1.

Paralgin/pinex forte funker ikke.

Prøv noe annet, ta paracet og ibux sammen i stedet, evt forte og ibux. Da varer det minst 3 timer før du må ta ny runde.

Så ville jeg tatt kontakt igjen og forklart situasjonen og KREVET å få hjelp...

Skrevet

Er det Apocillin du tar? Du MÅ ta Flagyl!!! Flagyl er den eneste penicillinen som slår betennelsen helt ned over tid. Tro meg - jeg har vært gjennom dette selv. Apocillin funker en liten periode, men det forverres gjerne i smerte de første dagene hvis du ikke begynte tidlig nok.

Skrevet

Kjære vene - de må prioritere deg! Også på 3 av tennene! Ta kontakt igjen! Masse lykke til:-)

Skrevet

Jeg har fått apocillin 1 gr, Skal spør ang flagyl! Takk!!!!!

Skrevet

Ring å si at du har feber. Da blir du prioritert pga de er redde for alvorlig infeksjon.

Skrevet

Jeg hadde feber i går kveld,ikke så høy da men,,38,4

Skal ringe å mase igjen jeg,orker ikke det her

Skrevet

vær forsiktig med å trekke tenner med betennelse, mamma gjorde det for et par uker siden og da spredde det seg nedover halsen og hele munnen var hoven, klarte ikke spise og nesten ikke drikke!

veit du har vondt nå og, men kan kanskje være derfor de drøyer litt og, siden du går på antibiotika!

masse god bedring hvertfall!

og ja, ibux og paracet el noe sånt sammen funker best mot tannsmerter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...